BMW M5 již v prodeji
Dvojitě přeplňovaný vidlicový osmiválec v páté generaci BMW M5 dokáže vykouzlit výkon 560 koní a vyprodukovat 680 Nm, což v praxi znamená dosažení stokilometrové rychlosti za 4,4 s a dvoustovky za 13 sekund. Za novinku na českém trhu zaplatíte necelých 2,6 milionu korun, což je o několik desítek tisíc více než za Mercedes-Benz E63 AMG.
Historie BMW M5 je datována rokem 1984, kdy na autosalonu v Amsterdamu vzbudila velké pozdvižení první generace postavená na technice řady E28. Automobil s agresivnějším vzhledem, upraveným podvozkem a šestiválcovým motorem s 210 kW odstartoval úspěšnou "eMkovou" řadu. Druhá generace "eMka" přišla v roce 1989 (E34). Rok 1995 znamenal příchod třetího nástupce (E39), který se vyráběl až do roku 2003. Následovala čtvrtá generace (E60, E61 - kombi) prodávaná až do loňského roku.
Uvnitř najdeme sportovní sedadla čalouněná jemnou kůží Merino, která je použita i na dalších místech v interiéru. Palubní přístroje mají tradiční bílé stupnice doplněné červenými ukazateli a logem M.
Atmosférický 5.0 V10 s výkonem 373 kW v předchozí M5 doslova pohřbily emisní limity a pod kapotou páté generace se objevil dvojitě přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,4 litru (4.4 V8 M TwinPower Turbo) známý z modelů X5 a X6 M. M5 má ale výkon zvýšený ze 408 na 412 kW. Maximum točivého momentu 680 N.m dostupných při 1500 ot./min. se nezměnilo. Na stovku M5 zrychlí za 4,4 s, což je o 0,4 s dříve než u předchůdce. Dvoustovku podle všeho pokoří za 13s. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, s paketem Driver´s se limit posune na 305 km/h. Kombinovaná spotřeba klesla na 9,9 l/100 km. Výkon přeplňovaného osmiválce se na zadní kola přenáší místo dřívější sekvenční převodovky přes sedmistupňový dvouspojkový automat M DCT se šesti programy řazení a funkcí Launch Control. Samozřejmostí je aktivní zadní diferenciál, který pomocí elektronicky řízené vícelamelové spojky rozděluje hnací sílu mezi pravé a levé kolo.
Novou generaci BMW M5 (F10) v Česku pořídíte za 2 597.500 Kč, přičemž bude vybaveno šesti airbagy, kontrolou tlaku v pneumatikách, čtyřzónovou automatickou klimatizací, adaptivními tlumiči DDC (Dynamic Damper Control), bi-xenonovými světlomety, předním a zadním parkovacím asistentem PDC, dešťovým senzorem, vyhříváním předních sedadel a head-up displejem. Za aktivní tempomat s funkcí Stop&Go připlatíte 39.075 Kč, za vyhřívaný volant 6.300 Kč, za HiFi systém Professional s 16 reproduktory 24.700 Kč a za BMW Night Vision pak 50.425 Kč.
BMW, ps
Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw
Fotografie k článku








Sdílet článek
Komentáře k článku:
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Všechny články o značce / modelu
NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY
Dřevěné garáže: výhody a nevýhody
Dřevěná garáž v současnosti zaznamenává prudký nárůst popularity. Stále více lidí se rozhoduje právě pro tento druh konstrukce, ať už vedle svých domů, na pozemku nebo v zahradě, aby si zajistily místo pro parkování a..
Na nové BMW M3 CS stačí čtyři miliony. Stovku umí za 3,4 sekundy a jede až 302 km/h
BMW M3 CS je vysokovýkonný sportovní sedan navržený pro jízdy na závodních okruzích. Jeho cena byla stanovena na 3 965..
Škoda Enyaq RS iV míří do prodeje na českém trhu
Škoda Enyaq RS iV disponuje výkonem 220 kW a maximálním točivým momentem 460 Nm. Díky druhému elektromotoru, který je..
Nový Volkswagen ID.7 bude mít chytrou klimatizaci. Co to znamená?
První model značky Volkswagen s inteligentním řízením výdechů ventilační soustavy na přístrojové desce nabízí volitelná..
Značka MG uvádí na trh model HS, velikostí zapadne mezi Karoq a Kodiaq
Již přes půl roku jsou v prodeji dva modely automobilky MG. Teď přichází do prodeje třetí, benzínové SUV HS, které..