Nová Honda Civic oficiálně představena včetně fotografií | Autanet.cz

Nová Honda Civic oficiálně představena včetně fotografií

02. 11. 2011
Sdílet článek

Japonská automobilka Honda dnes uvolnila oficiální informace o novém Civicu deváté generace včetně fotografií. Jeho vývoj trval čtyři roky a těšit se můžeme na modernizovanou benzínovou osmnáctistovku, nový nízkoobjemový diesel a přepracovaný diesel o objemu 2,2 litru. Podle všeho nový Civic neztratil nic ze svých současných předností.

Dosluhující osmá generace se představila v roce 2005 a způsobila díky svému vzhledu velké pozdvižení. Následovník v podobě deváté generace již tolik nepřekvapí, přesto se nese v podobném duchu, jako její předchůdce. Karoserie narostla o 45 mm na délku, o 10 mm na šířku, přičemž je o 20 mm nižší (4300x1775x1440 mm). Překvapivě došlo ke zkrácení rozvoru o 25 mm (2595 mm).  Zavazadelník pojme ve standardním uspořádání 401 litrů zavazadel. Pod podlahu zavazadelníku naložíte nově dalších 76 l drobností. Palivová nádrž našla své místo (stejně jako u osmé generace) pod předními sedadly. Díky tomu se novinka může pochlubit nevídanou variabilitou interiéru (zadní sedadla jsou dělená v poměru 60:40, přičemž jejich sklopením lze vytvořit rovná ložná plocha a vyklopením sedáků vzhůru vykouzlíte za opěradly předních sedadel solidní prostor pro převoz neskladných vysokých předmětů).


Základní pohonnou jednotkou se stane již používaný benzínový čtyřválec i-VTEC o objemu 1,34 litru s rozvodem OHC produkující 73 kW. Daleko zajímavější bude přepracovaná populární osmnáctistovka i-VTEC s výkonem 104 kW dostupným při 6500 ot./min. a točivým momentem 174 Nm při 4300 ot./min u kterého průměrná spotřeba v kombinovaném cyklu činí 5,8 l/100 km. Původní turbodiesel i-CTDi o zdvihovém objemu 2,2 litru nahrazuje modernější i-DTEC, který dostal vstřikování common-rail třetí generace a vyznačuje se jemnějším chodem. Díky úpravám se podařilo zvýšit výkon z 103 kW na 110 kW. Maximum točivého momentu vrcholí nyní hodnotou 350 Nm v rozmezí 2000-2750 ot./min. Zároveň došlo ke snížení kombinované spotřeby z 5,3 na 4,2 l/100 km. Během roku se pod kapotou Civicu podle všeho objeví menší diesel (1,6 i-DTEC), který vyplní mezeru.

Všechny uvedené pohonné jednotky jsou spojeny se šestistupňovou manuální převodovkou. Dvě nejvyšší rychlosti byly prodlouženy, automobily jsou také vybaveny indikátorem zařazeného převodového stupně. Agregáty využívají systém start-stop (Idle Stop), který můžete vypnout tlačítkem na středové konzole. Podle všeho se v průběhu výroby objeví i samočinná pětistupňová převodovka s možností sekvenčního řazení pomocí pádel, kterou bude možné pořídit ve spojení s osmnáctistovku. Ekonomickou jízdu bude řidiče učit systém Eco Assist (známe ho z hybridů Insight a CR-Z), který dokáže zabarvit rychloměr podle toho, jak jede řidič úsporně. Rozjíždění do kopců usnadní standardně montovaný HSA.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Honda/ps

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Cupra Formentor

Rok výroby 2022

1 258 000 Kč

Ford Mondeo

Rok výroby 2016

249 900 Kč

Ford C-MAX

Rok výroby 2018

299 000 Kč

Hyundai Tucson

Rok výroby 2016

333 333 Kč