Nový Suzuki Swift: už jen dva motory, zato sedm airbagů…

30. 06. 2010
Sdílet článek

Po pěti letech Suzuki uvede na trh novou generaci Swiftu. Design se nijak markantně nezměnil, vůz je ale delší a díky většímu rozvoru náprav nabídne prostornější interiér. Výroba v maďarském závodě v Ostřihomi už běží, oficiální prodej však začne až na podzim

Nový Swift bude o 9 cm delší a bude mít o 5 cm delší rozvor, šířka a výška karosérie zůstane na podobné úrovni jako dosud- tedy znatelně větší než u domácí Fabie. Celkové vnější rozměry jsou:
3 850x 1 695x 1 510 mm (DxŠxV), rozvor 2 430 mm, rozchod 1 480/ 1 485 mm (vpředu/ vzadu). Samozřejmě opět existují dvě karosářské varianty- tří a pětidveřový hatchback.


Výrobce slibuje zlepšení tuhosti karosérie při mírně nižší hmotnosti- díky rozsáhlejšímu použití vysokopevnostní oceli. Ve srovnání s odcházejícím modelem bude mít novinka sportovnější jízdní vlastnosti i mnohem lepší standardní výbavu. K té bude patřit například 7 airbagů (včetně kolenního pro řidiče), stabilizační systém ESP či 16“ kola, a to i v těch nejlevnějších specifikacích! Interiér má spíše než ke stejnojmennému předchůdci blíže k většímu sedanu Kizashi, a to jak vzhledem tak kvalitou použitých materiálů.

Jde to i bez turba
Nové vlně malých přeplňovaných benzínových motorů čelí Suzuki jediným čtyřválcem 1,2 Dual VVT, který v nabídce nahrazuje starší motory 1,3 a 1,5 litru. Má sice klasické atmosférické plnění, zato ale variabilní časování všech ventilů a v tradici značky se s potěšením vytáčí. Jeho výkon 69 kW při 6000/min patří v kategorii atmosférických malolitrážních motorů k absolutní špičce, točivý moment vrcholí vcelku očekávanou hodnotou 118 N.m. při 4800/min.

Navzdory principielně aerodynamicky krajně nevýhodné karosérii (krátký, široký a poměrně vysoký vůz s téměř kolmou zádí) je Swift s novým benzínovým čtyřválcem nejen dostatečně dynamický (stovka za 12,3 s, max. 165 km/h), ale hlavně překvapivě úsporný. Dle výrobce si v normovaném kombinovaném režimu vystačí s pouhými pěti litry naturalu. Alternativou ke standardní pětistupňové manuální převodovce bude poněkud archaická čtyřstupňová automatika, která ale kupodivu kombinovanou spotřebu nezvyšuje nijak výrazně- pouze o 0,6 litru.

Diesel téměř beze změn
Naopak malý turbodiesel Common Rail 1,3 DDiS s výkonem 55 kW, použitý už v dosluhujícím modelu, zůstává prakticky beze změn. Pouze nyní vyhovuje přísnější emisní normě Euro5. Připomeňme, že navzdory vlastnímu označení DDiS jde o motor Fiat 1,3 Multijet, dobře známý z menších fiatů, lancií či opelů.
Ve Swiftu bude vykazovat kombinovanou spotřebu 4,2 litru nafty na 100 km, čemuž odpovídají emise 109 g CO2/km . Maximální dostupná dynamika se přibližně rovná novému benzínovému motoru 1,2 Dual VVT, avšak pružnost motoru na vyšší rychlostní stupně bude těžit z neporovnatelně vyššího a snáze dostupného maxima točivého momentu 190 N.m. při 1750/min. K dieselu se váže výhradně pětistupňový manuál.

V blízké budoucnosti se dočká i nasazení funkce Start/Stop, která ještě o něco málo stlačí spotřebu v městském provozu. Zda bude Swift stále čelit konkurenci s nabídkou pouhých dvou motorů (byť třeba hodně dobrých) nebo výrobce připravuje ještě nějaké rozšíření, to bohužel nevíme. Stejně tak cenu se dozvíme až mnohem později.

Nejdůležitější údaje:
1,2 Dual VVT: 1242 ccm, 69 kW při 6000/min., 118 N.m. při 4800/min., převodovka 5M nebo 4A*., 165 (160*) km/h, 0-100 km/h za 12,3 (13,5*) s., spotřeba 5,0 (5,6*) l/100 km.

1,3 DDiS:
1248 ccm, 55 kW při 4000/min., 190 N.m. při 1750/min., převodovka 5M, 165 km/h, 0-100 km/h za 12,7 s., spotřeba 4,2 l/100 km.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Marek Oborník, foto Suzuki

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: Alfa Romeo Tonale 1.3 Turbo PHEV - kráska co má 280 koní a jezdí za pět litrů
Test: Toyota Prius plug-in hybrid - zachraňuje planetu a svého majitele jentak neomrzí Mazda CX-80 v prodeji. S šestiválcem stojí jako Škoda Kodiaq Škoda Enyaq cenově dostupnější. Přijíždí ve verzi Tour za 899.000 Kč Modernizovaná Kia Picanto má český ceník. Základ koupíte za 319.980 Kč

Tipy z autobazarů

Audi A4

Rok výroby 2011

199 777 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

709 000 Kč

Citroën C3

Rok výroby 2016

139 000 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

299 000 Kč