Nový Seat Alhambra: Sportovnější dvojče Sharanu?

21. 04. 2010
Sdílet článek

Po neskutečných patnácti letech existence první generace Alhambry (výrazně modernizované v roce 2000), konečně dojde k výměně stráží. Nová Alhambra je po technické stránce opět dvojčetem nového Volkswagenu Sharan, španělská značka však chce své až sedmimístné MPV pojmout emotivněji a snad i sportovněji. Otázkou je, jak toho chce při unifikované technice dosáhnout. Nebo že by na to stačil jen dynamičtější design?

Nová Alhambra po vzoru nového Sharanu pořádně vyrostla, ostatně v přímém porovnání s předchůdcem je o 22 cm delší a 9 cm širší. Celková délka nyní dosahuje hodnoty 4,85 metru. Díky tomu údajně na třetí řadě naleznou dostatek místa i dospělí.
Stejně jako německý Sharan má Alhambra praktické posuvné zadní boční dveře, umožňující pohodlné nastupování na druhou i třetí řadu sedadel. Na přání jsou tyto dveře posuvné elektricky. Alhambra se bude dodávat v pěti, šesti nebo sedmimístném provedení.
Díky systému Easy Fold není třeba sedadla druhé a třetí řady vyndávat z vozu, protože je lze jednoduchými úkony složit do podlahy. Sedadla druhé řady jsou podélně posuvná, za příplatek lze dostat i sedadla s integrovanými dětskými sedačkami. Zavazadelník vytěžil z celkově větších rozměrů hodně- při pětimístné konfiguraci interiéru je jeho základní objem 885 litrů, při využití pouze dvou sedadel vpředu dosahuje kapacita dokonce až 2297 litrů!


James Muir, prezident Seatu, na adresu nového modelu poznamenal: „Přesvědčivá koncepce nového MPV kombinuje nejvyšší úroveň funkčnosti a nejmodernější techniku s vynikající kvalitou materiálů a dílenského zpracování. A jak je pro značku SEAT typické, patří k tomu ještě mimořádně výhodný poměr výkon/cena.“

Motory: Pouze TSI a TDI
Jako u Sharanu jsou použity výhradně „koncernové“ motory TSI a TDI, tedy vždy s přímým vstřikem paliva a přeplňováním turbodmychadlem.
U benzínových je základem malý 1,4 TSI s výkonem 110 kW, větší 2,0 TSI s výkonem 147 kW se však u takto rozměrného a těžkého vozu zdá být rozumnější volbou.

Známý dvoulitr 2,0 TDI-CR common rail, nově dodávaný s účinným katalyzátorem SCR (Selective Catalytic Reduction), bude k dispozici ve dvou výkonových provedeních- 103 kW a 125 kW. Systém Start-Stop je už v sérii, stejně jako inteligentní alternátor pro rekuperaci energie pomalování.
Dle údajů výrobce se slabší verze 2,0 TDI s výkonem 103 kW může pochlubit suverénně nejnižší spotřebou paliva ve svém segmentu- 5,5 l/100 km (CO2: 143 g/km).

Bude i DSG a automatický parkovací asistent
Některé motorizace se budou na přání dodávat s dvouspojkovou automatikou DSG. Také pro Alhambru bude k dispozici veškerá technika dostupná u Sharanu, za příplatek tedy lze pořídit namátkou třeba natáčecí bi-xenonové světlomety s asistentem dálkových světel či parkovací asistent s automatickým řízením, který dokáže ve vlastní režii zaparkovat Alhambru dokonce i do těsné mezery, a to i napříč ke směru jízdy. Sledovat dění bezprostředně za vozidlem umožňuje zadní kamera. Úžasné prosvětlení interiéru zajistí zase panoramatické střešní okno, které je trojnásobně větší než konvenční posuvné střešní okno. K dipsozici je i třízónový Climatronic.

Špičková bezpečnost bez příplatku
V základu disponuje Alhambra velmi bohatou bezpečnostní výbavou, jmenujem například 7 airbagů (ten nepárný je kolenní pro řidiče), ABS s brzovým asistentem, stabilizace ESP+ funkce pro stabilizaci přívěsu, elektrická dětská pojistka pro zadní posuvné dveře, ukazatel tlaku vzduchu v pneumatikách atd.

Alhambra, která se bude dodávat v tradičních verzích Reference a Style, se na náš trh dostane na podzim. Do té doby už budou určitě podrobnější technické údaje k dispozici

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

-MO-, foto Seat

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Peugeot 508

Rok výroby 2022

715 000 Kč

Citroën C3

Rok výroby 2016

145 000 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

899 000 Kč