Chevrolet Malibu - nový sedan střední třídy pro Evropu

09. 04. 2012
Sdílet článek

Již brzy se i na starém kontinentu dočkáme nové vlajkové lodě automobilky Chevrolet, která bude mít konečně důstojného zástupce v nabitém segmentu střední třídy. O pohon novinky se bude starat benzínový čtyřválec o objemu 2,4 litru a dvoulitrový diesel, přičemž bude možné vybírat mezi manuální a automatickou šestirychlostní převodovkou.

Model Malibu se poprvé objevil na silnicích v roce 1964 v USA a stal se jedním z nejpopulárnějších automobilů automobilky Chevrolet. V pořadí osmá generace Malibu před uvedením na trh absolvovala přes 1,6 milionu kilometrů v běžném provozu (dvě vzdálenosti ze Země na Měsíc a zpět). Testování probíhalo na šesti kontinentech včetně Evropy jako součást vývoje a ověřovacího programu, aby se zajistila vysoká úroveň komfortu, přesná ovladatelnost, kvalita a spolehlivost. Limuzína střední třídy dostala atraktivní karoserii a prostornou kabinu. Nový model zaujme především klenutou kapotu motoru, vzadu protaženými světlomety a dvoudílnými zadními světly, které jsou inspirované Camarem. Kabina s dvojitým kokpitem je prostorná a komfortní, s velkou vnitřní šířkou v oblasti beder i ramen. Ve výbavě nalezneme mimo jiné multifunkční volant, přehledný sdružený přístroj, elektricky nastavitelná přední sedadla s pamětí a bederní opěrkou, inteligentní elektronický klíč, startování tlačítkem, elektrickou parkovací brzdu automaticky atd.


Pod kapotou Chevroletu se dostane zážehový čtyřválec 2.4 s výkonem 123 kW/167 k při 5800 ot./min. a točivým momentem 225 Nm při 4600 ot./min. nebo vznětový dvoulitr výkonem 118 kW/160 k při 4000/min, který dosahuje točivý moment 350 Nm při 1750 ot./min. Obě pohonné jednotky bude možné kombinovat se šestistupňovou manuální nebo šestistupňovou automatickou převodovkou. Turbodiesel s chladičem komprimovaného vzduchu využívá vysokotlaký systém přímého vstřikování paliva common rail díky čemuž se pochlubí ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou kombinovanou spotřebu 5,3 l/100 km. Diesel se vyrábí v Německu, kdežto benzínový čtyřválec 2.4 v USA.

Chevrolet Malibu byl konstruován s ohledem na požadavky a preference evropských řidičů. Podvozek je vybaven 4kanálovým protiblokovacím systémem ABS s elektronickým rozdělováním brzdné síly EBD, regulací brzdné síly při zatáčení CBC a asistenčním systémem pro nouzové brzdění. Součástí stabilizace ESC je regulace prokluzu kol (TC). Hřebenové řízení je vybaveno elektrickým posilovačem s variabilní charakteristikou, zajišťujícím spontánní reakce na impulsy řidiče. Na podzim loňského roku Chevrolet Malibu získal nejvyšší hodnocení 5 hvězdiček v crash-testu EuroNCAP. Díky pevné konstrukci karoserie a sériovým prvkům aktivní i pasivní bezpečnosti patří Malibu k nejbezpečnějším automobilům v segmentu střední třídy.

Sedan Chevrolet Malibu se začne v Evropě prodávat koncem jara. Jako první bude k dispozici zážehový motor, přičemž ve druhém pololetí můžeme pod kapotou očekávat diesel.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Chevrolet, Petr šikl

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Citroën C3

Rok výroby 2016

145 000 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

715 000 Kč

Peugeot 308

Rok výroby 2024

549 999 Kč