Jaguar XFR-S umí stovku za 4,6 s

vloženo

Nejrychlejší, nejvýkonnější a nejagilnější sportovní sedan XFR-S značky Jaguar přijde na český trh již v lednu s cenovkou 2 844.710 Kč. Díky osmiválcovému přeplňovanému motoru o výkonu 550 koní a točivého momentu 680 Nm zvládne stovku za 4,6 sekundy a maximální rychlost je omezena na 300 km/h.

Jaguar XFR-S umí stovku za 4,6 s Jaguar XFR-S umí stovku za 4,6 s

Značka Jaguar uvedla na autosalonu v Los Angeles svou novou supervýkonnou novinku Jaguar XFR-S. Tento vůz společně se starším sourozencem Jaguarem XKR-S patří mezi nejvýkonnější vozy této značky a stává se tak druhým vozem této exkluzivní značky schopným dosáhnout rychlosti až 300 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá za 4,6 sekund a pod kapotou skrývá osmiválcový přeplňovaný pětilitrový motor.


Při vývoji vozu XFR-S představovalo největší technickou výzvu zdokonalení dynamických vlastností charakteristických pro řadu XF jako celku. Byly to právě speciální úpravy podvozku, motoru a karoserie, jež nám umožnily dosáhnout tohoto cíle a které kromě vysokého výkonu dávají vozu i dravý vzhled,“ dodal Andrew Whymanm, Chief Programme Engineer, Jaguar.

Při vývoji modelu XFR-S byly zkombinovány prvky modelu XKR-S a nového dvousedadlového sportovního vozu Jaguaru F-TYPE. Vývojem modelu XFR-S pověřila společnost Jaguar Land Rover svou specializovanou divizi ETO, jejíž zakázkové úpravy motoru, podvozku a karosérie jí umožnily u nového vozu opět posunout výkonnostní hranice. Vyššího výkonu a točivého momentu bylo dosaženo revizemi řídícího systému a optimalizací proudění vzduchu z a do motoru.

Velká pozornost byla věnována právě proudění vzduchu. Výsledné konstrukční úpravy tak vozu kromě maximalizace výkonu motoru přinesly i zdokonalenou aerodynamiku a tím dodávají vozu sebevědomý vzhled, jehož linie se zvedají od hlubšího předního nárazníku s většími a níže položenými přívody vzduchu a předním spoilerem z uhlíkových vláken. Hlubší podélníky a prahové lišty vedou plynule vzduch podél vozu a následně jej stáčí ke stranám zadního nárazníku, zatímco zadní difuzor redukuje vztlak. Přítlak vozu pak posiluje zadní spoiler. Ve výsledku je vztlak zredukován o 68 %.

Jaguar XFR-S dostal 20 palcová odlehčená kola Varuna z kované slitiny. Tato kola jsou širší vepředu i vzadu a obuta jsou pneumatikami Pirelli, které byly speciálně vyvinuty pro tento vůz. Díky přilnavějším kolům je navíc stabilnější. Interiér je vybaven například kůží s uhlíkovými vlákny či kontrastním mikrolemováním a švy. Jaguar XFR-S si budou moci zákazníci objednat u svých dealerů JLR již v lednu příštího roku. První dodávky vozů se dostanou k zákazníkům v květnu. Základní cena tohoto prémiového vozu je 2 844 710 Kč včetně DPH.


Grayling

Vyhledat vozidla v inzerci: Jaguar

Fotografie k článku

Fotografie k článku Jaguar XFR-S umí stovku za 4,6 s Fotografie k článku Jaguar XFR-S umí stovku za 4,6 s Fotografie k článku Jaguar XFR-S umí stovku za 4,6 s Fotografie k článku Jaguar XFR-S umí stovku za 4,6 s Fotografie k článku Jaguar XFR-S umí stovku za 4,6 s

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Volkswagen Golf GTI Clubsport je tady. Má 300 koní a snížený podvozek

Volkswagen Golf GTI Clubsport je tady. Má 300 koní a snížený podvozek

Nový Golf osmé generace zrychluje tempo. Volkswagen představuje po verzích GTI, GTE a GTD další klenot z rodiny sportovních modelů Golf: nový Golf GTI Clubsport. Značka tím navazuje na tradici vysokovýkonných modelů..

Test: Škoda Karoq 1.0 TSI - základ je nejlepší volbou

Test: Škoda Karoq 1.0 TSI - základ je nejlepší volbou

Víte, jaké je nejprodávanější SUV a zároveň čtvrtý nejžádanější model v Česku? No přece Škoda Karoq, která dokazuje..

Škoda Enyaq iV 60 v prodeji, milion nestačí

Škoda Enyaq iV 60 v prodeji, milion nestačí

Předprodej zahájen. Zákazníci již mohou objednávat Enyaq iV 60 se základní baterií 62 kWh. Doporučená prodejní cena 1..

Suzuki slaví 100 let, znáte všechny jeho modely?

Suzuki slaví 100 let, znáte všechny jeho modely?

Od tkalcovského stavu v roce 1909 až po dnešní moderní modely s pohonem všech kol a mild-hybridním pohonem. To je sto..

Nové jedničkové BMW 128ti vyplňuje mezeru v nabídce

Nové jedničkové BMW 128ti vyplňuje mezeru v nabídce

Nové BMW 128ti je mnohem více, než jen novou variantou motoru v nabídce BMW řady 1. Zaplňuje prostor mezi BMW 120i a..