Nový Hyundai i20

18. 01. 2009
Sdílet článek

Šest let po debutu hatchbacku Hyundai Getz přijíždí jeho nástupce s označením i20. Novinka je celkově rozměrnější i prostornější s modernějšími tvary a dostala také větší škálu motorů.

HYUNDAI VSADIL u označování nových modelů na alfanumerické symboly a vyplatilo se, každý si díky tomu hned uvědomí, kam v hierarchii značky konkrétní automobil zařadit. V případě malého hatchbacku i20 je podle tohoto klíče zřejmé, že patří mezi minivůz i10 a kompakt i30. Pro úplnost, jde o nástupce veleúspěšného automobilu Getz, který se poprvé předvedl v roce 2002 a na podzim 2005 prošel zdařilým faceliftem.

DELŠÍ ROZVOR, VĚTŠÍ KABINA
Hyundai i20 vstupuje do nabitého segmentu malých vozů, takže jeho největšími konkurenty se stanou například Škoda Fabia, Renault Clio, Peugeot 207 a Suzuki Swift. Design jihokorejské novinky pochází z evropského centra v Rüsselsheimu, premiéru si vůz odbyl na podzimním pařížském autosalonu a jeho výroba probíhá ve zcela novém závodě v indickém Chennai. Proti svému předchůdci, Getzu, dostal nejen líbivější zevnějšek a propracovanější interiér, ale také výrazně narostl: do délky o 115 mm (3940 mm) a do šírky o 45 mm (1710 mm), pouze výška 1490 mm se nezměnila. Rozvor se natáhl o 70 milimetrů na konečných 2525 mm a do zavazadlového prostoru přibylo dalších 41 litrů – v základu tak pojme solidních 295 litrů.

ELEGANTNÍ DESIGN
Vnější design i20 je velice moderní. Příď vyvedená ve stylu většího modelu i30 sází na velkoplošné světlomety, prolisy na kapotě a velký nasávací otvor. Z profilu zaujmou dlouhé přední dveře, stoupající linka oken a boční hrana, která se před zadním kolem prudce zvedá. Při pohledu na záď zůstává zřejmé, že maximální prostor dostaly dveře, aby vstupní otvor do zavazadelníku byl co největší. V sériové verzi nechybí stírač ani zástěrky.

ZAOSTŘENO NA PEČLIVOST
Vůz má velký úhel otevření dveří, do vozu se tak snadno nastupuje. Pohled přitahuje stříbřitý středový panel, který příjemně prosvětluje interiér. Přístrojová deska je plochá, jenom mírně zvlněná (nezrcadlí se v čelním skle) s centrálním červeně svítícím displejem. Do něho se inženýrům podařilo umístit všechny důležité provozní údaje: okamžitou spotřebu, datum a čas, vnější teplotu a naladěnou stanici autorádia. Tříramenný volant s multifunkčními tlačítky je proveden ve stylu i30 s efektním spodním ramenem a má velký rozsah seřizování v obou navzájem kolmých směrech. Přístrojovému štítu vévodí analogový kulatý otáčkoměr cejchovaný do 8000 ot. min-1 a rychloměr se stupnicí do 220 km/h. Všechny ukazatele se velmi dobře čtou, jejich optika je řídká a přehledná. Široké čelní sklo umožňuje parádní výhled dopředu, potěší bohaté boční prosklení a velká vnější zrcátka.

PROSTORNOST A VÝBAVA NA ÚROVNI
Dílenské zpracování i slícování jednotlivých dílů je velice kvalitní, tvrdé plasty na nerovnostech vůbec nevržou. Sedadla poskytují vynikající posaz i na dlouhou vzdálenost. Již základní výbava je na vynikající úrovni, ve voze nechybí například šest airbagů, ABS + EBD. Ve voze je zabudováno autorádio s CD přehrávačem, přípojka USB a ukazatel nezapnutých bezpečnostních pásů (detailní přehled výbav je v příloze) . Vůz má dostatek odkládacích prostor, zejména schránka před spolujezdcem je velmi objemná, a má také zploštělou hlavici řadicí páky, která výborně padne do ruky. Dozadu se nastupuje stejně pohodlně jako dopředu. Právě zde cestující nejvíce ocení prodloužení rozvoru o 70 milimetrů (2525 mm). Před koleny, pro nárty i nad hlavou mají dostatek místa, skoro jako ve voze o třídu výš. Zadní opěradla se dají lehce sklopit, snadno přístupný zavazadelník se tím zvětší z původních 295 na 1060 litrů!

ŽIVÉ MOTORY
Zákazníci mají na výběr 6 agregátů (viz tabulka v přiloženém prospektu). Největší zájem ze strany zákazníků očekáváme o motor 1,4 , který disponuje nadprůměrným výkonem 74 kW a točivým momentem 137 Nm, snadno se spouští a lehce běží, s poměrně lehkým autem nemá motor příliš práce. Konstruktérům se ho podařilo velice dobře utlumit. K cestovnímu pohodlí přispívá citlivé řízení, přesná kulisa řazení, krátká a lehká spojka, dobře poskládané převody a účinné brzdy, které včas nastupují a nevadnou.

ZÁVĚR
Hyundai i20 má veškeré předpoklady navázat na úspěchy svého předchůdce Getze. Po stránce vnějšího designu, vnitřní prostornosti a dílenského zpracování patří k nejlepším ve třídě. Automobil Hyundai i20 má moderní karoserii, vynikající sériové vybavení, variabilitu a účinné brzdy.

CENA
Cena modelu Hyundai i20 začíná na 229 900 Kč s DPH u benzínové verze 1,2i a pětidvéřovou karosérií v úrovni výbavy Classic. Předpokládáme, že nejprodávanější verzí bude výbava Komfort s klimatizací, kde cena startuje na 249.900 Kč s DPH.

Automobil Hyundai i20 je možné zakoupit v úpravě N1.

Na vůz se vztahuje plná 5letá záruka bez omezení počtu ujetých kilometrů. Zákazník s nákupem vozu navíc získá celoevropskou asistenční službu na dobu 3 let.


 

 

 


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Peugeot 308

Rok výroby 2024

567 999 Kč

Citroën C3

Rok výroby 2016

145 000 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč

Nissan Navara

Rok výroby 2018

499 900 Kč