Nový Porsche Cayenne II: Nejen diesel, ale už i hybrid...

25. 02. 2010
Sdílet článek

Druhá generace modelu Cayenne je malinko větší, výrazně lehčí a úspornější, má interiér podobný Panameře, a vůbec se nerozpakuje použít diesel a nově dokonce i hybrid z nového Volkswagenu Touareg.

Podobně jako kultovní model 911, ani Cayenne nehodlá svůj charakteristický vzhled nijak výrazně měnit. Silueta zůstává, pouze přední partie se trochu více přiblížila modelu Panamera, ta zadní (zejména díky zvláštně tvarovaným svítilnám) dle prvních reakcí připomíná spíše něco z asijského výrobního programu. Ale to je věc názoru.


Vnější rozměry jsou 4846x 1939x 1705 mm (délka/šířka/výška), rozvor narostl o rovných 40 mm na hodnotu 2895 mm. Hmotnost se proti předchůdci naopak snížila o úctyhodných 180 kg (opět ta podobnost s vozem Volkswagen Touareg).

Motorů bude na poměry této značky v nabídce doslova přehršel. Základ bude tvořit „skromný“ koncernový šestiválcový diesel 3,0 TDI pro model Cayenne Diesel (176 kW; 550 N.m), dál už je to koncert pro benzín: Nejslabším je 3,6 V6 pro model s jednoduchým označením Cayenne, ten má výkon 220 kW a točivý moment 400 N.m.  Pokračuje se modelem Cayenne S s osmiválcem 4,8 litru (294 kW; 500 N.m) a vrcholem je Cayenne Turbo s tímtéž motorem, ovšem dopovaným dvěma turbodmychadly (368 kW; 700 N.m).

Výrobce udává, že řadou úprav na motorech i aplikací systému Start-Stop klesla kombinovaná spotřeba až o 20 %. Kromě nejslabšího benzínového šestiválce (Cayenne), který má standardně šestistupňovou manuální převodovku, jsou všechny ostatní verze osazeny osmistupňovým automatem.

To platí i pro nový Cayenne Hybrid, který má stejně jako nový hybridní VW Touareg pod kapotou přeplňovaný benzínový šestiválec 3,0 TSI (245 kW) spolupracující s elektromotorem o výkonu 34 kW. Kombinovaný výkon tohoto „Full hybridu“ (až do 60 km/h je schopen čisté elektro-jízdy) činí 279 kW.

Všechny modely mají samozřejmě pohon všech kol, přičemž dělení hnacího momentu mezi obě nápravy má na starosti elektronicky řízená vícelamelová spojka. Odpružení může být buď konvenční s klasickými pružinami a tlumiči nebo adaptivní se vzduchovými pružícími jednotkami. Druhá verze citelně zlepší také terénní schopnosti, neboť lze v případě potřeby světlou výšku zvýšit až na 27 cm (ocelové odpružení pouze 21 cm).

Druhá generace Cayenne bude mít výstavní premiéru v Ženevě, do léta by se pak měla objevit i v prodeji. Základní ceny od 55 700 eur (Cayenne) do 116 300 eur (Cayenne Turbo), za diesel si Porsche účtuje 59 900 a za hybrid 79 100 eur.

Nejdůležitější údaje:
Cayenne Diesel: 2967 ccm, 176 kW při 4000/min., 550 N.m. při 2000- 2250/min., 218 km/h, 0-100 km/h za 7,8 s., spotřeba 7,4 l/100 km.
Cayenne: 3598 ccm, 220 kW při 6300/min., 400 N.m. při 3000/min., 230 km/h, 0-100 za 7,5 s., spotřeba 11,2 l/100 km.
Cayenne S: 4806 ccm, 294 kW při 6500/min., 500 N.m. při 3500/min., 258 km/h, 0-100 za 5,9 s., spotřeba 10,5 l/100 km.
Cayenne Turbo: 4806 ccm, 368 kW při 6000/min, 700 N.m. při 2250- 4500/min, 278 km/h, 0-100 za 4,7 s., spotřeba 11,5 l/100 km.
Cayenne Hybrid: 2995 ccm, kombinovaný výkon 279 kW, kombinovaný točivý moment 580 N.m., 242 km/h, 0-100 za 6,5 s., spotřeba 8,2 l/100 km.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

-MO-, foto Porsche

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: Alfa Romeo Tonale 1.3 Turbo PHEV - kráska co má 280 koní a jezdí za pět litrů
Test: Toyota Prius plug-in hybrid - zachraňuje planetu a svého majitele jentak neomrzí Mazda CX-80 v prodeji. S šestiválcem stojí jako Škoda Kodiaq Škoda Enyaq cenově dostupnější. Přijíždí ve verzi Tour za 899.000 Kč Modernizovaná Kia Picanto má český ceník. Základ koupíte za 319.980 Kč

Tipy z autobazarů

Citroën C3

Rok výroby 2016

139 000 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

299 000 Kč

Audi A4

Rok výroby 2011

199 777 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

709 000 Kč