Mini model Škoda Citigo ještě letos

vloženo

Škoda pokračuje ve své produktové ofenzívě představením sedmé modelové řady. Novým modelem Citigo tak vstupuje do segmentu A00. Kdo čekal, že mladoboleslavská novinka se bude lišit od Volkswagenu up! jen jiným logem na kapotě, mýlil se. Citigo má většinu dílů karoserie nových. Pod kapotou se objeví nejdříve dva benzínové tříválce.

Mini model Škoda Citigo ještě letos Mini model Škoda Citigo ještě letos

Designerům se podařilo vtisknout vozu výrazný vzhled a na první pohled je vidět, že novinka patří do portfolia Škody. Nechybí lamelová maska chladiče lemovaná chromovaným rámečkem a zajímavě tvarované světlomety s typickou tváří značky Škoda. S délkou 3,56 metru, šířkou 1,65 metru a výškou 1,48 metru patří Citigo mezi nejkompaktnější vozy nabízené v tomto segmentu. Rozvor dosahuje hodnoty 2420 mm a je stejný jako u Volkswagenu up!. Objem zavazadlového prostoru činí 251 litrů, přičemž sklopením opěradel zadních sedadel vzroste tento objem na 951 litrů. Na čtrnáctipalcových kolech budou obuty pneumatiky 165/70 R14 a rezervní kolo bude plnohodnotné. Pohotovostní hmotnost modelu Citigo je na chlup stejná jako u sesterského modelu VW up! (bez řidiče 854 kg).


Zacíleno na mladé
S modelem Citigo chce mladoboleslavská automobilka zacílit na mladé řidiče, mladé rodiny, které potřebují druhý nebo třetí vůz do rodiny a tzv. „best agers“. Podle zástupců Škody se jedná o zákazníky, kteří myslí na náklady, mají k autu spíše racionální vztah a na straně druhé vyžadují kvalitu, praktičnost, odpovídající design a bezpečnost. Pro tyto skupiny zákazníků neměla Škoda dosud v segmentu malých vozů adekvátní nabídku. Prof. Vahland: „Sledujeme rostoucí poptávku po malých automobilech s nízkou spotřebou, atraktivní cenou a příznivými provozními náklady. Tomuto vývoji jde Škoda vstříc novým malým vozem. Ten otevírá novou vstupní bránu do světa značky Škoda a zaujme spoustu zákazníků především na našich evropských trzích.

Bezpečnost
Poprvé je ve voze značky Škoda použit boční airbag Head-Thorax s funkcí ochrany hlavy pro řidiče a spolujezdce, který spolu s dalšími prvky tvoří ve své třídě příkladný bezpečnostní paket. Aktivní bezpečnost podstatně zlepšuje také nový brzdový asistent „City Safe Drive“. Systém se automaticky aktivuje při rychlostech pod 30 km/h a laserovým senzorem registruje nebezpečí kolize. Citigo je společně s modelem up! aktuálně jediným vozem v segmentu malých vozů s funkcí nouzového brzdění.

Tříválec v hlaví roli
O pohon modelu Citigo se budou starat dva nové tříválce o objemu jednoho litru spojené nejdříve s manuální pětirychlostní převodovkou. První pohonná jednotka bude naladěna na maximální výkon 44 kW, přičemž druhá na 55 kW. Maximální rychlost u slabší verze je 160 km/h, u silnější 171 km/h. Stovku zvládne Citigo za 14,4 s, resp. za 13,2 s. Časem je nutné také počítat s úspornou variantou Green tec, která podle tvrzení automobilky dokáže jezdit v kombinovaném cyklu za 4,2 l/100 km, resp. 4,3l/100 km. Emise dosahují hodnot 97 resp. 99 g CO2 na km. Spotřeba a emise činí u 44 kW motoru 4,5 l/100 km, 105 g CO2 na km. Motor o výkonu 55 kW spotřebuje 4,7 l/100 km a vypouští 108 g CO2 na km. Časem také můžeme očekávat spalování alternativních paliv, např. v podobě CNG. V roce 2012 se také podle všeho objeví pětistupňová automatizovaná převodovka.

Již v listopadu
V českých showroomech se objeví nový model ve třídveřové verzi již během listopadu 2011, přičemž zbytek Evropy se dočká nového modelu až v létě 2012. Pětidveřová verze se k zákazníkům dostane během roku 2012 (podle všeho nejspíše v červnu). Model Citigo bude sjíždět z výrobních pásů bratislavského závodu. V závislosti na požadavcích jednotlivých trhů budou na výběr až čtyři varianty výbavy: Easy, Active, Ambition a Elegance. Cena nového modelu není známa, můžeme však předpokládat, že základní verze bude startovat na cenovce 179.900 Kč až 189.900 Kč. V každém případě bude cena modelu Citigo nižší než v případě prémiově pojatého Volkswagenu up!.

Škoda, ps

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Mini model Škoda Citigo ještě letos Fotografie k článku Mini model Škoda Citigo ještě letos Fotografie k článku Mini model Škoda Citigo ještě letos Fotografie k článku Mini model Škoda Citigo ještě letos Fotografie k článku Mini model Škoda Citigo ještě letos Fotografie k článku Mini model Škoda Citigo ještě letos

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Modernizovaný Renault Espace Initiale Paris je přehlídkou toho nejlepšího

Modernizovaný Renault Espace Initiale Paris je přehlídkou toho nejlepšího

Model Espace přijde ve výbavě Initiale Paris na 1 199 000 Kč, přičemž tato cena platí pro benzínovou přeplňovanou osmnáctistovku TCe 225 EDC i vznětový dvoulitr Blue dCi 200 EDC. Připlatit si lze 40 tisíc korun za..

Lexus ES 300h přišel o klasická zpětná zrcátka, nahradily je kamery

Lexus ES 300h přišel o klasická zpětná zrcátka, nahradily je kamery

A je tu další auto, které za příplatek nahrazuje klasická boční zpětná zrcátka pětipalcovými displeji s kamerou. A jak..

Elektrický Ford Mustang Mach-E je zadokolka s dojezdem 600 km

Elektrický Ford Mustang Mach-E je zadokolka s dojezdem 600 km

Mustang Mach-E ve variantě s prodlouženým dojezdem a pohonem zadních kol nabídne podle předběžných údajů dojezd až 600..

Test ojetiny: Dacia Logan – kdo kouká na cenu, nemine ji

Test ojetiny: Dacia Logan – kdo kouká na cenu, nemine ji

Dacia Logan je levným vozem, nabízejícím velice slušný prostor pro posádku. V případě kombi pod označením MCV pak jde o..

Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid překonala naše očekávání

Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid překonala naše očekávání

Model C-HR působí v nabídce Toyoty jako zjevení, když designově naprosto vyčnívá. Zásadní odlišnost má jediný cíl,..