Mercedes třídy R je po modernizaci

01. 04. 2010
Sdílet článek

Po pěti letech existence se avantgardní třída R podrobila faceliftu. Oválné světlomety jsou pasé a nejsilnější diesel výrazně posílil. Světovou premiéru si modernizovaná třída R odbyla včera na autosalonu New York International Auto Show (NYIAS)

Modelovým rokem 2011 se třída R překulila do druhé poloviny svého života. Zákazníci tohoto podivuhodného křížence MPV a velkého luxusního kombi nikdy příliš vážně nebrali a podle toho vypadají i celosvětové prodeje a obecná popularita tohoto modelu. Také u nás je třída R spíše spojována s Václavem Havlem, k němuž putoval první exemplář při uvedení na náš trh v únoru 2006, než s pravou podstatou luxusního cestovního vozu- kterým jinak R-Klasse bez diskuze je.


Facelift se týká nového předního nárazníku s doplňkovými diodami pro denní svícení, upravené masky a nových hranatých bixenonových světlometů, nového zadního nárazníku, modifikovaných zadních skupinových svítilen a lichoběžníkových koncovek výfuku.

Změny jen u dieselu
Základní třílitrový benzín s výkonem 170 kW dostal název R300 (dříve R280), přestože se na něm nezměnilo prakticky nic. Tento model se jako jediný dodává výhradně s pohonem zadních kol.
Třiapůllitr R350 s výkonem 200 kW se dodává výhradně s pohonem všech kol 4Matic a vyznačuje se velmi dobrým průběhem točivého momentu (na poměry atmosféricky pněného motoru) s maximem 350 N.m při 2400/min.
Vrcholný benzínový osmiválec o objemu 5,5 litru v modelu R500 4Matic také zůstává bez větších změn, jeho 285 kW muselo být dokonce umravněno použitím omezovače maximální rychlosti na hodnotu 250 km/h.

Mercedes však správně tuší větší prodejní potenciál u naftových motorů, proto pozornost věnoval spíše jim. Zaujme základní diesel R300 CDI s přídomkem BlueEFFICIENCY, který má u této značky zajistit jakousi pečeť minimálních „stravovacích“ nároků a velké ekologické uvědomělosti. Se spotřebou 7,6 litru nafty je o 7% úspornější než předfaceliftový jmenovec se stejným výkonem 140 kW.
Silnější verze třílitru tradičně nazvaná R350 CDI (4Matic) však po faceliftu výrazně posílila- díky novému motoru OM642LS vzrost výkon ze 165 kW na 195 kW a točivý moment dokonce z 510 N.m na 620 N.m! Maximální rychlost nyní činí 235 km/h a akcelerace z nuly na sto má u nejvýkonnějšího dieselu v nabídce hodnotu 7,6 s.

Zachována zůstala i „superekologická“ verze R350 CDI BlueTec s výkonem 155 kW, jejíž technologie AdBlue s dodatečným vstřikem syntetické močoviny je schopna této verzi zabezpečit dokonce splnění emisních limitů Euro6- připravovaných pro rok 2014. Všechny verze mají tak jako dřív výhradně sedmistupňovou automatiku 7G-Tronic, ovládnou stejně jako u S-Klasse voličem pod věncem volantu.

Devět modelů
Stále se dodávají dva rozvory resp. délky a jednotlivé motorizace se pro ně rozdělují pode tohoto klíče: Standardní nebo-li krátká verze (rozvor 2980 mm): R 300 CDI BlueEFFICIENCY, R 350 CDI 4Matic, R 300, R 350 4Matic. Dlouhá verze (rozvor 3215 mm): R 350 CDI 4Matic, R350 BlueTEC 4Matic, R 300, R 350 4Matic, R 500 4Matic

R-Klasse je v obou délkových verzích koncipována jako pěti až sedmimístná, zavazadelník má při složených sedadlech hodnotu až 1950 (2385 Long) litrů. V interiéru se mnoho změn neodehrálo, změny se soustřeďují jen na nové barevné škály a kombinace a obohacení nabídky prvků příplatkové výbavy.

Nejdůležitější údaje:
R300 CDI: 2987 ccm, 140 kW při 3800/min., 440 N.m. při 1400/min., 215 km/h, 0-100 km/h za 9,5 s., spotřeba 7,6 l/100 km.
R350 CDI 4Matic: 2987 ccm, 195 kW při 3800/min., 620 N.m. při 1600/min., 235 km/h, 0-100 za 7,6 s., spotřeba 8,5 l/100 km.
R350 CDI BlueTec 4Matic: 2987 ccm, 155 kW při 3400/min., 540 N.m. při 1600/min., 220 km/h, 0-100 za 8,9 s., spotřeba 8,4 l/100 km.

R300: 2996 ccm, 170 kW při 6000/min, 300 N.m. při 2500/min, 222 km/h, 0-100 za 9,6 s., spotřeba 11,1 l/100 km.
R350 4Matic: 3498 ccm, 200 kW při 6000/min, 350 N.m. při 2400/min, 230 km/h, 0-100 za 8,3 s., spotřeba 11,6 l/100 km.
R500 4Matic: 5461 ccm, 285 kW při 6000/min, 530 N.m. při 2800/min, 250 km/h, 0-100 za 6,3 s., spotřeba 13,2 l/100 km.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Marek Oborník, foto Mercedes- Benz

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: Alfa Romeo Tonale 1.3 Turbo PHEV - kráska co má 280 koní a jezdí za pět litrů
Test: Toyota Prius plug-in hybrid - zachraňuje planetu a svého majitele jentak neomrzí Mazda CX-80 v prodeji. S šestiválcem stojí jako Škoda Kodiaq Škoda Enyaq cenově dostupnější. Přijíždí ve verzi Tour za 899.000 Kč Modernizovaná Kia Picanto má český ceník. Základ koupíte za 319.980 Kč

Tipy z autobazarů

Audi A4

Rok výroby 2011

199 777 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

709 000 Kč

Citroën C3

Rok výroby 2016

139 000 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

299 000 Kč