Mercedes Benz třídy G se vrací ve velkém stylu | Autanet.cz

Mercedes Benz třídy G se vrací ve velkém stylu

Legendární "géčko" od Mercedesu se vrací v plné parádě. Nesmrtelný model má svého moderního nástupce, který těží z hlavních předností předchůdce. Přestože vypadá stále stejně, jedná se o zbrusu nový vůz. Díky změně výrobní technologie vůz shodil 170 kg.

Třída G zůstává stále schopným vozem, dokonce v několika oblastech převyšuje dosavadní provedení. Karoserie je o 53 milimetrů delší a o 121 milimetrů širší než předchůdce, prostor pro nohy vpředu a vzadu narostl o 38 mm, respektive 150 milimetrů a o téměř 70 milimetrů je i více místa v loktech. Světlá výška mezi nápravami je nyní větší o 6 milimetrů (241 mm), vůz se může brodit až v sedmdesáticentimetrové hloubce (zlepšení o 10 cm) a lepší je samozřejmě i průchodnost terénem. Boční náklon může dosahovat až 35° (+ 7°), nájezdový úhel vpředu/vzadu činí 31°/30° a přechodový úhel 26°. Kromě světlé výšky 27 cm a žebřinového rámu nechybí tři plně uzamykatelné diferenciály nebo redukce.


Auto má stále žebřinový rám, torzní tuhost vzrostla o přibližně 55 procent. Německé automobilce se podařilo snížit hmotnost o rovných 170 kilogramů díky použití lehčích materiálů (vysokopevnostní oceli a hliníku). Vpředu nalezneme lichoběžníkovou nápravu, vzadu pak nápravu tuhou s Panhardovou tyčí.

Za označením G500 se skrývá dvojitě přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec spojený s novou devítistupňovou automatickou převodovku 9G-Tronic. Výkon činí 310 kW a točivý moment dosahuje hodnoty 610 Nm.

Kabina vozu prošla zásadní změnou, upustila od strohého pracovního pojetí a kopíruje styl novodobých modelů s hvězdou ve znaku. Automobil dorazí na trh v červnu a za verzi G500 zaplatíte zhruba 2,7 milionu korun.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Peugeot 308

Rok výroby 2023

589 000 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2018

415 000 Kč

Seat Leon

Rok výroby 2023

585 000 Kč

Mercedes-Benz GLS

Rok výroby 2024

2 750 000 Kč