Honda CR-V nově s motorem 1.6 i-DTEC

22. 07. 2013
Sdílet článek

Automobilce Honda na starém kontinentu chyběl diesel. To vyřešila po svém a vyvinula čtyřválcovou dva-dvojku. Časy se mění a Evropa si žádá menší a úspornější diesely. Proto se japonská automobilka vydala opět vlastní cestou a svět dostal vznětovou 1.6 i-DTEC, která slavila svůj debut v Civicu a nyní se dostola i modelu CR-V, kde se chlubí průměrnou spotřebou 4,5 l/100 km.

Čtvrtou generaci Hondy CR-V s pohonem všech kol jsme otestovali v závěru loňského roku s dieselem 2.2 i-DTEC pod kapotou. Od té doby uteklo moře času a pod kapotu CR-Véčka se dostal nový menší diesel 1.6 i-DTEC, který byl poprvé představen na Ženevském autosalonu. Model s tímto motorem 1.6 i-DTEC je nabízen s pohonem předních kol a s manuální šestirychlostní převodovkou. Svému majiteli nabídne jak výkon (točivý moment 300 Nm a výkon 120 koní), tak nízké emise CO2 (119 g/km).


Nový 1,6litrový motor i-DTEC byl navržen specificky pro evropský trh. Nový agregát je vyráběn v továrně značky Honda v britském Swindonu. O významu tohoto nového dieselového motoru pro prodejní plány značky v Evropě svědčí i to, že pro jeho výrobu byla v továrně Honda of the UK Manufacturing (HUM) vybudována zcela nová výrobní linka. Tato linka bude schopna vyrobit až 500 dieselových motorů denně. Při práci na dvě směny to znamená jeden vyrobený motor za každých 138 sekund. Na nové lince se kromě nových 1,6litrových budou vyrábět i stávající 2,2litrové motory i-DTEC.

Kombinace lehkého motoru a systému pohonu dvou kol znamená, že CR-V 1.6 i-DTEC váží o 116 kg méně než verze s motorem 2.2 i-DTEC, což pomáhá zajistit stabilitu vozidla při jízdě a přispívá k jeho dobré dynamice. Honda CR-V 1.6 i-DTEC nabízí praktičnost a vzhled SUV a díky použití malého dieselového motoru se vyznačuje nízkými provozními náklady, neboť spotřeba paliva dosahuje pouhých 4,5 l/100 km. S hodnotou emisí CO2 pod 120 g/km se CR-V 1.6 i-DTEC navíc řadí mezi vozy, na které se vztahuje řada daňových pobídek. Tím se tento model stává ještě dostupnějším. Vzhled novinky se v podstatě neliší od ostatních verzí 4. generace modelu CR-V a zachovává si mimořádnou praktičnost danou zavazadlovým prostorem o objemu až 1.648 litrů. Nová Honda CR-V 1.6 i-DTEC je také vybavena zadními sedadly dělenými v poměru 60/40, která lze jedním pohybem sklopit do roviny. Zatažením za páčku lze Hondu CR-V přeměnit z pětimístného vozu na variabilní automobil schopný přepravit velké množství předmětů.

První generace modelu CR-V v sobě spojovala to nejlepší z osobního automobilu a SUV. U čtvrté generace Hondy CR-V se nám podařilo dosáhnout vynikající rovnováhy mezi úsporností osobního automobilu a funkčností a bezpečím SUV. Díky tomu jsme vytvořili automobil, který je úsporný, variabilní a nabízí široké možnosti.“ říká Ryouji Nakagawa, vedoucí projektu.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Honda

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč

Citroën C3

Rok výroby 2016

145 000 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

715 000 Kč