Nové Audi S8 plus - brutální sedan co trhá asfalt
Nové Audi S8 plus s dvojitě přeplňovaným čtyřlitrovým osmiválcem TFSI poskytuje výkon 445 kW (605 k) a maximum točivého momentu 700 N.m. Díky tomu umí stovku za 3,8 sekundy a dokáže letět rychlostí až 305 km/h. Jestli po něm toužíte, připravte si minimálně čtyři miliony korun.
„Našemu velkému sportovnímu sedanu jsme dali do vínku ještě ostřejší charakter,“ říká Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstva společnosti AUDI AG, zodpovědný za technický vývoj, a dodává: „Nové Audi S8 plus disponuje výrazně vyšším výkonem a představuje vrchol sportovních výkonů v tomto segmentu. Proto má ve svém označení plus.“
Mezi silné stránky velkého sedanu patří jeho lehká konstrukce. Karoserie je vyrobena téměř kompletně z hliníku. Základem je prostorový rám ASF (Audi Space Frame). Hmotnost karoserie je pouhých 231 kg, což je nejnižší hodnota v porovnání s konkurenty.Inženýři Audi podrobili motor 4.0 TFSI pro nový model S8 plus dalšímu vývoji. Motor V8 Biturbo se sonorním zvukem má nyní nejvyšší výkon 445 kW (605 k) a maximální točivý moment 700 N.m, který může být v režimu Overboost (krátkodobé zvýšení plnicího tlaku) zvýšen dokonce až na 750 N.m. Velký sportovní sedan, jehož výkon vzrostl v porovnání s modelem S8 o 63 kW (85 k), zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy a jeho elektronicky omezenou nejvyšší rychlost 250 km/h lze na přání zvýšit na 305 km/h.
Společnosti Audi a quattro GmbH spojily své know-how ve vývoji motorů, aby bylo dosaženo výše uvedených vrcholných hodnot. Úpravy motoru 4.0 TFSI sahají od speciální řídicí jednotky motoru, přes zvýšení otáček a plnicího tlaku až po upravené výfukové ventily a vnitřní geometrii turbodmychadla, která byla optimalizována pro ještě vyšší účinnost.
Osmistupňová převodovka tiptronic předává hnací sílu přeplňovaného motoru V8 pohonu všech kol quattro se sportovním diferenciálem. Mezi výjimečné prvky v konstrukci podvozku patří adaptivní vzduchové odpružení adaptive air suspension sport a dynamické řízení. Odborníci na podvozek vyladili oba systémy specificky pro S8 plus. Pro německý trh je vůz vybaven 21“ koly, která byla speciálně navržena pro model S8 plus. Pneumatiky mají rozměr 275/35.
Zvýšení nejvyšší rychlosti na 305 km/h je součástí dynamického paketu, který patří v Německu k sériové výbavě. Tento paket zahrnuje kromě keramických brzdových kotoučů vyztužených uhlíkovými vlákny, s antracitově šedými brzdovými třmeny a logem Audi ceramic, také sportovní výfukovou soustavu upravenou společností quattro GmbH. Díky ní má motor V8 modelu S8 plus nezaměnitelně sportovní zvuk.
Nové Audi S8 plus dává najevo své postavení nejsportovnější vrcholné verze této modelové řady mnoha stylistickými detaily. Pozornost k sobě přitahuje sériově dodávaný decentní spoiler na víku zavazadlového prostoru, který je lakován v barvě karoserie, ale na přání může být vyroben z karbonu. Klapky v bočních otvorech pro přívod vzduchu a lišta na předním nárazníku jsou z karbonu. Kryty vnějších zpětných zrcátek v barvě karoserie jsou na přání k dispozici ve verzích s leskle černým lakem nebo karbonem. Maska chladiče Singleframe a dvojité lišty jsou leskle černé, zatímco voštinová struktura mřížek bočních otvorů pro přívod vzduchu a masky chladiče je matně černá. Ozdobné lišty na bočních oknech a vzadu jsou leskle černé. Mezi osobité stylistické prvky modelu S8 plus patří také tmavě tónované zadní světlomety a leskle černý difuzor, který je doplněn rámečkem z karbonu. Dvojitá sportovní výfuková soustava ústí do dvou oválných leskle černých koncovek na levé a pravé straně. Zákazníci si mohou na přání vybrat stylistický paket S8.
Jeho součástí jsou loga S8 na přídi a zádi a loga V8 T na předních blatnících. Pro model S8 plus je exkluzivně nabízen matný lak v odstínu stříbrná Florett. Všechny barvy nabízené pro model S8 jsou k dispozici také pro model S8 plus.
Světlomety Matrix LED jsou součástí sériové výbavy, a to včetně dynamických ukazatelů světla. Extrémně precizní dálkové světlomety mají na každé straně 25 malých diod LED, které lze podle potřeby individuálně zapínat a vypínat nebo ztlumovat. Tím je zajištěno nejlepší možné osvětlení vozovky, aniž by byli oslňováni ostatní účastníci silničního provozu.
Atraktivitu interiéru modelu S8 umocňují početné sportovní detaily, autentické materiály a velkorysý vnitřní prostor. V černém interiéru čalouněném kompletně kůží se vyjímá kontrastní prošívání v odstínu červená Arras. Komfortní sportovní sedadla jsou zdobena lemováním rovněž v odstínu červená Arras a podtrhují eleganci sportovního sedanu. Čalounění stropu a plocha pod zadním oknem jsou z černé Alcantary.
Do horního ozdobného obložení je vetkáno kontrastní červené vlákno. Spodní ozdobné obložení je z kartáčovaného hliníku. Černý klavírní lak zdobí páku voliče převodovky tiptronic a středovou konzolu. Pro interiér modelu S jsou charakteristické kruhové přístroje s šedými stupnicemi, bílými ručičkami, dynamickou animací při spuštění a logem S8 na otáčkoměru. Pedály a opěrka nohy jsou vyrobeny z leštěné ušlechtilé oceli. Tlačítko start-stop je ozdobeno červeným prstencem a logo S8 zdobí tříramenný sportovní volant obšitý kůží.
Audi dodává nový model S8 plus s normálním rozvorem a nabízí rozsáhlou sériovou výbavu, která zahrnuje dekorační osvětlení, komfortní klíček s bezkontaktním otvíráním víka zavazadlového prostoru se senzorem pohybu nohy, kompletní čalounění interiéru kůží, paket Alcantara, elektrické dovírání dveří a měnič DVD/CD. Součástí sériové výbavy je také asistenční paket se systémem Audi pre sense plus, čtyřzónová komfortní automatická klimatizace, audiosystém Bose Surround Sound a MMI Navigation plus s MMI touch. Nové Audi S8 plus bude k dispozici od konce listopadu za základní cenu 145 200 eur. Špatnou zprávou je, že model S8 plus není zatím homologován k provozu na veřejných komunikacích.