BMW M5 již v prodeji

28. 09. 2011
Sdílet článek

Dvojitě přeplňovaný vidlicový osmiválec v páté generaci BMW M5 dokáže vykouzlit výkon 560 koní a vyprodukovat 680 Nm, což v praxi znamená dosažení stokilometrové rychlosti za 4,4 s a dvoustovky za 13 sekund. Za novinku na českém trhu zaplatíte necelých 2,6 milionu korun, což je o několik desítek tisíc více než za Mercedes-Benz E63 AMG.

Historie BMW M5 je datována rokem 1984, kdy na autosalonu v Amsterdamu vzbudila velké pozdvižení první generace postavená na technice řady E28. Automobil s agresivnějším vzhledem, upraveným podvozkem a šestiválcovým motorem s 210 kW odstartoval úspěšnou "eMkovou" řadu. Druhá generace "eMka" přišla v roce 1989 (E34). Rok 1995 znamenal příchod třetího nástupce (E39), který se vyráběl až do roku 2003. Následovala čtvrtá generace (E60, E61 - kombi) prodávaná až do loňského roku.


Nejnovější BMW M5 postavené na základě současného modelu F10 se poprvé představilo jako koncept na autosalonu v Šanghaji. Design vozu není již tolik agresivní. Zepředu M5 poznáte podle mohutného předního nárazníku se třemi velkými nasávacími otvory, které přivádějí chladicí vzduch k brzdám a do motorového prostoru. Z boku jsou hlavními poznávacími znaky podélné mřížky se směrovými světly za předními blatníky. Podběhy ukrývají devatenácti palcové kované disky s pneumatikami 265/40 vpředu a 295/35 vzadu.

Uvnitř najdeme sportovní sedadla čalouněná jemnou kůží Merino, která je použita i na dalších místech v interiéru. Palubní přístroje mají tradiční bílé stupnice doplněné červenými ukazateli a logem M.

Atmosférický 5.0 V10 s výkonem 373 kW v předchozí M5 doslova pohřbily emisní limity a pod kapotou páté generace se objevil dvojitě přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,4 litru (4.4 V8 M TwinPower Turbo) známý z modelů X5 a X6 M. M5 má ale výkon zvýšený ze 408 na 412 kW. Maximum točivého momentu 680 N.m dostupných při 1500 ot./min. se nezměnilo. Na stovku M5 zrychlí za 4,4 s, což je o 0,4 s dříve než u předchůdce. Dvoustovku podle všeho pokoří za 13s. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, s paketem Driver´s se limit posune na 305 km/h. Kombinovaná spotřeba klesla na 9,9 l/100 km. Výkon přeplňovaného osmiválce se na zadní kola přenáší místo dřívější sekvenční převodovky přes sedmistupňový dvouspojkový automat M DCT se šesti programy řazení a funkcí Launch Control. Samozřejmostí je aktivní zadní diferenciál, který pomocí elektronicky řízené vícelamelové spojky rozděluje hnací sílu mezi pravé a levé kolo.

Novou generaci BMW M5 (F10) v Česku pořídíte za 2 597.500 Kč, přičemž bude vybaveno šesti airbagy, kontrolou tlaku v pneumatikách, čtyřzónovou automatickou klimatizací, adaptivními tlumiči DDC (Dynamic Damper Control), bi-xenonovými světlomety, předním a zadním parkovacím asistentem PDC, dešťovým senzorem, vyhříváním předních sedadel a head-up displejem. Za aktivní tempomat s funkcí Stop&Go připlatíte 39.075 Kč, za vyhřívaný volant 6.300 Kč, za HiFi systém Professional s 16 reproduktory 24.700 Kč a za BMW Night Vision pak 50.425 Kč.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

BMW, ps

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Peugeot 308

Rok výroby 2024

549 999 Kč

Citroën C3

Rok výroby 2016

145 000 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

715 000 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč