Když vozidlo nepříjemně zapáchá, většinou je na vině klimatizace

vloženo

V dnešní době je klimatizace samozřejmostí v každém prodávaném vozidle. Když funguje a chladí, málo kdo jí věnuje pozornost. Jakmile začne zapáchat, je většinou pozdě začít se o ní starat. Klimatizace potřebuje pravidelnou údržbu a čištění. Předejdete tak případným poruchám a nepříjemnému zápachu.

Když vozidlo nepříjemně zapáchá, většinou je na vině klimatizace Když vozidlo nepříjemně zapáchá, většinou je na vině klimatizace

Zápach způsobují bakterie a plísně, které se dostanou do větrání přes pylový filtr, kde pak bují a množí se. Vylučují plyny, které způsobují nepříjemný zápach, ale hlavně kašel, podráždění, pálení očí a jiné dýchací obtíže. Proto je třeba provádět minimálně 2x za rok desinfekci klimatizace, která bakterie a plísně zničí a odstraní tak nepříjemný zápach. Desinfekci doporučujeme provádět v odborném servisu, kde k tomu mají vhodné prostředky.


Desinfekce spočívá ve vhánění desinfekčního roztoku pod tlakem do výdechu klimatizace na středovém panelu. Choroboplodné zárodky jsou tak odstraňovány působením tlaku a chemickým roztokem. Není to složitý zásah a celá desinfekce trvá půl hodiny. Nedoporučujeme používat volně prodejné prostředky na čištění klimatizace z důvodu malé účinnosti desinfekce. Zápach se po krátké době objeví znovu.

V odborném servisu vám také současně vymění filtr, případně doplní chladivo. Úbytek chladiva prakticky nepoznáme. Zjistíme ho až při nesepnutí klimatizace bezpečnostním systémem. Kontrola a doplnění chladiva trvá v odborném servisu přibližně tři hodiny. Automatický plnící přístroj chladivo odsaje a vyčistí, odstraní vlhkost a doplní vyčištěným chladivem.

Kontrola klimatizace by se měla provádět každé dva roky a u nového vozidla po čtyřech letech provozu.


AutaNet.cz


Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

 Elektrické BMW i4 dostane 530 koní a stovku zvládne za 4 sekundy

Elektrické BMW i4 dostane 530 koní a stovku zvládne za 4 sekundy

Je-li vyžadována ideální vyváženost mezi dynamikou a jízdním komfortem, modely BMW řady 3 a 4 ve svých prémiových segmentech neustále stanovují nová měřítka. BMW i4 se již brzy zhostí této role v segmentu elektricky..

Chystáte se na hory autem? Pořiďte si střešní nosič

Chystáte se na hory autem? Pořiďte si střešní nosič

Chystáte se na hory autem, ale lyžařské vybavení se vám nevejde do zavazadlového prostoru? Praktický střešní nosič..

Suzuki Swace v prodeji. Hybridní kombi stojí od 610 900 Kč

Suzuki Swace v prodeji. Hybridní kombi stojí od 610 900 Kč

Po 20 letech se do nabídky značky Suzuki vrací model s karoserií kombi. Je jím nová řada Swace, která jako první Suzuki..

Videotest: Honda Jazz e:HEV - nejvykutálenější auto letošního roku

Videotest: Honda Jazz e:HEV - nejvykutálenější auto letošního roku

Nová Honda Jazz překvapivě dobře hraje uvnitř, baští do 5 litrů na 100 kilometrů a život s ní je..

Seat Tarraco posiluje, vrchol nabídky má 245 koní a stovku umí za 6,2 sekundy

Seat Tarraco posiluje, vrchol nabídky má 245 koní a stovku umí za 6,2 sekundy

Španělská automobilka zvyšuje výkonovou laťku u svého velkého SUV zahájením výroby modelu Tarraco 2.0 TSI 245 k DSG..