Když vozidlo nepříjemně zapáchá, většinou je na vině klimatizace | Autanet.cz

Když vozidlo nepříjemně zapáchá, většinou je na vině klimatizace

02. 07. 2009
Sdílet článek

V dnešní době je klimatizace samozřejmostí v každém prodávaném vozidle. Když funguje a chladí, málo kdo jí věnuje pozornost. Jakmile začne zapáchat, je většinou pozdě začít se o ní starat. Klimatizace potřebuje pravidelnou údržbu a čištění. Předejdete tak případným poruchám a nepříjemnému zápachu.

Zápach způsobují bakterie a plísně, které se dostanou do větrání přes pylový filtr, kde pak bují a množí se. Vylučují plyny, které způsobují nepříjemný zápach, ale hlavně kašel, podráždění, pálení očí a jiné dýchací obtíže. Proto je třeba provádět minimálně 2x za rok desinfekci klimatizace, která bakterie a plísně zničí a odstraní tak nepříjemný zápach. Desinfekci doporučujeme provádět v odborném servisu, kde k tomu mají vhodné prostředky.


Desinfekce spočívá ve vhánění desinfekčního roztoku pod tlakem do výdechu klimatizace na středovém panelu. Choroboplodné zárodky jsou tak odstraňovány působením tlaku a chemickým roztokem. Není to složitý zásah a celá desinfekce trvá půl hodiny. Nedoporučujeme používat volně prodejné prostředky na čištění klimatizace z důvodu malé účinnosti desinfekce. Zápach se po krátké době objeví znovu.

V odborném servisu vám také současně vymění filtr, případně doplní chladivo. Úbytek chladiva prakticky nepoznáme. Zjistíme ho až při nesepnutí klimatizace bezpečnostním systémem. Kontrola a doplnění chladiva trvá v odborném servisu přibližně tři hodiny. Automatický plnící přístroj chladivo odsaje a vyčistí, odstraní vlhkost a doplní vyčištěným chladivem.

Kontrola klimatizace by se měla provádět každé dva roky a u nového vozidla po čtyřech letech provozu.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: MGS5 EV Exclusive umí jednu věc dokonale
Platnost evidenční kontroly v ČR se prodlužuje na dva roky Test: Honda Jazz je malý velký prcek s obrovskou výhodou BMW M2 CS je lehčí, výkonnější a schopnější Test: Opel Astra 1.5 Diesel AT8 nabídne hned několik trumfů

Tipy z autobazarů

Mazda MX-30 e-SKYACTIV EV

Mazda MX-30 e-SKYACTIV EV

Rok výroby 2023

445 000 Kč
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDi 4Motion DSG,Kůže,ACC

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDi 4Motion DSG,Kůže,ACC

Rok výroby 2019

499 000 Kč
Nissan Navara 2,3 HARD TOP

Nissan Navara 2,3 HARD TOP

Rok výroby 2016

419 900 Kč
Škoda Yeti 1.2 TSi Active

Škoda Yeti 1.2 TSi Active

Rok výroby 2012

128 900 Kč