Jsou celoroční pneumatiky dobrou volbou?

vloženo

Řada českých řidičů zvažuje, zda si nezjednodušit život používáním celoročních pneumatik. Vyhnou se tak jarnímu a podzimnímu přezouvání i nákladům na skladování kol s pneumatikami. Testy společnosti Bridgestone ovšem ukazují, že tento druh pneumatik neposkytuje vysokou úroveň bezpečnosti, kterou nabízejí zimní pneumatiky.

Jsou celoroční pneumatiky dobrou volbou? Jsou celoroční pneumatiky dobrou volbou?

Sezónní pneumatiky jsou v našich klimatických podmínkách základním imperativem bezpečnosti. I přes obrovské úsilí ve výzkumu a vývoji se výrobcům pneumatik dosud nepodařilo vyrobit pneumatiku, která by poskytovala stejnou úroveň výkonu za všech povětrnostních podmínek. Testy společnosti Bridgestone ukazují, že brzdná dráha na sněhu může být u celoroční pneumatiky delší až o 79 % oproti zimní pneumatice.


Česká republika se nachází v mírném podnebném pásu, v němž je mezi létem a zimou velký rozdíl. Podmínky na silnicích v zimním období, teploty pod nulou, rozbředlý sníh a mokré povrchy – to vše vyžaduje správné pneumatiky, které dávají řidiči za volantem tolik potřebnou jistotu. Bridgestone proto doporučuje používat sezónní pneumatiky, které výrazně zvyšují bezpečnost za všech okolností. Se dvěma sadami pneumatik (letní/zimní) se navíc prodlouží životnost pneumatik. Zimní pneumatiky jsou vyrobeny z měkké směsi s vysokým obsahem siliky, takže si zachovávají pružnost i při nízkých teplotách. Díky tomu si pneumatika udrží trakci i na kluzkém povrchu, jízda je bezpečnější a pohodlnější.

Pokud uvažujete o výměně pneumatik, hledejte pneumatiku, které vás nezklame ani v těch nejnáročnějších zimních podmínkách. Dobrým vodítkem pro výběr výkonné pneumatiky jsou certifikáty kvality od známých institutů a výzkumných organizací, dalším důvěryhodným zdrojem informací jsou testy německého autoklubu ADAC a organizace TÜV SÜD. Zárukou kvality a bezpečnosti jsou pneumatiky, které v testech získaly hodnocení „velmi doporučovaná“. Mezi ně patří mimo jiné zimní pneumatika Bridgestone Blizzak LM001.


AC&C Public Relations, s.r.o.


Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Čtvrtá generace Škody Octavia se blíží, jak bude vypadat?

Čtvrtá generace Škody Octavia se blíží, jak bude vypadat?

Dvěma exkluzivními designovými skicami ukazuje mladoboleslavská automobilka poprvé podobu nové generace modelu Škoda Octavia. Čtvrtá generace nejprodávanějšího modelu v historii značky bude díky novému designovému..

Test: Kia Optima SW GT 1.6 T-GDI je lepším vozem, než čekáte

Test: Kia Optima SW GT 1.6 T-GDI je lepším vozem, než čekáte

Optima SW se stala prvním zástupcem korejské automobilky mezi kombíky střední třídy, který se úspěšně etabloval mezi..

Nové BMW řady 2 Gran Coupé je čtyřdveřový sedan s pohonem předních kol

Nové BMW řady 2 Gran Coupé je čtyřdveřový sedan s pohonem předních kol

Světovou premiéru si BMW řady 2 Gran Coupé odbude až v listopadu, přesto už teď víme, že technika vychází z jedničkové..

Škoda Felicia slaví 25 let, znáte její příběh?

Škoda Felicia slaví 25 let, znáte její příběh?

Před 25 lety, 17. října 1994, se v Mladé Boleslavi rozeběhla sériová výroba modelu Škoda Felicia. Nástupce řady byl..

Continental navrhl pneumatiku budoucnosti, umí se sama dohustit

Continental navrhl pneumatiku budoucnosti, umí se sama dohustit

Na letošním frankfurtském autosalonu společnost Continental představila komplexní technologický systém Conti C.A.R.E...