Nová Honda Civic bude hybrid s benzínovým dvoulitrem | Autanet.cz

Nová Honda Civic bude hybrid s benzínovým dvoulitrem

Honda Civic 11. generace, která bude k dispozici koncem roku 2022, je po vozech CR-V, Honda e, Jazz, Crosstar a HR-V posledním z hlavních modelů Honda, který prošel elektrifikací. Vůz bude vybaven nejpokročilejší verzí oceňované plně hybridní hnací jednotky Honda e:HEV. Kombinuje lithium-iontový akumulátor s vysokou hustotou energie a dva kompaktní, výkonné elektromotory s nově vyvinutým 2litrovým zážehovým motorem s Atkinsononovým cyklem.

Ten dosahuje špičkové 41% tepelné účinnosti a je vybaven systémem přímého vstřikování paliva optimalizovaným pro rychlejší a účinnější spalování a vyšší točivý moment. Kromě systému přímého vstřikování přispívá ke snížení spotřeby paliva při současném dosažení specifického výkonu řada technologií, jako je nízkoteplotní aktivní katalyzátor a upravená konstrukce sacích kanálů.


Výsledkem těchto technologických vylepšení je hodnota „kombinovaných“ emisí CO2 pouhých 108 g/km (WLTP) se stejně působivou spotřebou paliva 4,7 l/100 km. Tuto výjimečnou účinnost doplňuje maximální výkon 135 kW a maximální točivý moment 315 Nm, díky čemuž je zcela nový model Civic působivým vozem pro řidiče v segmentu C.

Této vynikající účinnosti a řízení energií bylo dosaženo použitím nových inovativních technologií. Například nejnovější verze inteligentní napájecí jednotky (IPU) společnosti Honda je o 23 mm nižší a o 1 kg lehčí než předchozí verze. Tenká jednotka IPU je umístěna pod zadními sedadly, což maximalizuje prostor interiéru a užitné vlastnosti.

Nová řídicí jednotka pohonu (PCU) umístěná pod kapotou umožňuje rychlejší nabíjení a vybíjení elektřiny, což přispívá k dalšímu 12% zvýšení výstupního výkonu oproti předchozím systémům e:HEV. Zvýšení hustoty energie a výkonu PCU přineslo vyšší elektrický výkon, což dovoluje v elektrickém režimu pohonu větší zátěž. Systém využívá nové vysokonapěťové kabelové rozvody s hliníkovým jádrem. Hliníkové kabelové rozvody přispívají ke 40% snížení hmotnosti oproti běžným měděným rozvodům.

Vyspělé hnací ústrojí plynule přepíná mezi elektrickým, hybridním a konvenčním pohonem bez jakéhokoliv zásahu řidiče. Řidič si může zvolit mezi čtyřmi jízdními režimy – Eco, Normal, Sport a novým individuálním režimem, a přizpůsobit tak odezvu vozidla v oblasti hnacího ústrojí, řízení a zobrazení informací.

Tuto poutavou flexibilitu podporuje výjimečná úroveň kultivovanosti, kdy byla maximální pozornost věnována odstranění nežádoucího hluku a vibrací. Sekundární vyvažovací hřídel a klikový hřídel s vysokou tuhostí ve spalovacím motoru zajišťují hladký chod, zatímco nežádoucí hluk motoru byl omezen zvýšenou izolací na sacím potrubí a krytu motoru. Kromě těchto kroků veškeré zvuky, které by mohly rezonovat v kabině, dále omezuje důmyslná aplikace systému aktivního potlačení hluku (ANC), zatímco systém aktivního ovládání zvuku (ASC) zesiluje sportovní tóny spalovací jednotky.

Výjimečné výkony doplňuje konstrukce podvozku. Model Civic e:HEV byl vyvinut se zvláštním zaměřením na odezvu řízení a zpětnou vazbu tak umocňuje pocit propojení s vozem při řízení. Vylepšení stability vozu při jízdě v přímém směru a na nerovném povrchu vozovky bylo dosaženo díky o 35 mm delšímu rozvoru a o 18 mm širšímu rozchodu zadních kol ve srovnání s předchůdcem tohoto modelu. Stabilita v zatáčkách a celková odezva na vstupy byly dále vylepšeny zvýšenou tuhostí karoserie a použitím kulových čepů s nízkým třením a přepracovanými předními tlumiči. Tato kombinace posiluje pocit dynamické jízdy.

Nová logika řízení spalovacího motoru pro „ovládání v zatáčkách“ má za cíl zlepšit požitek z jízdy a odezvu vozu při jízdě na klikatých cestách. Ta umožňuje vozu okamžitě zrychlit a poskytnout skutečně dynamický pocit při zrychlování. Na dálnici systém přidává dodatečný točivý moment a elektrický pohon poskytuje dostatečné zrychlení při předjíždění ve vysokých rychlostech. Pro klidnou jízdu na dlouhé vzdálenosti je však snížen hluk z motoru.

„Toto je nejnovější generace naší špičkové technologie e:HEV, která je sama o sobě završením více než 20 let zkušeností s navrhováním, stavbou a vylepšováním hybridních pohonných systémů,” říká Tomoyuki Yamagami, hlavní konstruktér zcela nového modelu Civic e:HEV. „Díky pečlivému posouzení široké škály případů použití a provozních prostředí jsme se mohli řídit přístupem „vůz jako celek“. Vytvořili jsme tak pro řidiče zábavný, velmi působivý a poutavý hybridní vůz.”


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Honda

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nová Kia K4 vstupuje na český trh. Má normální motory a skvělou cenu
Test: Mazda CX-30 2.5 e-Skyactiv-G má obrovské srdce a jednu drobnost, která může odradit Test: MGS5 EV Exclusive umí jednu věc dokonale Test: Honda Jazz je malý velký prcek s obrovskou výhodou Test: Opel Astra 1.5 Diesel AT8 nabídne hned několik trumfů

Tipy z autobazarů

Land Rover Discovery 3,0 TD6 HSE AWD AUT 7 míst Odp

Land Rover Discovery 3,0 TD6 HSE AWD AUT 7 míst Odp

Rok výroby 2019

649 000 Kč
Ford Kuga 1.5TDCi,navi,360°,ST Line

Ford Kuga 1.5TDCi,navi,360°,ST Line

Rok výroby 2021

499 999 Kč
Volvo V60 2,0 T6 4x4 Recharge TAŽNÉ ČR

Volvo V60 2,0 T6 4x4 Recharge TAŽNÉ ČR

Rok výroby 2022

849 900 Kč
Škoda Octavia RS 2.0TSI 180kW DSG

Škoda Octavia RS 2.0TSI 180kW DSG

Rok výroby 2017

439 000 Kč