Nové BMW 3 Series Gran Turismo již v létě | Autanet.cz

Nové BMW 3 Series Gran Turismo již v létě

02. 06. 2016
Sdílet článek

BMW na začátek léta připravuje uvedení nejnovějšího provedení BMW řady 3 Gran Turismo. V průběhu uplynulých let si BMW řady 3 Gran Turismo, kombinující eleganci coupé s prostorností luxusního sedanu a objemem zavazadlového prostoru vozů kombi, vybudovalo mezi vozy střední třídy silnou pozici. Největšími trhy pro tento model jsou Čína, Německo a USA.

BMW na začátek léta připravuje uvedení nejnovějšího provedení BMW řady 3 Gran Turismo. V průběhu uplynulých let si BMW řady 3 Gran Turismo, kombinující eleganci coupé s prostorností luxusního sedanu a objemem zavazadlového prostoru vozů kombi, vybudovalo mezi vozy střední třídy silnou pozici. Největšími trhy pro tento model jsou Čína, Německo a USA. Zatímco v Německu a USA si přibližně dvě třetiny zákazníků volbou tohoto modelu koupili vůz BMW poprvé, v Číně dosahuje tento podíl více než 90 procent.


Nové provedení Gran Turisma vypadá na první pohled sportovněji a trojice zážehových a pětice vznětových motorů nabízí výrazně vyšší výkony. Všechny pohonné jednotky jsou přeplňované a spotřebují až o 14 % procent méně paliva. V interiéru vozu zaujmou kvalitní použité materiály, nové uživatelské rozhraní navigačního systému Professional (převzaté z vyšších modelových řad BMW) a ještě lepší konektivita pro chytré telefony.

Dynamičtější vzhled a ještě větší dojem luxusu uvnitř vozu.
S délkou 4824 milimetrů je BMW řady 3 Gran Turismo přibližně o 200 milimetrů delší než ostatní zástupci BMW řady 3, což ho posouvá blíže k třídě luxusních vozů. Design nového BMW řady 3 Gran Turismo byl vpředu i vzadu přepracován, působí nyní dynamičtěji a současně i luxusněji. Nové, standardně dodávané LED světlomety pro potkávací i dálková světla a LED mlhová světla propůjčují BMW řady 3 Gran Turismo sportovnější vzhled. Automobil na silnici vypadá ještě širší. Kombinace přepracovaných LED zadních svítilen a důmyslnějších křivek propůjčuje zadní části svalnatější výraz.

Díky vylepšeným materiálům a kontrastním prvkům působí interiér vozu hodnotněji. Vnímanou kvalitu posouvají na zcela novou úroveň chromové ozdoby ovladačů a nové dřevěné dekorativní prvky, barvy a také kožená čalounění. Vylepšeny byly rovněž hmatové a ergonomické aspekty vnitřního prostoru. Hlavním důvodem ke koupi BMW řady 3 Gran Turismo vždy byla sportovnost spojená s elegancí coupé, komfortem a pohodlím čtyřdveřové karoserie, pozice za volantem zvýšená o 59 milimetrů s vynikajícím výhledem do všech stran a velkorysý pocit z prostoru. Argument týkající se prostornosti je obzvláště patrný v zadní části, kde jsou připravena tři plnohodnotná sedadla a prostor pro nohy, typický spíše pro segment luxusních sedanů – to je zásluha o 110 mm prodlouženého rozvoru (nyní 2920 milimetrů). Velké páté výklopné dveře zakrývají zavazadelník, který nabízí 520 až 1600 litrů přepravní kapacity a umožňuje mimořádně široké využití.

BMW řady 3 Gran Turismo přichází s nejnovější generací navigačního systému Professional, který se v modelu střední třídy objevuje v modernizované verzi vůbec poprvé. Nejdůležitější položky menu se nově zobrazují přehledně v podobě čtverců, což celý operační systém ještě více zjednodušuje. Spárování mobilního telefonu je ještě pohodlnější, jelikož chytré telefony lze nabíjet a připojovat k externí anténě vozu přes indukční přihrádku.

Nová rodina motorů: vyšší výkony, nižší spotřeba paliva.
Nová generace motorů nabízená pro BMW řady 3 Gran Turismo poskytuje přesvědčivé sportovní výkony, pružnost a hospodárnost. Nabídka motorů se skládá ze tří zcela nových pohonných jednotek s výkony v rozpětí od 135 kW/184 k do 240 kW/326 k a z pěti vznětových variant, produkujících 110 kW/150 k až 230 kW/313 k – s tradičním pohonem zadních kol nebo pohonem všech kol BMW xDrive a klasickou manuální převodovkou nebo samočinnou převodovkou Steptronic (kombinovaná spotřeba paliva: 7,7 – 4,3 l/100 km; kombinované emise CO2: 175 – 112 g/km).

Nové motory dosahují i přes zvýšený výkon významného zlepšení hospodárnosti. Snížení spotřeby paliva a emisí CO2 se pohybuje v rozmezí od 4,5 % (BMW 318d Gran Turismo) až po 13,8 % (BMW 320d Gran Turismo). Měřítka v oblasti hospodárnosti pomáhají BMW řady 3 Gran Turismo stanovovat zdokonalené manuální a samočinné převodovky, funkce Auto Start Stop, rekuperace kinetické energie, příslušenství motoru pracující podle aktuální potřeby a také režim ECO PRO.

Jak zážehové, tak vznětové čtyř- a šestiválce pocházejí z nově vyvinuté modulární rodiny pohonných jednotek BMW, využívajících nejnovější technologie BMW TwinPower Turbo. Všichni členové této rodiny sdílejí standardizované konstrukční řešení s objemem jednoho válce 500 cm3, řadovým uspořádáním a extrémně lehkou, termodynamicky optimalizovanou celohliníkovou konstrukcí s bloky s uzavřenou koncepcí chladicích kanálů. Všechny čtyřválce jsou disponují vyvažovacími hřídeli pro mimořádně kultivovaný projev napříč širokým spektrem otáček.

Všechny zážehové motory jsou vybaveny dvoukomorovým turbodmychadlem zabudovaným do svodů výfukového potrubí. To znamená, že výfukové plyny se do turbodmychadel dostávají velmi rychle, a významně tak zrychlují reakce motoru. Změna chlazení stlačeného vzduchu z přímého na nepřímé znamená ještě ostřejší reakce motoru, protože kompaktnější mezichladič vykazuje menší ztráty tlaku a přispívá k nárůstu plnicího tlaku. Samozřejmostí je také dvojité proměnné časování Double-VANOS a proměnný zdvih sacích ventilů VALVETRONIC.

Technologie zapouzdření čtyřválcových zážehových motorů SYNTAK (Synergy Thermoacoustic Capsule) dále snižuje spotřebu paliva. Tento nový přístup zajišťuje pomalejší chladnutí motoru (trvá až 36 hodin). Výsledkem je, že se při opětovných startech omezují fáze tzv. studených startů. Technologie SYNTAK tím zvyšuje komfort, snižuje hlučnost a zvyšuje účinnost.

U vznětových motorů jsou technologie BMW TwinPower Turbo tvořené přeplňováním turbodmychadlem s proměnou geometrií rozváděcích lopatek (u BMW 325d Gran Turismo a 335d Gran Turismo dvojicí turbodmychadel) a nejnovější generací přímého vstřikování paliva common rail, jehož maximální vstřikovací tlaky dosahují 2000 bar (200 MPa).

18 konfigurací, motorů, převodovek a pohonů.
Modely BMW 320i Gran Turismo, 318d Gran Turismo a 320d Gran Turismo jsou standardně vybaveny šestistupňovou manuální převodovkou, ovšem na přání je lze kombinovat také s 8stupňovou samočinnou převodovkou Steptronic. Další verze – BMW 330i Gran Turismo, BMW 340i Gran Turismo a BMW 325d Gran Turismo – jsou optimalizovanou Steptronic vybavené standardně. Nižší spotřeba paliva a emise CO2 přibližně o tři procenta jsou výsledkem lepší účinnosti převodovky, rozšířeného rozsahu převodových poměrů a omezení prokluzu hydrodynamického měniče v průběhu změn rychlostních stupňů.

Všechny zážehové modely BMW řady 3 Gran Turismo a také vznětové modely BMW 320d Gran Turismo a BMW 330d Gran Turismo lze volitelně vybavit pohonem všech kol BMW xDrive, BMW 335d xDrive Gran Turismo disponuje pohonem všech kol standardně. BMW řady 3 Gran Turismo je tak nabízeno v osmnácti konfiguracích motoru, převodovky a pohonu.

Jízdní dynamika a asistenční systémy.
BMW řady 3 již několik modelových generací představuje v segmentu střední třídy měřítko jízdní dynamiky. BMW řady 3 Gran Turismo, třetí člen rodiny, je navrženo přesně v tomto duchu, takže přebírá hlavní přednosti BMW řady 3 a kombinuje je s nadprůměrnou prostorností, která je typická spíše pro velké limuzíny, určené k jízdě na dlouhé vzdálenosti.

Podvozek BMW řady 3 Gran Turismo (přední náprava s dvojicí spodních ramen a vzpěrou tvořenou vinutou pružinou a tlumičem, pětiprvková zadní náprava) propůjčuje vozu pověstné jízdní vlastnosti a ovladatelnost BMW řady 3 a současně výrazně zlepšuje jízdní stabilitu a komfort při cestování na dlouhé vzdálenosti. To platí jak pro standardní podvozek, tak pro podvozek M Sport (snížený o 10 mm) a rovněž pro adaptivní podvozek. Posledně uvedený podvozek je vybaven elektronicky řízenými tlumiči a umožňuje individuální nastavení stiskem tlačítka. Volbu mezi komfortním a vyloženě sportovním nastavením zajišťuje volič jízdních režimů Driving Experience Control.

Na výběr ze tří výbavových linií.
Zájemci o BMW řady 3 Gran Turismo mohou vybírat mezi modely Sport Line, Luxury Line a M Sport. Modrá barva Estoril Blue je vyhrazena výhradně modelům M Sport. BMW řady 3 Gran Turismo je standardně vybaveno bohatou výbavou, zahrnující automatickou klimatizaci, bezklíčkové startování, posilovač řízení Servotronic, šest airbagů, LED přední světlomety pro potkávací a dálková světla, LED mlhová světla, barevný kontrolní displej s vysokým rozlišením a ovladačem iDrive, hands-free sadu pro telefonní hovory včetně USB zdířky a audiostreamování přes Bluetooth a kožený multifunkční volant. Větší volnost při kombinování výbavy exteriéru a interiéru zákazníkům přináší širší spektrum možností. V nabídce je dvojice nových metalických barev, stejně jako trojice kol z lehkých slitin, nová čalounění a dekorativní obložení interiéru.          

Indukční nabíjení telefonu a WiFi hotspot.
BMW řady 3 Gran Turismo je standardně vybaveno rozhraním Bluetooth. Seznam volitelné výbavy rovněž čítá indukční přihrádku pro bezdrátové nabíjení kompatibilních mobilních telefonů. K dobití jejich baterie je potřeba pouze umístit mobilní telefon do nabíjecí přihrádky uvnitř loketní opěrky. V případě, že řidič při opouštění vozu mobilní telefon v přihrádce zapomene, vůz ho na tuto skutečnost automaticky upozorní. Indukční přihrádka také zajišťuje bezdrátové propojení s externí anténou vozu, která zesiluje příjem signálu. Tato výbava dále zahrnuje WiFi hotspot (schopný poskytnout připojení až osmi mobilním zařízením najednou) a druhou USB zdířku ve středové konzole. Obě zdířky jsou dvouampérové, takže umožňují nabíjet i větší zařízení, jako jsou například tablety.

Novou položkou výbavy je příprava pro Apple CarPlay, nabízející optimální integraci telefonu Apple iPhone do vozu. Tato výbava bude představena ve druhé polovině roku 2016.

Služby BMW ConnectedDrive Services.
Na přání dodávané služby BMW ConnectedDrive Services umožňují zákazníkům díky zabudované SIM kartě využívat optimální konektivitu a výhody služeb osobního asistenta Concierge Service, online zábavy Online Entertainment s přímým přístupem k milionům skladeb a dopravních informací v reálném čase RTTI (Real Time Traffic Information).

Asistenční systémy a Head-Up Displej s vysokým rozlišením.
Seznam volitelné výbavy BMW řady 3 Gran Turismo zahrnuje asistenční systémy, mezi něž patří parkovací asistent usnadňující paralelní a podélné parkování, adaptivní systém pro automatické udržování rychlosti s funkcí Stop&Go, radarový systém varující před čelní srážkou a kamery sledující prostor před vozem.

V nabídce výbavy na přání pro BMW řady 3 Gran Turismo i nadále figuruje barevný Head-Up Displej s vysokým rozlišením.
Head-Up Displej promítá důležité informace, jako je rychlost, navigační pokyny, rychlostní omezení a zákazy předjíždění, přímo na čelní sklo, takže se objevují v zorném poli řidiče. Head-Up Displej také zobrazuje bezpečnostní hlášení volitelně dodávaného paketu Driving Assistant (varování před čelní srážkou s brzdnou funkcí, varování před srážkou s chodcem s brzdnou funkcí, funkce upozornění na únavu řidiče a varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu).

Aktivní zadní spoiler pro typické jízdní vlastnosti BMW.
BMW řady 3 Gran Turismo bylo prvním vozem značky, který je vybaven aktivním zadním spoilerem, a touto technickou specialitou disponuje i jeho pokračovatel. Spoiler se aktivně vysouvá ve chvíli, kdy automobil překročí rychlost 110 km/h, a zaručuje, že BMW řady 3 Gran Turismo zprostředkovává typické jízdní vlastnosti BMW i ve vysokých rychlostech. Vysunutý spoiler snižuje vztlak na zadní nápravě o 60 % a umožňuje Gran Turismu dosahovat aerodynamických kvalit BMW řady 3 Sedan. Jakmile rychlost vozu klesne pod 70 km/h, spoiler se opět automaticky zasune a je téměř neviditelný. V případě potřeby jej lze vysunout manuálně pomocí tlačítka v ovládacím panelu řidičových dveří.

Autor: Petr Šikl


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Hyundai Tucson

Rok výroby 2016

333 333 Kč

Honda Civic

Rok výroby 2024

777 000 Kč

Škoda Kodiaq

Rok výroby 2021

699 900 Kč

Ford Kuga

Rok výroby 2014

269 000 Kč