Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší

28. 07. 2016
Sdílet článek

Už víme, jak Peugeot 308 jezdí, jak si vede na dlouhých vzdálenostech a za kolik jezdí. Nyní nastává čas se podívat do jeho kabiny. Od jiných modelů se totiž interiér 308 zásadně liší, zejména pak provedení palubní desky. Velkou výhodou je i zavazedlník, který se svým využitelným objemem 610 litrů trumfe kdejakého konkurenta.

Modelová řada Peugeotu 308 vzbudila při příchodu na trh velké emoce díky provedení palubní desky (tzv. iCockpit). Středovému panelu vévodí moderní dotykový displej o rozměru 9,7 palců nahrazující řadu tlačítek. Tento způsob ovládání vyžaduje notnou dávku zvyku. Pokud nestřídáte více automobilů, po několika jízdách pravidelného užívání "tři-sta-osmičky" si zvyknete. Pokud jezdíte jinými automobily, přijde Vám pouhá změna teploty klimatizace zdlouhavá. V "tři-sta-osmičce" nemůžete jednoduše pootočit otočným ovladačem, ale musíte se ke změně teploty proklikat, což odpoutává pozornost řidiče.


Peugeot 308 SW

To samé platí o přesednutí do vozu z minulé generace. První dny budou pro většinu řidičů ve znamení chaosu a nejistoty v ovládání. Časem si však zvyknete na ovládánípomocí dotykového displeje a pak Vám každé jiné řešení přijde divné. Jediné, co nám v zimních měsících vadilo, byla studená řadicí páka s hliníkovou hlavicí. Naopak malý volant o průměru 350 mm se skvěle drží a rychle se na něj zvyká.

Přístrojový štít za volantem ukrývá rychloměr, otáčkoměr s obrácenou stupnicí a displej s údaji palubního počítače, tempomatu či rádce řazení. Nechybí ukazatel stavu paliva v nádrži a teploměr.

Palubní počítač se přepíná a nuluje velkým tlačítkem na konci páčky stěračů. V nejvyšší výbavě přináší bezklíčový přístup do vozu i startování tlačítkem, my se však museli spokojit s klasickým klíčkem. Sedadla zaslouží pochvalu za příjemné tvarování umožňující optimální držení těla v zatáčkách, potěší i dostatečně dlouhé sedáky podpírající stehna. Látková sedadla nepředstavovala problém ani po několika stovkách kilometrů.

interiér peugeot 308 sw

O příjemnou atmosféru na palubě se stará clonou elektricky zastínitelná prosklená střecha Cielo a příjemné LED podsvícení.

Klasická tlačítka zůstala pouze pro varovná světla, pro uzamčení vozu, pro zapnutí vntřního okruhu ventilace nebo ofuk čelního skla. Kromě kruhového ovladače hlasitosti se na středovém panelu nachází jen elegantně provedená štěrbina CD přehrávače.

Díky delšímu rozvoru přibylo oproti hatchbacku na zadních sedadlech 30 mm prostoru pro kolena v podélném směru. Lepší situace panuje i v oblasti hlavy. Problém nebudou mít ani 190 cm vysocí pasažéři. Samozřejmostí je výklopná středová opěrka nebo úchyty ISOFIX pro dětské autosedačky na krajních sedadlech.

Peugeot 308 SW kufr

Zavazadlový prostor nabízí využitelný objem 610 litrů, zadní sedadla lze na rozdíl od předchůdce sklápět jediným pohybem, čímž se zvýší využitelný objem na velmi dobrých 1660 l.

Opěradla zadních sedadel se sklápí klikami přímo z kufru a po jejich sklopení vzniká zcela rovná ložná plocha pravidelného tvaru.

rezervní kolo

Pod podlahou zavazadlového prostoru potěší dojezdové rezervní kolo, které je u nových modelů vzácností. Zejména při cestách mimo Česko se přítomnost rezervy postará o rychlé vyřešení případného defektu pneumatiky.

 


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Petr Šikl (text+foto)

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: Toyota C-HR hybrid je fantastický vesmírný stroj, který jezdí za hubičku
Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Test: Kia Sportage v hybridu zdolala rakouské Alpy překvapivě levně Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč Test: Kia Ceed SW - benzínové kombi se spotřebou dieselu

Tipy z autobazarů

Škoda Superb

Rok výroby 2015

239 000 Kč

Audi A3

Rok výroby 2016

349 000 Kč

Audi Q8

Rok výroby 2019

1 270 990 Kč

Audi A7

Rok výroby 2018

899 800 Kč