Land Rover Freelander 2: modernizace a nové verze v nabídce

09. 08. 2010
Sdílet článek

Po čtyřech letech výroby se Freelander podrobil modernizaci. Její součástí je mírný facelift i drobné změny v interiéru, hlavní slovo však dostal modernizovaný turbodiesel od francouzského PSA. Ten bude k mání hned ve dvou výkonových variantách, z nichž ta slabší bude i v superúsporné verzi s předním pohonem. Modernizovaný Freelander by se měl začít prodávat na podzim

Na první pohled lze odhalit nový přední nárazník s rozměrnějším vstupem vzduchu a nové světlomety s čirou optikou a integrovanými mlhovkami, záď pak dostala modifikované zadní svítilny a i víko zavazadelníku je nové. Také detaily, jako například kryty zpětných zrcátek v barvě vozu či nový design litých kol o průměru 18 a 19“, nenápadně přibližují nejmenší Land Rover směrem k dražším modelům této značky. Nabídku obohatí tři nové odstíny bílé, modré a zelené.


Nafta bude asi jedinou možností
Je to skutečně tak. Land Rover u tohoto modelu bude jasně preferovat modernizovaný čtyřválcový turbodiesel 2,2 litru, alternativní benzínový řadový šestiválec 3,2 s výkonem 171 kW pro vrcholný model Freelander I6 bude bohužel v nabídce pouze na trzích, v nichž bude mít šanci na alespoň trochu lukrativní prodeje (např. v USA, Velké Británii, možná i v Německu atd.).

Nafta 2,2 Common Rail, splňující nově emisní normu Euro5, bude k dispozici ve dvou verzích- se 110 a 140 kW, obě budou disponovat novými turbodmychadly VGT a nachlup stejným točivým momentem 420 N.m. (při blíže neurčených otáčkách).

Slabší variantu pro model 2,2 TD4 lze kombinovat s manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovkou, v případě první varianty pak se standardně dodávaným systémem Start/Stop (k automatu se zatím dodávat nebude).
Výkonnější verze pro model 2,2 SD4 se bude kombinovat výhradně s automatikou. Těch 30 kW výkonu navíc je pořádně znát i na zrychlení z 0 na 100 km/h, které je proti „automatické“ TD4 lepší o 2,5 sekundy. Přitom kombinovaná spotřeba je vyšší jen o 0,4 litru.
Motoristé, kteří s obavou o životnost systému Common Rail sledují neustálý nárůst biosložek v motorové naftě, mohou zůstat v případě nového Freelanderu klidní: dle konstruktérů nyní turbodiesel bez obav snese dvojnásobek dosavadního přípustného poměru- nyní tedy až 10% methylesteru řepkového oleje v celkovém objemu.

Přijde i model s pohonem předních kol
Počátkem příštího roku se verze se 110 kW objeví i ve verzi s pohonem pouze předních kol. Ta se bude jmenovat eD4 a jako správný „zelený“ základ bude k dispozici výhradně s manuálním řazením a Start/Stop systémem.

Smyslem eD4 je dostat cenu i spotřebu Freelanderu ještě níže než dosud, ostatně s kombinovanou spotřebou 5,9 litru nafty na 100 km a emisemi CO2 158g/km bude patřit ke špičce kategorie SUV. Rozšíření nabídky o model s pohonem jedné nápravy má Land Rover dobře promyslel: na základě vlastního výzkumu udává, že téměř čtvrtina celosvětově prodaných SUV si vystačí právě jen s pohonem 4x2 a tato tendence se má v budoucnu ještě prohlubovat.


Nejdůležitější údaje:
2,2 eD4 (jen přední pohon): 2179 ccm, 110 kW při ?/min., 420 N.m. při ?/min., převodovka 6st. man., ? km/h, 0-100 km/h za ? s., spotřeba 5,9 l/100 km

2,2 TD4: 2179 ccm, 110 kW při ?/min., 420 N.m. při ?/min., převodovka 6st. man (6st. Aut.)., 181 km/h, 0-100 km/h za 11,7 (11,2) s., spotřeba 6,6 l/100 km

2,2 SD4: 2179 ccm, 140 kW při ?/min., 420 N.m. při ?/min., převodovka 6st. Aut., 189 km/h, 0-100 km/h za 8,7 s., spotřeba 7,0 l/100 km

3,2 I6 (pouze vybrané trhy): 3192 ccm, 171 kW při 6300/min., 317 N.m. při 3200/min., převodovka 6st. Aut., 200 km/h, 0-100 za 8,4 s., spotřeba 10,7 l/100 km.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Marek Oborník, foto Land Rover

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: Alfa Romeo Tonale 1.3 Turbo PHEV - kráska co má 280 koní a jezdí za pět litrů
Test: Toyota Prius plug-in hybrid - zachraňuje planetu a svého majitele jentak neomrzí Mazda CX-80 v prodeji. S šestiválcem stojí jako Škoda Kodiaq Škoda Enyaq cenově dostupnější. Přijíždí ve verzi Tour za 899.000 Kč Modernizovaná Kia Picanto má český ceník. Základ koupíte za 319.980 Kč

Tipy z autobazarů

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

299 000 Kč

Audi A4

Rok výroby 2011

199 777 Kč

Citroën C3

Rok výroby 2016

139 000 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

709 000 Kč