Nový Fiat Dobló: Povědomé tvary na nové platformě. | Autanet.cz

Nový Fiat Dobló: Povědomé tvary na nové platformě.

Dobló model 2010 bude patřit k nejprostornějším, nepraktičtějším a nejčistším vozům své kategorie. Po vzoru nových osobních fiatů nabídne kromě nezbytných komfortních a bezpečnostních prvků, například ESP či praktické multimediální rozhraní Blue&Me s hands-free a navigací.

Základní tvarový a rozpoznávací motiv Dobla zůstává zachován i v nejnovější generaci, ale jak se již stalo pravidlem- vůz mezigeneračně povyrostl. Je to hlavně zásluhou nové podvozkové platformy, která má proti předchůdci o 17 cm delší rozvor náprav (nyní 275 cm). Novinka se bude dodávat jak v klasickém variabilním „osobním“ provedení (Doblò ), tak v oplechovaném nákladním (Doblò Cargo). Tomu prvnímu přibyla možnost doplnit zavazadelník o další dvě sklopná sedadla, takže je možné přepravovat až sedm cestujících.


Ryze praktická verze Cargo nemá vzhůru výklopné páté dveře s oknem, ale celoplechová dělená vrátka s klasickým bočním otevíráním. Zadní boční dveře jsou tak jako dříve posuvné. Délka interiéru se zvětšila na 220 cm a například při pětimístném uspořádání je u Dobla k dispozici zavazadelník o vysoce nadprůměrném objemu 790 litrů. Jedná se tedy o velmi praktický vůz, doslova stvořený k rodinným výletům. Hlavně zájemci o Doblò Cargo uvítají možnost výběru ze dvou délkových provedení (s krátkým a dlouhým rozvorem) s vnitřním prostorem o objemu 3,4 a 4,2 m3 a užitečným zatížením 750 až 1000 kg. Šířka mezi podběhy 123 cm. K dispozici bude ještě Cargo se zvýšenou střechou a ryze účelová verze s krátkou budkou a obnaženým podvozkem pro individuální nástavby (např. valník, mrazírenský vůz atd.).

Zpočátku se počítá se čtyřmi pohonnými jednotkami a tři z nich jsou diesely. Ty skromnější nároky zcela určitě splní naftová třináctistovka 1,3 MultiJet s výkonem 66 kW, se kterou se Doblò pochlubí opravdu nevídanou spotřebou 4,8 litru na 100 km. Tomu odpovídá i ostře sledovaná hodnota emisí CO2, která je se 129 g/km nejnižší v této třídě. Vyššímu zatížení jsou schopny čelit silnější dieselové čtyřválce 1,6 MultiJet (77 kW) a hlavně nový 2,0 MultiJet (99 kW). Jediný benzínový outsider je zatím čtyřválec 1,4 16V (70 kW), ten ještě spoléhá na klasické mechanické ovládání ventilů a inovativní (a zatím praxí neprověřenou) technologii MultiAir přenechává „méně pracovitým“ vozům koncernu Fiat. U všech motorů se předpokládá nasazení systému Start- Stop.

Nabídka se v dohledné době ještě rozšíří o modely spalující alternativní plynné palivo, podobně jako u nového modelu Punto Evo a o verze s robotizovanou převodovkou Dualogic. V novém Doblu kromě ABS s EBD najdeme i stabilizační systém ESP, asistent rozjezdu do kopců Hill Holder a v případě osobní verze dokonce až šest airbagů . Od věci určitě není ani možnost volby automatické klimatizace s výdechy i do zadní části , tempomatu, parkovacích senzorů či multimediálního rozhraní Blue&Me s hands free sadou či navigací TomTom.

Objednávat můžete již od prosince, dodávky k zákazníkům začnou počátkem roku. Přesné ceny v korunách zatím nebyly zveřejněny, určitý obrázek si ale lze udělat podle již zveřejněných „italských“ ceníků v eurech:

Fiat Doblò 1.4 16V Active:             16.000 euro
Fiat Doblò 1.4 16V Dynamic:       17.500 euro
Fiat Doblò 1.4 16V Emotion:        19.000 euro
Fiat Doblò 1.3 MultiJet Active:      17.750 euro
Fiat Doblò 1.3 MultiJet Dynamic: 19.250 euro
Fiat Doblò 1.3 MultiJet Emotion:  20.750 euro
Fiat Doblò 1.6 MultiJet Active:       19.000 euro
Fiat Doblò 1.6 MultiJet Dynamic:  20.500 euro
Fiat Doblò 1.6 MultiJet Emotion:  22.000 euro
Fiat Doblò 2.0 MultiJet Dynamic:  22.000 euro
Fiat Doblò 2.0 MultiJet Emotion:  23.500 euro


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Marek Oborník, foto Fiat Auto

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: Opel Astra 1.5 Diesel AT8 nabídne hned několik trumfů
Šestá generace Subaru Forester v Česku. Univerzální SUV se ničeho nebojí Test: Mazda CX-80 2.5 e-Skyactiv PHEV AWD Homura Test: Suzuki Swift 4x4 - nejlepší malé auto do sněhu Test: Toyota Corolla Sedan Klasik je poslední možností, jak pořídit normální auto za skvělé peníze

Tipy z autobazarů

Volkswagen Golf Sportsvan

Rok výroby 2015

252 000 Kč

Toyota Auris

Rok výroby 2019

352 000 Kč

BMW X5

Rok výroby 2018

1 250 000 Kč

Ford Mondeo

Rok výroby 2020

399 000 Kč