Kia Stinger GT bude ještě rychlejší, než se myslelo. Stovku dá už za 4,9 sekundy!

Jihokorejská automobilka Kia nás v posledních měsících nestačí překvapovat. Nejprve nás oslnila zbrusu novým kombi Optima SW, které si v ničem nezadá ani s lepšími neprémiovými konkurenty třídy, následovala varianta GT, již lze reálně přirovnat snad jen k ostře nabité zbrani a nakonec je tu model Stinger. Ten je doslova hozenou rukavicí prémiovým rivalům

Dobře… Od inovovaného modelu Optima se dílčí úspěchy ještě s vysokou pravděpodobností daly očekávat, že nám však Jihokorejci přivezou zadokolku s přeplňovaným šestiválcem o výkonu 370 koní, netušil vážně nikdo!


Informace o této novince jsme vám samozřejmě přinesli již v lednu, kdy ji automobilka oficiálně představila na autosalonu v Detroitu. Co všechno od ní v budoucnu můžeme čekat, bylo však stále tak trochu záhadou. Ano, Kia sice uvedla pár základních údajů, mezi nimiž nechyběl ani výkon motoru, či informace, že bude k dispozici také verze s pohonem všech kol, většina zásadních technických informací nám však doposud chyběla.



Po debutu v Detroitu jsme nový Stinger GT viděli prozatím jen v Ženevě a nutno říct, že i zde poutal citelnou dávku pozornosti. Ve vzduchu však stále visela otázka: „Bude skutečně tak rychlý?“. Vždyť jeho hlavními rivaly jsou BMW 440i Gran Coupe, nebo třeba Audi S5 Sportback… A to jsou po čertech rychlá auta!

Nyní už víme celou pravdu. Nutno přiznat, že si Kia s oficiálními údaji dala skutečně na čas. Jejich zveřejnění totiž nechala až na domácí autosalon v Soulu, který se konal tento týden. Kdo ovšem čekal, že Stinger již nemůže ničím překvapit, pletl se.
Čas zrychlení z 0 – 100 km/h, který automobilka doposud oficiálně nevydala (dle jejích zástupců v Detroitu stále nešlo o oficiální informaci), ležel na hranici 5,1 sekundy, čímž by se Stinger v přímém zrychlení vyrovnal mnichovskému rivalovi BMW 440i GC.
Oficiální měření však tuto hranici ještě o dvě desetiny posunula. Stinger tak z místa na 100 km/h vypálí již za 4,9 sekundy, což je údaj, který jej řadí přesně mezi 440i Gran Coupe a zmiňované Audi S5 Sportback. To zmíněnou disciplínu zvládne za 4,7 vteřiny.



Teď ale to nejlepší – v ruce stále nemáme údaje o zrychlení verze s pohonem všech kol a nutno pamatovat, že v teritoriu pětisekundového zrychlení se u vozů s jednou hnanou nápravou často setkáváme s problémy s trakcí. Zda bude čtyřkolka ještě o další desetinu (možná dvě) rychlejší, prozatím nevíme. Stát se může cokoliv. Pokud by se jí ale podobná senzace podařila, zařadil by se Stinger vybavený pohonem všech kol vedle hvězd, jakými jsou například Mercedes-AMG C 43 4Matic, nebo právě zmiňované Audi S5 Sportback, které si s pohonem jedné nápravy rovněž nepořídíte.
A jestli se ptáte na maximální rychlost, pak zní odpověď jasně. Obligátních 250 km/h na jihokorejskou novinku stačit nebude. Jede až 270 km/h. Zdá se tedy, že Kia myslí na všechno. Úchvatná zadokolka určena pro zábavu, a efektivní čtyřkolka pro čistou rychlost s minimem emocí. Finální volba tedy bude záviset pouze na preferencích jednotlivých zákazníků.



Na své si ale samozřejmě přijde i rozvážnější část klientely. Pro úplnost připomínáme, že Stinger si kromě verze GT s motorem 3,3 litru o výkonu 370 koní a 510 Nm točivého momentu bude možné objednat také se skromnějším motorem 2.0 T-GDI, který bude naladěn na 258 koní a 353 Nm. Zejména evropští zákazníci pak dostanou k dispozici také dieselovou jednotku s objemem 2,2 litru naladěnou na 200 koní a 440 Nm. Kromě těchto tří motorů ale Kia plánuje Stinger osadit také hybridní technikou a později by měla dorazit i plně elektrická verze s tučným dojezdem.

Dříve než se tak ale stane, máme na tebe, Kio, jednu otázku. Zajímá nás, jak rychlý bude Stinger GT s pohonem všech kol? Odpověď? (Snad brzy…)


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

text: Martin Müller foto: Kia

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Modernizovaná Kia Picanto má český ceník. Základ koupíte za 319.980 Kč
Díky hokejovému šampionátu ušetříte při koupi Škody Scala, Kamiq a Karoq až 120 tisíc korun Renault Symbioz je rodinné kombi s velkým kufrem Test: Peugeot e-208 GT je malý elektromobil s velkým dojezdem a dobrým srdcem Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám

Tipy z autobazarů

Citroën C3

Rok výroby 2016

145 000 Kč

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

849 000 Kč

Audi A4

Rok výroby 2011

199 777 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč