Až 70% vozidel nabízených do českých autobazarů může být ve špatném technickém stavu

Za první tři měsíce letošního roku bylo Autocentru ESA nabídnuto k výkupu 10.980 vozidel. Plných 8.160 vozidel však bylo společností odmítnuto. Špatný technický stav vozu byl pak překvapivě nejčastějším důvodem, proč firma vozidlo nevykoupila. Celkově se jednalo o 5.580 vozidel, tedy 68,4%. Kvůli stočeným tachometrům bylo odmítnuto 1.494 vozů, tedy 18,4%.
„Zpracováváme velmi podrobné statistiky ohledně výkupu vozidel a tento závěr nás poněkud překvapil“, říká Pavel Foltýn, ředitel strategického rozvoje Autocentra ESA a dodává: „Až doposud se totiž mělo všeobecně za to, že největším problémem jsou stočené tachometry. Naše průzkumy však ukázaly, že je to sice závažný problém, nicméně samotná kvalita vozidel, je mnohdy problémem ještě závažnějším“. Firma registruje velké množství vozů, kterým jejich majitelé nevěnovali ani tu nejnutnější péči. Není výjimkou, když zákazníci nabízejí k prodeji vozidlo s nedostatečně fungujícími brzdami, nespolehlivou automatickou převodovkou, totálně opotřebovanými pneumatikami nebo dokonce s prošlou technickou kontrolou.
Podle názoru zástupců společnosti souvisí tento fakt především s průměrným stářím vozového parku v ČR, které činí přibližně 14,2 let a je jedním z nejvyšších v Evropě. Kupní síla obyvatelstva se zvyšuje jen velmi pomalu a ochota utrácet za nové vozy nijak dramaticky neroste. Lidé do oprav vozů investují jen v nejnutnějších případech a většinou hledají ty nejlevnější alternativy. Po českých silnicích tak pravděpodobně jezdí desítky tisíc vozidel s velmi problematickou technickou kvalitou. „Na první pohled to však nemusí být na voze vůbec poznat. Mnohdy se totiž nejedná o vady viditelné pouhým okem, jako je třeba rezavá karoserie nebo sjeté pneumatiky, ale o závažné poruchy různých elektronických systému, airbagů nebo řídících jednotek motorů“, říká Foltýn.Zůstává otázkou, kde odmítnuté vozy končí, resp. jakým způsobem je jejich majitelé nakonec umístí na trh. Jednou z nejrizikovějších forem nákupu ojetého vozu je nákup od neznámého majitele. Vždy je proto potřeba velmi pečlivě zvažovat nabídku a vyhnout se podezřele výhodným nákupům. „Kvalita má vždy svojí cenu, a jestliže někdo prodává ojetý vůz výrazně levněji, než je cena obvyklá, není to jen tak. Za podezřele nízkou cenou bude vždy nějaké to ‘ale‘...“ uzavírá Foltýn.
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidel
Mazda 2 1,3i KLIMA 2.majitel

Mazda 2 1,3

Polestar 2 SR PILOT PLUS 1.maj.
Mohlo by vás zajímat

Mazda2 slaví dvacet let modernizací a dvojicí nových výbav
Základní cena verze Prime-Line s motorem 75 k Skyactiv G a manuální převodovkou je 406.400 Kč. Varianta s automatickou p ...

Výroba hybridní Mazdy2 spuštěna. Pohon zajistí tříválec o výkonu 92 koní spolu s elektromotorem
Mazda2 Hybrid 2024 se bude prodávat od února 2024 po celé Evropě ...

Mazda2 do konce září s letním bonusem 50.000 Kč
Samodobíjecí Mazda2 Hybrid je vynikající auto do města: Má výrazné tvarové linky, atraktivní proporce a kompaktní rozměr ...
Nejnovější články

Estafette, Goelette a Trafic mají jedno společné. Je to užitková budoucnost Renaultu
Tři užitkové modely se budou vyrábět ve Francii, v závodě v Sandouville a budou k dispozici od roku 2026. ...

Volvo představilo model EX30 Cross Country, který se dostal z města do přírody
Volvo EX30 Cross Country lze na vybraných trzích objednávat již nyní s tím, že první vozy budou dodány zákazníkům koncem ...

Toyota Prius prošla modernizací. Je úspornější, sama dobije více km a vejde se do milionu korun
Toyota Prius v modelovém provedení 2025 se již prodává na evropských trzích. Na českém trhu je v rámci aktuálního akčníh ...
Nejčtenější články měsíce

Tipy z autobazarů

Volkswagen Golf Sportsvan
Rok výroby 2015

BMW X5
Rok výroby 2018

Audi A6
Rok výroby 2017

BMW Řada 2
Rok výroby 2020