Autodrom Most se potýká s existenčními problémy, mohou za to radní města Mostu!
Věděli jste, že se společnost Autodrom Most již delší čas snaží bojovat proti omezením, která vznáší jeho okolí v čele s radními města Mostu? Za vším prý stojí hluk a opakovaná snaha obyvatel z přilehlých oblastí, jež si evidentně kladou za cíl zdiskreditovat jeden ze dvou mezinárodně uznávaných okruhů naší republiky.
Celá kauza počala již před pár lety, kdy se okolní obyvatelstvo rozhodlo podat petici proti hluku. Musíme však mít na paměti jeden paradox! Okruh, který vznikl v místě rekultivace bývalé výsypky, zde s drobnými přestávkami funguje již od roku 1983. Jenže lidé, kteří proti okruhu brojí, zde povětšinou nebydlí ani z poloviny tak dlouho.
Za vše prý může změna majitele v roce 2014, od níž se provoz Autodromu rozjel na plné obrátky. Dle slov místních se s hlukem potýkají den co den a to povětšinou v čase od 8 do 18 hodin. V rámci snah o protihluková omezení se tak vedení města s okruhem dohodlo, že letos na jaře vybuduje protihlukovou stěnu (vše samozřejmě na náklady provozovatele Autodromu). Jenomže místní už na nic čekat nechtějí a rozhodli se celou situaci ještě před zatáčkem sezóny pořádně vyhrotit!
Vedení města Mostu, tak letos začátkem března vydalo "Obecně závaznou vyhlášku č.2/2017 o regulaci hlučných činností". Vyhláška má za cíl, citujeme: "Zachování přijatelných životních podmínek tak, aby nedocházelo k narušování a snižování pohody bydlení a životní úrovně občanů města Mostu, část Souš, a aby mohli obyvatelé této městské části obvyklým způsobem života využívat svůj majetek a nerušeně trávit svůj volný čas."
K tomuto se samozřejmě adekvátně vyjádřilo také vedení společnosti Autodrom Most: „Uspořádání prestižních závodů, jakým je například evropský šampionát tahačů Czech Truck Prix, vyjde na miliony korun. Další desítky milionů korun si vyžádá vybudování protihlukových opatření. Vyhláška schválená 7. března drtivou většinou mosteckých zastupitelů ale předpokládá výrazné omezení provozu autodromu, a to včetně absence nedělního programu. Nastane-li tato situace, přijde společnost AUTODROM MOST o výnosy, z nichž mimo jiné výše zmíněné aktivity financovala a měla financovat. Nyní hledáme východisko z této složité situace. Znění „protihlukové“ vyhlášky v současné době analyzují námi oslovení odborníci na právo, zdraví a hygienu. Mají k dispozici i veškeré dostupné informace a dokumentaci, jež se vztahují k problematice hlukových limitů a provozu autodromu. Na základě stanoviska poté vedení společnosti AUTODROM MOST přijme nezbytné kroky s cílem zachovat v Mostě okruh s déle než třicetiletou tradicí. Mrzí nás, že město od původní zjevné i smluvně stvrzené podpory nyní přistoupilo k praktikám, jež další existenci autodromu přímo ohrožují.“
Co však se započatou sezónou, která má odstartovat již za pár dní? A nyní přicházíme ke kameni úrazu. Aby byl další provoz Autodromu Most vůbec možný, muselo vedení společnosti požádat mostecké radní o výjimku z výše zmíněné vyhlášky, která se bude vztahovat alespoň na nejdůležitější akce letošního roku. Ti ovšem rozhodli tak, že si to vůbec neumíme vysvětlil!
Zde je kompletní vyjádření společnosti Autodrom Most, které doporučujeme číst opravdu pozorně!
27.03.2017 14:38
"Mostečtí radní minulý týden rozhodli o žádosti, v níž společnost AUTODROM MOST vyjmenovala nejdůležitější akce letošního roku, na něž by se měla vztahovat výjimka z obecně závazné vyhlášky č. 2/2017 o regulaci hlučných činností. Radní schválili výjimku jen pro šest z celkem šestnácti navržených akcí.
Nevíme, zda se k žádosti radní ještě vrátí a budou posuzovat udělení výjimky i pro další akce, či zda je jejich rozhodnutí definitivní. Pokud povolili výjimku skutečně jen pro šest akcí, pak nechápeme, podle jakého klíče rozhodovali. Pro nás je totiž jejich volba více než nejasná. Požádáme proto vedení města o vysvětlení.
Nechápeme například neschválení výjimky pro závod Mistrovství Evropy minibiků. Radní schválili výjimku pro červencové republikové mistrovství minibiků, pro – v podstatě totožnou akci - evropský šampionát minibiků o týden později už nikoli. Ale právě to, že se nám podařilo přivést evropský šampionát do Čech, je obrovskou šancí pro tuzemské začínající motocyklové jezdce, kteří by jinak neměli šanci se ho zúčastnit. Na těchto dvou akcích je tak názorně vidět, jak spolu souvisejí. Je evidentní, že je nelze oddělit.
Dalším nepochopitelným krokem radních je ignorování vyvrcholení letošní sezony, kterým je závod The Most Grand Finale. Uspořádání Evropského poháru cestovních vozů FIA European Touring Car Cup (ETCC) začátkem října považujeme za veliký úspěch. Vloženým závodem mělo být navíc finále letošního ročníku seriálu Škoda Octavia Cup, který se těší obrovské přízni fanoušků i jezdců. Místo toho, abychom se dočkali ocenění, radní tento motoristický svátek do výjimky vůbec nezahrnuli.
Naše společnost navíc považuje obecně závaznou vyhlášku o regulaci hlučných činností za nezákonnou. Naši právníci již podali podnět k pozastavení účinnosti této vyhlášky. Došli totiž k závěru, že vyhláška upravuje činnosti, jejichž regulace je obsažena v obecné rovině v § 30 a násl. zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a v nařízení vlády č. 272/2011 Sb., o ochraně zdraví před nepříznivými účinky hluku a vibrací, ve znění nařízení vlády č. 217/2016 Sb. Stanovení zákazů a omezení touto obecně závaznou vyhláškou nepatří do samostatné působnosti obce, a vydání vyhlášky tak lze považovat za odporující § 35 odst. 1 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), a čl. 104 odst. 3 Ústavy České republiky.
Své partnery, klienty a zákazníky zároveň ubezpečujeme, že všem svým smluvně uzavřeným závazkům v této sezoně dostojíme."
Nezbývá než dodat, že Autodromu držíme v dosavadních snahách palce. Pokud by totiž neuspěl, pak je opravdu něco špatně!
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidel
Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 82 Feel Edition
Seat Alhambra 2.0 TDI 110kW 7 míst
Volvo EX30 CROSS COUNTRY TWIN ULTRA
Mohlo by vás zajímat
Fenomén BMW Z3 Roadster slaví třicátiny, jako ojetina je dostupný
Jako ojetinu můžete mít model Z3 už za 130 tisíc korun ...
Test: Citroën C5 X PHEV 225 ë-EAT8 Shine Pack - nadpozemský komfort nemusí být drahý
Najít v dnešní době komfortně jezdící vůz není zrovna nic jednoduchého. Naštěstí existují vyjímky, o čemž nás překvapil ...
Lexus představil model RZ. Jezdí na elektřinu, může mít pohon všech kol a výkon až 408 koní
V rámci řady RZ se poprvé představuje verze F SPORT, která přináší vzrušení z jízdy ...
Nejnovější články
Nová Toyota RAV4 má české ceny a startuje předprodej
Na český trh přichází nová, již šestá, generace legendárního SUV modelu RAV4. ...
Nové modely Seat Ibiza a Arona mají české ceny. Ibizu koupíte od 399.900 Kč
Seat zveřejnil české ceníky modernizovaných modelů Ibiza a Arona. Tři výbavy a pět variant pohonu ...
Nejoblíbenější model světa prošel modernizací
První faceliftované vozy dorazí v březnu 2026, předprodej již probíhá. ...
Nejčtenější články měsíce
Tipy z autobazarů
Škoda Enyaq iV 80X 195kW 4X4 HEAD-UP,TČ
Rok výroby 2022
Land Rover Discovery 3,0 TD6 HSE AWD AUT 7 míst Odp
Rok výroby 2019
Škoda Octavia RS 2.0TSI 180kW DSG
Rok výroby 2017
Škoda Yeti 1.2 TSi Active
Rok výroby 2012