Nový Citroën C3. Známe technické údaje i cenu!

09. 11. 2009
Sdílet článek

K jubilejním devadesátinám si značka Citroën nadělila novou generaci oblíbené cé trojky. Bude komfortnější, v základu lépe vybavená, ekologičtější, ale také dražší. Odcházející generace C3, které se již prodalo přes dva miliony kusů, se bude s doplňkovým označením Generation vyrábět dál, jako „chudý příbuzný“ debutujícího modelu.

Novinka povyrostla ve všech směrech, na délku z 3,86 na 3,94 m, na šířku z 1,67 na 1,71 m a výšku z 1,51 na 1,52 m. Také rozvor náprav se zvětšil 2,46 na 2,54 m. Design staví na základním motivu předchozí C3, v porovnání s ní je však méně hravý a působí dospěleji. Také Interiér novinky působí ve srovnání s předchůdcem minimálně o třídu výš a dává lekce v eleganci i „předisplejované“ C4. Otáčkoměr i rychloměr jsou klasického kruhového tvaru, třetí z budíků má sice také tento tvar, ale je plně digitální a poměrně vkusným způsobem sdružuje palubní počítač a palivoměr. Interiér je i díky většímu rozvoru náprav prostornější, zavazadelník o objemu 300 litrů je o 5 litrů menší než u první generace C3.
Jedním z nejzajímavějších a jistě i nejkontroverznějších prvků se stane panoramatické čelní sklo Zenith. Jeho úkolem je dodat vozu optickou exkluzivitu a zároveň prosvětit interiér. Toto gigantické okno představuje světovou novinku v podobě výrobní technologie postupného zatmavování, kde jedna část (v místech čelního okna) je téměř čirá a její jemné tónování plynule sílí až na úroveň potřebnou ke spolehlivé ochraně před slunečním zářením (v místech kde nahrazuje střechu). Okno Zenith se bude dodávat jen v nejvyšší výbavě Exclusive, za přípatek 400 euro bude k mání i pro střední výbavu Tendance.


Přitom už základní výbava Advance (u nás X) není žádný chudák, kromě ABS, ASR a stabilizace ESP obsahuje 4 airbagy, palubní počítač, elektrické ovládání předních oken a zrcátek, elektrický posilovač řízení, centrální zamykání s DO, 15“ kola atd. Vyšší Tendance (u nás SX) přidává navíc manuální klimatizaci, okenní airbagy, audio s CD/ MP3 a ovládáním na volantu, velurové čalounění, interiérový parfém či kožený volant. Nejdražší Exclusive pak kromě zmíněného okna Zenith třeba kombinované čalounění Látka/Alcantara, chromované doplňky vně i uvnitř, výškově stavitelné sedadlo spolujezdce, automatickou klimatizaci, elektrické okna i vzadu, parkovací senzory vzadu, 16“ kola atd.

Nabídka pohonných jednotek je tvořena známými čtyřválci z nabídky koncernu PSA. Ty zážehové jsou 1,1 (44 kW), 1,4 v osmiventilovém (54 kW) resp. šestnáctiventilovém provedení VTi (70 kW) s variabilním časováním ventilů. To má i prozatím nejvýkonnější 1,6 VTi s výkonem 88 kW. Posledně jmenovaný se dodává jak s manuální pětistupňovou převodovkou, tak i s čtyřstupňovou automatikou.

Turbodiesely HDi jsou zastoupeny v objemech 1,4 (50 kW) a 1,6 litru (66, 68 a 82 kW). Obě šestnáctistovky mají turbo s variabilní geometrií, ta výkonnější pak i šestistupňovou převodovku (jediná v nabídce C3). Typy s nejvýkonnějším benzínovým a naftovým motorem mají vzadu kotoučové brzdy. Všechny motory bez výjimky splňují emisní normu Euro5. Ty které se vejdou do limitu CO2 -140 g/km (všechny kromě 1,6 VTi Aut.) jsou ještě opatřeny novou ekologickou nálepkou „Airdream“. V průběhu příštího roku dojde na zcela nové motory (proslýchá se něco o benzínovém tříválci), systém Start-Stop i na robotizované převodovky pro dieselové verze.

Oficiální prodejní start pro nejdůležitější evropské trhy je plánován na 20. listopad, na náš trh přijde nová C3 počátkem března 2010.
Zaváděcí ceny v Kč jsou stanoveny takto:
1,1i X  239 900,-
1,4i X  254 900,-
1,4i SX  284 900,-
1,4 VTi SX  312 900,-
1,4i VTi Exclusive  362 900,-
1,6 VTi Exclusive 392 900,-
1,4 HDi SX 
324 900,-
1,4 HDI Exclusive 
374 900,-
1,6 HDi 90 Exclusive 
404 900,-
1,6 HDI 92 FAP SX   
375 900,-

Nejdůležitější údaje:
1,1i:
1124 ccm, 44 kW při 5500/min., 94 N.m. při 3300/min., 155 km/h, 0-100 km/h za 18,3 s., spotřeba 5,9 l/100 km.
1,4i:
1360 ccm, 54 kW při 5200/min., 118 N.m. při 3300/min., 163 km/h, 0-100 za 16,2 s., spotřeba 6,1 l/100 km.
1,4 VTi 95:
1397 ccm, 70 kW při 6000/min., 136 N.m. při 4000/min., 184 km/h, 0-100 za 11,8 s., spotřeba 5,8 l/100 km.
1,6 VTi 120:
1598 ccm, 88 kW při 6000/min., 160 N.m. při 4250/min., 190 km/h, 0-100 za 9,9 s., spotřeba 5,9 l/100 km. S aut. převodovkou: 190 km/h, 0-100 za 12,2 s., spotřeba 6,9 l/100 km.

1,4 HDi:
1398 ccm, 50 kW při 4000/min., 160 N.m. při 2000/min., 163 km/h, 0-100 za 13,7 s., spotřeba 4,2 l/100 km.
1,6 HDi 90:
1560 ccm, 66 kW při 4000/min., 215 N.m. při 1750/min., 180 km/h, 0-100 km/h za 11,0 s., spotřeba 4,3 l/100 km.
1,6 HDi 92 FAP:
1560 ccm, 68 kW při 4000/min., 230 N.m. při 1750/min., 182 km/h, 0-100 km/h za 11,0 s., spotřeba 3,8 l/100 km.
1,6 HDi 110 (ne pro ČR):
1560 ccm, 82 kW při 4000/min., 270 N.m. při 2000/min., 190 km/h, 0-100 za 9,9 s., spotřeba 4,4 l/100 km.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Marek Oborník, Foto Citroën

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Audi A4

Rok výroby 2011

265 777 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

139 000 Kč

Citroën C3

Rok výroby 2016

145 000 Kč

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

899 000 Kč