Avantgardní Citroën DS5 prošel omlazením a nově ve verzi Hybrid 4x4

18. 02. 2015
Sdílet článek

Nejvýraznější novinkou je šestiúhelníková přední maska chladiče. Nové jsou světlomety využívájící LED technologii a přepracování neušla technika ani interiér vozu. Podařilo se vylepšit ergonomii, když ubylo dvanáct tlačítek a přibyl barevný dotykový displej s funkcí duplikace na displeji chytrého telefonu.

Vůz DS 5, který je označován jako koncept na kolech, představuje jedinečný výtvor expresivního a hypnotického stylu. Pro novou DS 5 jsme se rozhodli zachovat přednosti předcházející DS 5, které výrazným způsobem vytvářejí jeho identitu, a současně posílit principy DS. Nejsymboličtějším příkladem je pochopitelně přední maska!“ Thierry Metroz, ředitel pro styl DS.


Přední maska je neopominutelným prvkem každého prémiového vozu. Ta nové DS 5 přináší vyšší statut a výraznější charakter. Tvoří ji vertikální maska chladiče, na které je hrdě umístěno logo DS, DS Wings jako připomínka původní DS – nové světlomety.  Cílem autorů masky chladiče DS Wings šestiúhelníkového tvaru bylo zaujmout na první pohled jedinečným propracovaným grafickým designem. Chromem orámovaná maska – což ještě více zdůrazňuje její eleganci – je prodloužena 2 světelnými lištami uvnitř světlometů.

Nová DS 5 nabízí stejně jako vozy DS 3 a DS 3 Cabrio nový světelný podpis značky s novými světlomety využívajícími technologii LED, xenonovou technologii a nové směrovky s posuvem světla. Tyto světlomety pečlivě zasazené do přední masky výrazně přispívají k její identitě a současně nabízí kvalitu osvětlení a jsou především zosobněním elegance a péče o detail značky DS! Tyto světlomety, které se poprvé objevily v červenci loňského roku u vozu DS3, se budou používat u všech vozů DS.

AVANTGARDNÍ DESIGN

S touto novou čelní stranou – maskou chladiče, světlomety a bočními vstupy vzduchu – ladí avantgardní styl vozu. Tvar nové DS 5 je snadno rozeznatelný jak zepředu, tak z boku či zezadu.
Z boku upoutá prvek, který dotváří styl exteriéru: chromovaná protáhlá lišta sahající od špiček světlometů po přední boční okna.
Při pohledu zezadu posiluje tvar nové DS 5 široký rozchod mezi koly a dále dva vývody výfuku zabudované do zadního nárazníku. Ke zdůraznění zádi přispívá i světelný podpis tvořený šesti světelnými lištami.

VÝRAZNĚ TECHNOLOGICKÝ VÝROBEK

Vůz DS 5 je již od začátku novou interpretací prémiového automobilu. Jde o vůz, který se od ostatních výrazně liší, je dokonce nezařaditelný! Pro mě jde o setkání elegance a technologie. Tato dvě klíčová slova platí pro novou DS 5 na 100 %. Poněvadž jak tomu často bývá v případě prémiových značek, i zde se vývoj ukrývá v detailech!“ Eric Apode, produktový a vývojový ředitel značky DS

Místo řidiče ve stylu kokpitu letadla
Kabina nové DS 5 připomíná svět letectví. Nejtypičtějším prvkem je strop kokpitu., rozdělený do tří světelných šachet, které ve voze ve dne i v noci vytváří nevídanou a osobitou atmosféru. Místo řidiče bylo zkoncipováno tak, aby ho skutečně obklopovalo, hlavní ovladače jsou soustředěny na dvou středových konzolách, jedné nízké a jedné ve stropě. Ovladače se inspirovaly od letadel, mají tvar tlačítek, koleček a specifických přepínačů.

Zážitek z řízení na úrovni hi-tech pokračuje i díky barevnému dotykovému displeji, který se u nové DS 5 objevuje poprvé. Tento nový systém nabízí snadný přístup ke všem funkcím vozu (od navigace po hudbu) a zjednodušuje ergonomii kabiny (například na středové konzole je o 12 tlačítek méně). Tento displej poslední generace nabízí i funkci New Mirror Screen, tedy možnost duplikace displeje chytrého telefonu pro snadné a bezpečné používání jeho aplikací.

Pro zajištění bezpečnosti a klidu využívá Nová DS 5 i nabídku DS Connect Box s paketem SOS & Assistance, což je průkopnický systém umožňující automatické nouzové a asistenční volání s lokalizací vozu. Systém v případě potřeby vysílá na místo příslušné složky záchranného systému. Do dnešního dne jezdí po Evropě již více než 230 000 vozů DS vybavených touto funkcí.

Pro zajištění většího komfortu a bezpečnosti jsou k dispozici nové balíčky:
• paket Monitoring: virtuální servisní knížka (automatické sledování počtu ujetých kilometrů a upozornění na nutnost provedení servisní kontroly nebo údržby), rady pro ekologické řízení (přizpůsobené stylu daného řidiče) a zpráva o používání vozu (shrnutí předchozího používání vozu)
• paket Mapping: lokalizace vozu, zobrazení projetých tras a informace o používání vozu v případě jeho zapůjčení
• paket Tracking: nalezení polohy vozu v případě jeho odcizení.

A konečně se u nové DS 5 objevuje mobilní aplikace MyDS kompatibilní se systémem iOS/Androïd. Jaký je cíl této aplikace? Pomoci řidiči při cestách (před, během a po řízení) a nabídnout mu intuitivní a inovativní služby. Zákazník tak má po ruce všechny informace týkající se jeho vozu a nabídky určené pro zákazníky DS.

Bohatost výbavy pro spojení bezpečnosti a komfortu
Nová DS 5 současně nezapomíná na špičkové příslušenství, jehož většina prvků je k dispozici již od základní úrovně výbavy. V nabídce je tak systém sledování mrtvého úhlu, systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, automatické přepínání dálkových světel, natáčecí světlomety s funkcí přisvícení do zatáček, které optimalizují osvětlení, asistent pro rozjezd ve svahu, Inteligent Traction Control a protiprokluzový systém, zadní parkovací kamera a head-up displej. Vůz tak nabízí nejméně 10 prvků bezpečnostní výbavy. Nezaostává ani komfort: sedadla s masážní funkcí s možností uložení nastavení do paměti, hands free nastupování a startování, a to včetně odemykání zadních dveří, vnější zpětná zrcátka s odmrazováním, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, doprovodné osvětlení interiéru, dvouzónová automatická klimatizace, HiFi systém DENON….

Stále výkonnější motory
Nová DS 5 je vybavena nejnovějšími motory skupiny PSA. Všechny motory, ať už dieselové, či benzínové, jsou výkonné (120–210 k) a šetrné k životnímu prostředí (3,8 l/100 km a 4,3 l/100 km v případě dieselových motorů). Nesmíme také zapomenout na motor Hybride 4×4: jeho emise činí 90 g CO2/km a spotřeba ve smíšeném režimu 3,5 l/100 km. Díky těmto výkonům se nová DS 5 dostává na úroveň nejlepších vozů prémiového segmentu.

Motor THP 165 S&S s šestistupňovou automatickou převodovkou EAT6
Vůz DS 5 s motorem THP 165 S&S a s šestistupňovou automatickou převodovkou EAT6 poslední generace (rychlejší řazení rychlostí, větší potěšení z jízdy, snížení vnitřního tření atd.) vykazuje spotřebu ve smíšeném režimu 5,9 l/100 km a emise 135 g CO2/km, což představuje úsporu o 30 g/km, tj. 18 % (ve smíšeném režimu a oproti motoru THP 155 Euro 5).

Tento motor s maximálním vstřikovacím tlakem 200 bar a technologií Stop&Start (se zesíleným startérem) dosahuje maximálního výkonu 121 kW (165 k CEE) při 6 000 ot/min. Maximální dosažený točivý moment je 240 Nm od 1 400 ot/min a zůstává neměnný do 4 000 ot/min, díky čemuž je řízení při nízkých a středních otáčkách velmi příjemné.

Pokud jde o dieselové motory, nová DS 5 je vybavena novou generací dieselových motorů s označením BlueHDi. Ty dosahují vynikajících výkonů a současně velmi nízké spotřeby a nízkých emisí CO2! Tohoto výsledku bylo dosaženo díky práci realizované na samotném motoru (zlepšení účinnosti, povrch typu Diamond Like Carbon, omezení mechanických ztrát,…) a díky inovativnímu a účinnému výfukovému potrubí. Inovativní a jedinečná stránka tohoto výfukového potrubí tkví v přesném uspořádání technologií: modul SCR (Selective Catalytic Reduction) umístěný před filtr pevných částic s aditivem je jediný systém, který dokáže až o 90 % omezit emise NOx a současně snížit až o 4 % emise CO2.

BlueHDi 120 S&S s šestistupňovou manuální převodovkou
Motor BlueHDi 120 S&S s šestistupňovou manuální převodovkou je motor s nízkou spotřebou, nízkými emisemi CO2 a vysokým točivým momentem. Čísla mluví za vše: 3,8 l/100 km, 100 g CO2/km, točivý moment 300 Nm. Nová DS 5 s tímto motorem je mezi konkurencí v segmentu D referencí. Ve 2. pololetí roku 2015 se u tohoto motoru objeví automatická šestistupňová převodovka. Radost a účinnost budou zaručeny!

BlueHDi 150 S&S s šestistupňovou manuální převodovkou
Dalším motorem, pro který je nová DS 5 ve svém segmentu (mezi vozy s obdobným motorem) referencí z hlediska točivého momentu, spotřeby a emisí, je BlueHDi 150. Tento dvoulitrový motor HDi 150 dosahuje spotřeby 4,4 l/100 km a jeho emise činí 103 g CO2/km, což představuje úsporu 22 g oproti motoru HDi 160. Oproti předchozí generaci (HDi 160 Euro 5) se krom toho zvýšil i maximální točivý moment, který dosahuje 370 Nm při 2000 ot/min.

BlueHDi 180 S&S s šestistupňovou automatickou převodovkou EAT6
Motor BlueHDi 180 poskytuje díky svému výkonu (133 kW) a maximálnímu točivému momentu (400 Nm při 2 000 ot/min) vynikající potěšení z jízdy. Díky začlenění nového turbodmychadla s proměnlivou geometrií a zvýšení přeplňovacího a spalovacího tlaku se podařilo zvýšit výkon motoru DS 5 BlueHDi 180 o 20 k oproti předchozí generaci (HDi 160). Tento nový motor je navíc vybaven vyrovnávacími hřídeli, které zajišťují úroveň akustického komfortu a vibrací, jež je u této kategorie očekávaná. Výsledek: DS 5 BlueHDi 180 S&S EAT6 v sobě snoubí výkonnost s nejlepší úrovní emisí CO2 (110 g CO2/km) a spotřeby (4,3 l/100 km) v segmentu a vynikajícím potěšením z řízení (točivý moment 400 Nm).

Dieselový Hybrid 4×4
Nová DS 5, u které byla jako u prvního vozu použita hybridní dieselová technologie, bude i nadále nabízet tento pohon spojující výkony dieselového motoru HDi s účinností elektrického pohonu. Hybrid 4×4 nabízí energické pocity při řízení (200 k, pohon všech 4 kol, jízda ve městě s elektromotorem, funkce boost při zrychlení), velmi nízké emise CO2 (90 g/km) a nízká spotřeba (3,5 l/100 km, která se v městském provozu snižuje na méně než 3 l/100 km).

Hybrid 4×4 umožňuje několik režimů řízení. Řidič může pomocí kolečka umístěného na středové konzole zvolit mezi čtyřmi režimy: Auto, ZEV (nulové emise), pohon všech 4 kol (přední kola poháněná dieselovým motorem) a zadní kola elektromotorem) a Sport (maximální využití elektromotoru doplňujícího dieselový motor).

Nová DS 5 znamená i nové prvky interiéru! Objevují se zde nové možnost personalizace interiéru, jako jsou modročerná sedadla v kůži Nappa ve verzi „Bracelet de montre“ či nový kovový ozdobný prvek s monogramem DS na dveřích a středové konzole. A konečně se při uvedení na trh objevuje i nový odstín karoserie: modrá Encre, jemná barva, která opět o něco více zdůrazňuje identitu vozu a jeho eleganci.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

CITROËN ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Citroën C3

Rok výroby 2016

145 000 Kč

Peugeot 308

Rok výroby 2024

567 999 Kč

Audi A4

Rok výroby 2011

199 777 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč