Honda CR-V nově s motorem 1.6 i-DTEC | Autanet.cz

Honda CR-V nově s motorem 1.6 i-DTEC

22. 07. 2013
Sdílet článek

Automobilce Honda na starém kontinentu chyběl diesel. To vyřešila po svém a vyvinula čtyřválcovou dva-dvojku. Časy se mění a Evropa si žádá menší a úspornější diesely. Proto se japonská automobilka vydala opět vlastní cestou a svět dostal vznětovou 1.6 i-DTEC, která slavila svůj debut v Civicu a nyní se dostola i modelu CR-V, kde se chlubí průměrnou spotřebou 4,5 l/100 km.

Čtvrtou generaci Hondy CR-V s pohonem všech kol jsme otestovali v závěru loňského roku s dieselem 2.2 i-DTEC pod kapotou. Od té doby uteklo moře času a pod kapotu CR-Véčka se dostal nový menší diesel 1.6 i-DTEC, který byl poprvé představen na Ženevském autosalonu. Model s tímto motorem 1.6 i-DTEC je nabízen s pohonem předních kol a s manuální šestirychlostní převodovkou. Svému majiteli nabídne jak výkon (točivý moment 300 Nm a výkon 120 koní), tak nízké emise CO2 (119 g/km).


Nový 1,6litrový motor i-DTEC byl navržen specificky pro evropský trh. Nový agregát je vyráběn v továrně značky Honda v britském Swindonu. O významu tohoto nového dieselového motoru pro prodejní plány značky v Evropě svědčí i to, že pro jeho výrobu byla v továrně Honda of the UK Manufacturing (HUM) vybudována zcela nová výrobní linka. Tato linka bude schopna vyrobit až 500 dieselových motorů denně. Při práci na dvě směny to znamená jeden vyrobený motor za každých 138 sekund. Na nové lince se kromě nových 1,6litrových budou vyrábět i stávající 2,2litrové motory i-DTEC.

Kombinace lehkého motoru a systému pohonu dvou kol znamená, že CR-V 1.6 i-DTEC váží o 116 kg méně než verze s motorem 2.2 i-DTEC, což pomáhá zajistit stabilitu vozidla při jízdě a přispívá k jeho dobré dynamice. Honda CR-V 1.6 i-DTEC nabízí praktičnost a vzhled SUV a díky použití malého dieselového motoru se vyznačuje nízkými provozními náklady, neboť spotřeba paliva dosahuje pouhých 4,5 l/100 km. S hodnotou emisí CO2 pod 120 g/km se CR-V 1.6 i-DTEC navíc řadí mezi vozy, na které se vztahuje řada daňových pobídek. Tím se tento model stává ještě dostupnějším. Vzhled novinky se v podstatě neliší od ostatních verzí 4. generace modelu CR-V a zachovává si mimořádnou praktičnost danou zavazadlovým prostorem o objemu až 1.648 litrů. Nová Honda CR-V 1.6 i-DTEC je také vybavena zadními sedadly dělenými v poměru 60/40, která lze jedním pohybem sklopit do roviny. Zatažením za páčku lze Hondu CR-V přeměnit z pětimístného vozu na variabilní automobil schopný přepravit velké množství předmětů.

První generace modelu CR-V v sobě spojovala to nejlepší z osobního automobilu a SUV. U čtvrté generace Hondy CR-V se nám podařilo dosáhnout vynikající rovnováhy mezi úsporností osobního automobilu a funkčností a bezpečím SUV. Díky tomu jsme vytvořili automobil, který je úsporný, variabilní a nabízí široké možnosti.“ říká Ryouji Nakagawa, vedoucí projektu.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Honda

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: MGS5 EV Exclusive umí jednu věc dokonale
Platnost evidenční kontroly v ČR se prodlužuje na dva roky Test: Honda Jazz je malý velký prcek s obrovskou výhodou BMW M2 CS je lehčí, výkonnější a schopnější Test: Opel Astra 1.5 Diesel AT8 nabídne hned několik trumfů

Tipy z autobazarů

Škoda Superb 2.0 TSI 206kW L&K 4x4 DSG

Škoda Superb 2.0 TSI 206kW L&K 4x4 DSG

Rok výroby 2022

779 000 Kč
Land Rover Discovery 3,0 TD6 HSE AWD AUT 7 míst Odp

Land Rover Discovery 3,0 TD6 HSE AWD AUT 7 míst Odp

Rok výroby 2019

649 000 Kč
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDi 4Motion DSG,Kůže,ACC

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDi 4Motion DSG,Kůže,ACC

Rok výroby 2019

499 000 Kč
Škoda Octavia 1.5 TSI 110kW Ambition Plus

Škoda Octavia 1.5 TSI 110kW Ambition Plus

Rok výroby 2022

415 000 Kč