Land Rover Freelander 2: modernizace a nové verze v nabídce | Autanet.cz

Land Rover Freelander 2: modernizace a nové verze v nabídce

09. 08. 2010
Sdílet článek

Po čtyřech letech výroby se Freelander podrobil modernizaci. Její součástí je mírný facelift i drobné změny v interiéru, hlavní slovo však dostal modernizovaný turbodiesel od francouzského PSA. Ten bude k mání hned ve dvou výkonových variantách, z nichž ta slabší bude i v superúsporné verzi s předním pohonem. Modernizovaný Freelander by se měl začít prodávat na podzim

Na první pohled lze odhalit nový přední nárazník s rozměrnějším vstupem vzduchu a nové světlomety s čirou optikou a integrovanými mlhovkami, záď pak dostala modifikované zadní svítilny a i víko zavazadelníku je nové. Také detaily, jako například kryty zpětných zrcátek v barvě vozu či nový design litých kol o průměru 18 a 19“, nenápadně přibližují nejmenší Land Rover směrem k dražším modelům této značky. Nabídku obohatí tři nové odstíny bílé, modré a zelené.


Nafta bude asi jedinou možností
Je to skutečně tak. Land Rover u tohoto modelu bude jasně preferovat modernizovaný čtyřválcový turbodiesel 2,2 litru, alternativní benzínový řadový šestiválec 3,2 s výkonem 171 kW pro vrcholný model Freelander I6 bude bohužel v nabídce pouze na trzích, v nichž bude mít šanci na alespoň trochu lukrativní prodeje (např. v USA, Velké Británii, možná i v Německu atd.).

Nafta 2,2 Common Rail, splňující nově emisní normu Euro5, bude k dispozici ve dvou verzích- se 110 a 140 kW, obě budou disponovat novými turbodmychadly VGT a nachlup stejným točivým momentem 420 N.m. (při blíže neurčených otáčkách).

Slabší variantu pro model 2,2 TD4 lze kombinovat s manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovkou, v případě první varianty pak se standardně dodávaným systémem Start/Stop (k automatu se zatím dodávat nebude).
Výkonnější verze pro model 2,2 SD4 se bude kombinovat výhradně s automatikou. Těch 30 kW výkonu navíc je pořádně znát i na zrychlení z 0 na 100 km/h, které je proti „automatické“ TD4 lepší o 2,5 sekundy. Přitom kombinovaná spotřeba je vyšší jen o 0,4 litru.
Motoristé, kteří s obavou o životnost systému Common Rail sledují neustálý nárůst biosložek v motorové naftě, mohou zůstat v případě nového Freelanderu klidní: dle konstruktérů nyní turbodiesel bez obav snese dvojnásobek dosavadního přípustného poměru- nyní tedy až 10% methylesteru řepkového oleje v celkovém objemu.

Přijde i model s pohonem předních kol
Počátkem příštího roku se verze se 110 kW objeví i ve verzi s pohonem pouze předních kol. Ta se bude jmenovat eD4 a jako správný „zelený“ základ bude k dispozici výhradně s manuálním řazením a Start/Stop systémem.

Smyslem eD4 je dostat cenu i spotřebu Freelanderu ještě níže než dosud, ostatně s kombinovanou spotřebou 5,9 litru nafty na 100 km a emisemi CO2 158g/km bude patřit ke špičce kategorie SUV. Rozšíření nabídky o model s pohonem jedné nápravy má Land Rover dobře promyslel: na základě vlastního výzkumu udává, že téměř čtvrtina celosvětově prodaných SUV si vystačí právě jen s pohonem 4x2 a tato tendence se má v budoucnu ještě prohlubovat.


Nejdůležitější údaje:
2,2 eD4 (jen přední pohon): 2179 ccm, 110 kW při ?/min., 420 N.m. při ?/min., převodovka 6st. man., ? km/h, 0-100 km/h za ? s., spotřeba 5,9 l/100 km

2,2 TD4: 2179 ccm, 110 kW při ?/min., 420 N.m. při ?/min., převodovka 6st. man (6st. Aut.)., 181 km/h, 0-100 km/h za 11,7 (11,2) s., spotřeba 6,6 l/100 km

2,2 SD4: 2179 ccm, 140 kW při ?/min., 420 N.m. při ?/min., převodovka 6st. Aut., 189 km/h, 0-100 km/h za 8,7 s., spotřeba 7,0 l/100 km

3,2 I6 (pouze vybrané trhy): 3192 ccm, 171 kW při 6300/min., 317 N.m. při 3200/min., převodovka 6st. Aut., 200 km/h, 0-100 za 8,4 s., spotřeba 10,7 l/100 km.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Marek Oborník, foto Land Rover

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: MGS5 EV Exclusive umí jednu věc dokonale
Platnost evidenční kontroly v ČR se prodlužuje na dva roky Test: Honda Jazz je malý velký prcek s obrovskou výhodou BMW M2 CS je lehčí, výkonnější a schopnější Test: Opel Astra 1.5 Diesel AT8 nabídne hned několik trumfů

Tipy z autobazarů

BMW i4 0,0 M50 xDrive 1.maj.,ČR

BMW i4 0,0 M50 xDrive 1.maj.,ČR

Rok výroby 2022

1 295 000 Kč
Škoda Kodiaq 2,0 SPORTLINE

Škoda Kodiaq 2,0 SPORTLINE

Rok výroby 2020

530 001 Kč
BMW Řada 6 Xdrive M-paket 640D Xdrive 230

BMW Řada 6 Xdrive M-paket 640D Xdrive 230

Rok výroby 2013

499 999 Kč
Volkswagen Touareg 3,0TDI VZDUCH KŮŽE HUD TAŽNÉ

Volkswagen Touareg 3,0TDI VZDUCH KŮŽE HUD TAŽNÉ

Rok výroby 2020

955 900 Kč