Mercedes Benz třídy G se vrací ve velkém stylu
Legendární "géčko" od Mercedesu se vrací v plné parádě. Nesmrtelný model má svého moderního nástupce, který těží z hlavních předností předchůdce. Přestože vypadá stále stejně, jedná se o zbrusu nový vůz. Díky změně výrobní technologie vůz shodil 170 kg.
Třída G zůstává stále schopným vozem, dokonce v několika oblastech převyšuje dosavadní provedení. Karoserie je o 53 milimetrů delší a o 121 milimetrů širší než předchůdce, prostor pro nohy vpředu a vzadu narostl o 38 mm, respektive 150 milimetrů a o téměř 70 milimetrů je i více místa v loktech. Světlá výška mezi nápravami je nyní větší o 6 milimetrů (241 mm), vůz se může brodit až v sedmdesáticentimetrové hloubce (zlepšení o 10 cm) a lepší je samozřejmě i průchodnost terénem. Boční náklon může dosahovat až 35° (+ 7°), nájezdový úhel vpředu/vzadu činí 31°/30° a přechodový úhel 26°. Kromě světlé výšky 27 cm a žebřinového rámu nechybí tři plně uzamykatelné diferenciály nebo redukce.
Auto má stále žebřinový rám, torzní tuhost vzrostla o přibližně 55 procent. Německé automobilce se podařilo snížit hmotnost o rovných 170 kilogramů díky použití lehčích materiálů (vysokopevnostní oceli a hliníku). Vpředu nalezneme lichoběžníkovou nápravu, vzadu pak nápravu tuhou s Panhardovou tyčí.
Za označením G500 se skrývá dvojitě přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec spojený s novou devítistupňovou automatickou převodovku 9G-Tronic. Výkon činí 310 kW a točivý moment dosahuje hodnoty 610 Nm.
Kabina vozu prošla zásadní změnou, upustila od strohého pracovního pojetí a kopíruje styl novodobých modelů s hvězdou ve znaku. Automobil dorazí na trh v červnu a za verzi G500 zaplatíte zhruba 2,7 milionu korun.