Elektrický Land Rover Defender je realitou | Autanet.cz

Elektrický Land Rover Defender je realitou

01. 03. 2013
Sdílet článek

Značka Land Rover si přichystala pro ženevský autosalon překvapivou novinku ‒ sedm elektrických vozů Land Rover Defender. Tato ikona dostala místo dieselového motoru s převodovkou elektromotor (70 kW) o točivém momentu 330 Nm s 300 V lithium-ionovou baterií, jejíž kapacita 27 kWh umožňuje vozu dojezd více než 80 km.

Elektrické vozy Defender si uchovávají legendární soustavu pohonu všech čtyř kol a uzávěrku diferenciálu. Jelikož elektromotor dosahuje maximálního točivého momentu ihned po rozjezdu, řazení není nutné a jednostupňová převodovka s převodovým poměrem 2,7:1 je zkombinována se stávajícím systémem pohonu všech kol Defenderu. Vůz také disponuje modifikovanou verzí systému Terrain Response.


Při běžném offroadu v nízkých rychlostech může baterie vydržet až osm hodin. Nabíjení baterie 7 kW rychlonabíječkou trvá čtyři hodiny, přenosnou 3 kW nabíječkou deset hodin. Baterie váží 410 kg a je připevněná v přední části Defenderu na místě dieselového motoru. Pohotovostní hmotnost vozidla je o 100 kg vyšší než u základního Defenderu 110 a pohybuje se mezi 2.055 kg a 2.162 kg v závislosti na typu karosérie (pick-up, hard-top, station wagon)

Všechny hlavní komponenty elektrické hnací soustavy, včetně baterie, invertoru a motoru, chladí vzduch nikoli kapalina, což vede k velké úspoře hmotnosti. Regenerativní brzdění bylo optimalizováno natolik, že při použití systému Hill Descent Control může motor vyrobit 30 kW elektřiny. Baterii lze díky technologiím nabít vysokou rychlostí, která dosahuje až dvojnásobku kapacity baterie 54 kW, a to aniž by se snížila její životnost. Veškerou obnovenou energii lze uchovat. Tímto způsobem se dá vytěžit v závislosti na podmínkách až 80% kinetické energie vozu.

Vozy vyvinul speciální inženýrský tým Land Roveru v návaznosti na úspěšné testy elektrického vozu Leopard 1, který vychází z Defenderu. V rámci testů tento model například vytáhl dvanáctitunovou jízdní soupravu do kopce s 13% stoupáním a přebrodil příkop hluboký 80 cm.

Tento projekt funguje jako pojízdná laboratoř Land Roveru, jejímž cíl je prověřit elektrické vozy, a to i v těch nejnáročnějších podmínkách. Díky tomu máme příležitost vyvinout a otestovat některé z technologií, které budou možná jednoho dne uplatněny v budoucích modelech Land Roveru,“ prohlásil Antony Harper, Jaguar Land Rover Head of Research.

Přestože se zatím nepočítá se sériovou výrobou modelu Electric Defender, stávajících sedm elektrických vozů přejde během letošního roku do vlastnictví specializovaných služeb jako jsou hasiči nebo záchranáři.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Grayling Czech Republic, Jaguar Land Rover Austria

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: MGS5 EV Exclusive umí jednu věc dokonale
Platnost evidenční kontroly v ČR se prodlužuje na dva roky Test: Honda Jazz je malý velký prcek s obrovskou výhodou BMW M2 CS je lehčí, výkonnější a schopnější Test: Opel Astra 1.5 Diesel AT8 nabídne hned několik trumfů

Tipy z autobazarů

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDi 4Motion DSG,Kůže,ACC

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDi 4Motion DSG,Kůže,ACC

Rok výroby 2019

499 000 Kč
Škoda Enyaq iV 80X 195kW 4X4 HEAD-UP,TČ

Škoda Enyaq iV 80X 195kW 4X4 HEAD-UP,TČ

Rok výroby 2022

699 900 Kč
Volvo V60 2,0 T6 4x4 Recharge TAŽNÉ ČR

Volvo V60 2,0 T6 4x4 Recharge TAŽNÉ ČR

Rok výroby 2022

849 900 Kč
Ford Kuga 1.5TDCi,navi,360°,ST Line

Ford Kuga 1.5TDCi,navi,360°,ST Line

Rok výroby 2021

499 999 Kč