Citroën DS3 Cabrio - sázka na originalitu
Citroën ještě před pařížským autosalonem představuje nový model DS3 Cabrio, který vznikl na základě úspěšného modelu DS3. Novinka sází na eleganci a široké možnosti přizpůsobení vozu svým představám. Novinka nabídne pět plnohodnotých míst a bude těžší jen o 25 kg než klasická DS3.
Model DS3, který je na trhu pouhé dva roky, dosáhl nesporného úspěchu, protože se ho prodalo téměř 180.000 kusů. Model DS3, který přišel s koncepcí osobních úprav na míru pomocí několika různých verzí střechy a který se představil ve verzích Racing, Ultra Prestige a Just Mat, se značným způsobem podílí na proslulosti a úspěchu řady DS, jež už dosáhla více než 250.000 prodaných kusů.
DS3 Cabrio, které se vyrábí ve francouzské továrně v Poissy, se na trh dostane na začátku roku 2013 a od počátku bude mít v nabídce verzi s emisemi pouhých 99 g CO2/km. Model DS3 Cabrio zdědil od sedanu výraznou osobnost. S délkou 395 cm, šířkou 171 cm a výškou 146 cm si zachovává kompaktní proporce. Nabízí všechny prvky výrazného stylu základní verze: „plovoucí“ dvoubarevnou střechu, žraločí ploutev dodávající dynamiku linii bočních oken, boční mřížky sání zdůrazňující denní světlomety s LED diodami, jež jsou typickým rysem čelní strany. DS3 Cabrio má plátno, které je možné si vybrat dle vlastního vkusu, zcela nová zadní světla 3D s LED diodami a chromovanou kliku elegantně podtrhující horní část víka zavazadlového prostoru.Vůz umožňuje neuvěřitelně různorodé úpravy na míru u střechy, karoserie, vnějších zpětných zrcátek či kol. Již sedan má v nabídce celkem 10 verzí střechy. DS3 Cabrio se nabízí se 3 odstíny plátna: černou, modrou Infini a Monogram DS. Efekt plovoucí střechy, který je pro DS3 typický, byl zachován díky černým zadním bočním panelům a použití barvy plátna v horní části boků karoserie, na přední příčné liště a na zadním spojleru. S odstíny karoserie a plátna ladí rovněž lišty na palubní desce, lišty kolem větráků a hlavice řadicí páky. K dispozici je 5 variant: šedá, leskle černá, bílá, Carbotech, modrá Infini a šedá Moondust.
DS3 Cabrio nabízí trojrozměrný světelný podpis využívající zcela novou technologii: zadní 3D světla s LED diodami. Jejich linie se inspirují od zadních světel koncepčních vozů Revolte a Survolt. Středovou část světla tvoří obdélníková opálová lišta tvořená 31 LED diodami a sada zrcadel a skel rozdělujících paprsky, která opakuje obraz světelné lišty do nekonečna. Tento 3D modul se rozsvítí v noci při rozsvícení světel a ve dne při zabrzdění. 3D modul je zvýrazněn horní lištou tvořenou 15 LED diodami. Tato lišta zajišťuje funkci parkovacích, brzdových a bočních obrysových světel. Péče o detail je dovedena k dokonalosti: toto 3D světlo je ozdobeno chromovaným logem DS zasazeným do příčně použitého rastru DS, jako klenot ve šperkovnici.
Většina kabrioletů váží přibližně o sto kg víc než příslušný sedan, ale u vozu DS3 Cabrio došlo k optimalizaci architektury (hmotnost jen o 25 g vyšší než u sedanu), což není nikterak na úkor živého a mrštného chování původní DS3. Inženýrům značky Citroën se podařilo zajistit modelu DS3 Cabrio pevnost srovnatelnou s pevností sedanu. Využili zejména boční stavbu sedanu a přidali výztuže kolem zavazadlového prostoru. Vozu, který podělil technický základ sedanu (prvky struktury a nápravový systém), se podařilo udržet si energické chování, díky němuž velmi dobře reaguje a přitom nabízí vysokou úroveň ovladatelnosti a bezpečnosti. Řidič se za volantem vozu DS3 Cabrio cítí blízko vozovce a může snadno vybírat zatáčky.
Úplné uzavření střechy zabere jen 16 vteřin a tuto operaci je možné provést až do rychlosti 120 km/hod. Otevírání a zavírání střechy se ovládá tlačítkem ve stropní konzole. Tento ovladač nabízí 3 polohy střechy: střední, horizontální otevření a úplné otevření. DS3 Cabrio nabízí 5 plnohodnotných míst a největší objem zavazadlového prostoru v této kategorii (245 l). Stejně jako u klasické DS3 byla i u Cabria zachovánamodularita zadní lavice (sklopitelné a dělené v poměru 2/3 – 1/3). Velmi originální je způsob otevírání okna víka zavazadlového prostoru (kruhové otevírání) umožňující úplné otevření zavazadlového prostoru bez ohledu na místo, které je za vozem k dispozici (především při parkování u zdi).