Jaké Hondy jezdí po japonských cestách?

19. 04. 2013
Sdílet článek

Japonský automobilový trh je specifický. Je to dobře vidět na příkladě aut, jež pocházejí ze země vycházejícího slunce. Stačí se podívat na nové Hondy, které jezdí po cestách v Japonsku, a hned si všimnete, jak moc se liší od modelů, jež jsou dostupné v Evropě. Silnicím tam vládnou nejen takové modely jako Honda Accord, Honda Civic, či Honda Insight.

V Japonsku se setkáme s modely, o kterých se Evropanům ani nesnilo. A je mezi nimi několik aut, jež by úspěšně mohly vejít na evropský trh a vyplnit prostor mezi modely Honda Accord a Honda Civic. Za takovýto model je možné považovat novou Hondu N-ONE. Jedná se o malý, městský automobil ve stylu retro. Styl auta silně navazuje na japonskou produkci z 60. let minulého století. Netypické vzory se můžou některým fanouškům Hondy zdát překvapující, ale určitě přitáhne jejich pozornost. Podívejme se pod kapotu. Standardně má N-ONE tříválcový motor s objemem 0,66 litrů. V silnější verzi může být auto vybaveno turbokompresorem. Firma Honda má pro své japonské zákazníky překvapení - mohou si totiž vybrat verzi s náhonem čtyř kol! Je to zvláštní, ale je to pravda. Taková auta jak Honda N-ONE bývají nazývána „kei-cars”. Jedná se o miniaturní vozy různého druhu s maximálními parametry. I přes své „mikroskopické” rozměry je uvnitř auta dost místa pro 4 cestující, a to díky použití lehkého a odolného materiálu v konstrukci karosérie a revolučního zavěšení. Honda slíbila velmi dobré zrychlení a vysoký akustický komfort a můžeme říct, že dodržela své slovo. Rok 2013 má být obdobím testování tohoto malého (menší než Honda Jazz Hybrid) funkčního vozu. Testy budou provedeny v Japonsku a jejich výsledek rozhodne, kdy a jestli vůbec bude model zařazen do výroby.


Japonští zákazníci Hondy mohou také už několik měsíců koupit speciální edici modelu CR-Z. Jedná se o Hondu CR-Z Label Alpha, a od klasické CR-Z se liší především designem. Pro tento model je typická speciální barva karosérie - perlový lak barvy burgund, a podobná úprava vnitřku auta. Barevné doplňky se nacházejí mimo jiné na potazích sedaček a na dveřích. Volant je potažen kůží stejně jako páka ruční brzdy a řadicí páka. Edice Label Alpha je nabízena s variátorem nebo šestirychlostním manuálem. Speciální verze se bohužel dostala pouze na japonský trh. Naštěstí design není vše - v Evropě máme Hondu CR-Z s podobnými parametry a charakteristikou. Připomeňme také, že Japonci měli možnost jako první testovat a koupit novou Hondu CR-V, která debutovala v roce 2012 v Evropě. Japonský základní model Hondy CR-V s názvem 20G má náhon pouze na přední kola, a to s pomocí 2 litrového motoru s výkonem 150 koní, 191 Nm maximálního kroutícího momentu a variátorem CVT. Takové řešení umožňuje spalování 6,9 l paliva na 100 km. Dobrý výsledek, že? Naopak Honda CR-V 24G je v Japonsku dostupná s náhonem na čtyři kola a 2,4 litrovým motorem o výkonu 190 koní a 222 Nm maximálního kroutícího momentu. Náhon je předáván pomocí pětirychlostní převodovky. Spalování v tomto modelu vychází 8,2 l paliva na 100 km. Japonci si tedy mohou užívat nejen takové modely jako Honda Accord nebo Honda Civic.

Který z těchto modelů Hondy, jež jezdí po japonských cestách, byste rádi otestovali a koupili v Evropě?

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Honda

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Citroën C3

Rok výroby 2016

145 000 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

899 000 Kč

Peugeot 308

Rok výroby 2024

567 999 Kč