Dlouhodobě testovaný Peugeot 308 SW nás vytáhl na Grossglockner

vloženo

Nejvyšší hora rakouských Alp láká nejen horolezce, ale díky skvělé silnici vedoucí až do nadmořské výšky 2571 m také cyklisty a motoristy. Zdolat tuto metu jsme se vydali za volantem zkoušeného Peugeotu 308 SW, který nás neustále mile překvapuje. Zajímalo nás, jak si plně obsazený vůz poradí se stoupáním a jak bude zvládat rychlé sjezdy plné zatáček.

Dlouhodobě testovaný Peugeot 308 SW nás vytáhl na Grossglockner Dlouhodobě testovaný Peugeot 308 SW nás vytáhl na Grossglockner

Dlouhodobě zkoušený Peugeot 308 SW si vedl zatím bez závažnějších připomínek. Jak však obstojí v těžké zkoušce při přejezdu horského masivu? Nebude vznětová šestnáctistovka za plného obsazení příliš slabá? Nepoletí dosud výtečná spotřeba rapidně nahoru? Jak obstojí brzdy při razantním sjezdu a jak se bude vůz chovat v limitních situacích? Na všechny tyto a podobné otázky se pokusíme odpověď z následujících řádků.


Z dosavadních zkušeností víme, že 308 SW je komfortním vozem, který snad každého překvapí nízkou hladinou hluku při jízdě. Do rychlosti 160 km/h se vůbec nemůže bavit o zhoršeném akustickém komfortu. Dříve než aerodynamický hluk přichází lomoz od odvalujících se pneumatik. Jízda napříč republikou v běžných rychlostech je proto více než příjemná. Body "tři-sta-osmička" sbírá i za jízdní projev. Balónovité šestnáctky v kombinaci s měkčeji nastaveným podvozkem skvěle pohlcují nerovnosti. Za jediný dosavadně zjištěný problém považujeme chování zadních kol na sledu nerovností (v zatáčce při ostřejším tempu). Běžný řidič ovšem 308 SW do popsaného stavu dostane málokdy.

Peugeot 308 SW 1.6 e-HDI

Tak dost dosavadních postřehů a frčíme směr Salzburg. Na trase z Prahy přes České Budějovice a Linz si lvíče řeklo po svižnější jízdě o příděl 5,2 l/100 km. To považujeme vzhledem k plnému obsazení a jízdnímu stylu za výtečný výsledek. Než přišla rychlejší jízda po dálnici a stoupání, palubní počítač ukazoval průměrnou spotřebu 3,9 l/100 km.

Vlnící se krajina kolem jezera Zell am See a Kaprunu zvýšila průměrnou spotřebu prvního dne na 5,4 l/100 km. Další den se nám podařilo hned 2x zdolat populární horskou silnici. Jednou v běžném tempu a ve splynutí s poměrně hustým dopoledním provozem, po druhé to bylo mnohem zábavnější. Dvě hodiny před zavírací dobou se silnice vylidnila a my mohli Peugeota pořádně proklepnout.

grossglockner

Obuté zimní pneumatiky se v teplotách kolem 3° v nejvyšších partiích ukázaly být dobrou volbou. Kvalitní povrch komunikace 308 dokonale vyhovoval a bezproblémové vykroužení zatáček usnadňoval nezvykle malý volant. Řízení není kdovíjak ukecané, ujíždějící přední kola však podchytíte s velkou rezervou. Pochvalu zaslouží řazení, které oproti starším Peugeotům funguje o tisíc světelných let lépe.

První dojmy z ostřejší jízdy mohou nepřipravené zaskočit. Rychlejší jízdní tempo přináší znatelné náklony karoserie a mírné pohupování karoserie. Pokud řidič překoná tyto dva aspekty a ještě zrychlí, z lvíčete se stane lev, který se rád zakusuje do asfaltu a drží zvolenou stopu překvapivě dlouho. Hrnoucí se a pískající pneumatiky snášejí solidní zátěž. Dokonce jsme několikrát pozorovali náznaky hravosti. Při zapnuté stabilizaci vše funguje k maximální bezpečnosti posádky. Vůz můžete poslat rychleji do zatáčky a elektronika se o vše postará. Pokud chcete jet rychleji, je potřeba držet čistou stopu. Jedině tak se lvíče proplétá zatáčkami lehkostí. Rychlé průjezdy zatáček jsou nakonec příjemné a po několika kilometrech a vracečkách se z lvíčete stane parťák, na kterého je spolehnutí a nezalekne se ani ostřejšího stylu.

spotřeba paliva peugeot 308 sw

Rychlé změny směru nejsou sice to pravé ořechové, přesto si testovaný kousek vedl lépe, než bylo v našem nejoptimističtějším očekávání. Špatně si Peugeot nevedl ani při brzdění z vysoké rychlosti před zatáčkami. Brzdy se nám nepodařilo za celou dobu utahat, jen podřazování by mohlo jít rychleji.

Peugeot 308 SW Grossglockner

Samotný diesel se ukázal být velmi čiperným společníkem. Dech mu nedocházel ani v nejvyšších partiích, nutností však byla rychlá práce s řadící pákou. Snaha o co nejvyšší spotřebu paliva se projevila zvýšením dosud průměrné spotřeby paliva na hodnotu rovných 6,0 l/100 km. Nedostatek výkonu přichází v momentě, kdy Vás na táhlé rovince předjedete několik vozů Porsche. V ten moment toužíte mít pod kapotou daleko silnější motor. Vše však vynahradí zastávka u první čerpací stanice, kde majitel Porsche za stejný úsek tankuje plnou nádrž a vy jen pět litrů nafty.

Po Rakousku jsme najezdili stovky kilometrů, zdolali několik horských přejezdů a do Prahy se vrátili po týdnu stráveném za volantem Peugeotu s průměrnou spotřebou 5,6 l/100 km. A to se nám líbí.


Petr Šikl (foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku Dlouhodobě testovaný Peugeot 308 SW nás vytáhl na Grossglockner Fotografie k článku Dlouhodobě testovaný Peugeot 308 SW nás vytáhl na Grossglockner Fotografie k článku Dlouhodobě testovaný Peugeot 308 SW nás vytáhl na Grossglockner Fotografie k článku Dlouhodobě testovaný Peugeot 308 SW nás vytáhl na Grossglockner Fotografie k článku Dlouhodobě testovaný Peugeot 308 SW nás vytáhl na Grossglockner Fotografie k článku Dlouhodobě testovaný Peugeot 308 SW nás vytáhl na Grossglockner Fotografie k článku Dlouhodobě testovaný Peugeot 308 SW nás vytáhl na Grossglockner Fotografie k článku Dlouhodobě testovaný Peugeot 308 SW nás vytáhl na Grossglockner Fotografie k článku Dlouhodobě testovaný Peugeot 308 SW nás vytáhl na Grossglockner Fotografie k článku Dlouhodobě testovaný Peugeot 308 SW nás vytáhl na Grossglockner Fotografie k článku Dlouhodobě testovaný Peugeot 308 SW nás vytáhl na Grossglockner Fotografie k článku Dlouhodobě testovaný Peugeot 308 SW nás vytáhl na Grossglockner Fotografie k článku Dlouhodobě testovaný Peugeot 308 SW nás vytáhl na Grossglockner Fotografie k článku Dlouhodobě testovaný Peugeot 308 SW nás vytáhl na Grossglockner Fotografie k článku Dlouhodobě testovaný Peugeot 308 SW nás vytáhl na Grossglockner Fotografie k článku Dlouhodobě testovaný Peugeot 308 SW nás vytáhl na Grossglockner Fotografie k článku Dlouhodobě testovaný Peugeot 308 SW nás vytáhl na Grossglockner Fotografie k článku Dlouhodobě testovaný Peugeot 308 SW nás vytáhl na Grossglockner Fotografie k článku Dlouhodobě testovaný Peugeot 308 SW nás vytáhl na Grossglockner

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Registrace elektroaut tvoří mizivé procento, na vině není jen cena

Registrace elektroaut tvoří mizivé procento, na vině není jen cena

Za první letošní první půlrok tvoří registrace elektroaut na celkovém počtu prodaných nových vozidel pouhé 1,1%. O něco lépe si vedou hybridní plug-in vozy s tržním podílem necelých dvou procent. V prvním případě se..

Luxusní sedan DS 9 láká na komfortní svezení a zajímavou cenu

Luxusní sedan DS 9 láká na komfortní svezení a zajímavou cenu

DS 9 byl uveden na český trh a jeho cena začíná na 1 325 000 Kč za verzi Performance Line s motorem PureTech 225 EAT8...

Policisté dostanou nadupané Superby a stovky Kodiaqů

Policisté dostanou nadupané Superby a stovky Kodiaqů

Na 500 vozů Kodiaq a 38 ks Superbů Combi získají policisté při obměně vozového parku. Superby bude pohánět dvoulitrový..

Jízda v protisměru na dálnici není v ČR vyjímečná, vyžaduje okamžitou reakci

Jízda v protisměru na dálnici není v ČR vyjímečná, vyžaduje okamžitou reakci

Na českých dálnicích přišlo za letošních prvních šest měsíců o život 12 účastníků dopravních nehod. Jednou z mnoha..

Fabii a Kamiqu přibyla vlastní konkurence, Seat Ibiza a Arona

Fabii a Kamiqu přibyla vlastní konkurence, Seat Ibiza a Arona

Nové modely Seat Ibiza a Arona se od tohoto týdne vyrábějí v závodě Martorell. Oba modely nabízejí modernizovaný vzhled..