Audi RS 3 Sportback dostalo pětiválec a stovku umí za 4,3 s

vloženo

Pětiválcové motory Audi s chraplavě hrdelním zvukem, strhující chutí po vysokých otáčkách a mohutnou hnací sílou jsou legendární. Audi nyní představuje s novým modelem RS 3 Sportback, nejvýkonnější vůz kompaktní třídy v prémiovém segmentu. Jeho pětiválec je vyladěn na nejvyšší výkon 270 kW a maximální točivý moment 465 N.m. Pětidveřový Sportback s výkonným přeplňovaným pětiválcem dosahuje nejvyšší rychlosti 280 km/h.

Audi RS 3 Sportback dostalo pětiválec a stovku umí za 4,3 s Audi RS 3 Sportback dostalo pětiválec a stovku umí za 4,3 s

Pětiválcové motory mají u nás dlouhou tradici,“ říká Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstva společnosti AUDI AG, zodpovědný za technický vývoj. „Audi se díky nim stalo v 80. letech sportovní značkou, a to jak v motoristickém sportu, tak v sériové výrobě. V novém modelu Audi RS 3 Sportback nyní představujeme novou verzi našeho pětiválce 2,5 litru – jako nejvýkonnější motor v rámci platformy MQB pro modely s motorem uloženým vpředu napříč.


V novém modelu RS 3 Sportback je mnohokrát oceněná jednotka 2.5 TFSI vyladěna na nejvyšší výkon 270 kW (367 k) a maximální točivý moment 465 N.m. Kompaktní pětidveřový Sportback zrychlí díky přeplňovanému agregátu z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy a na přání může pokračovat v další akceleraci až k nejvyšší rychlosti 280 km/h. V kombinovaném režimu EU spotřebuje pouhých 8,1 litru paliva na 100 km/h, což odpovídá emisím CO2 ve výši 189 gramů na kilometr.



Sedmistupňová převodovka S tronic řadí ještě rychleji než u předchůdce a hnací sílu motoru 2.5 TFSI předává trvalému pohonu všech kol quattro, který spolupracuje se systémem individuálního rozdělování točivého momentu mezi jednotlivá kola na základě inteligentního softwaru a je důsledně koncipován pro maximální potěšení z jízdy. Nové Audi RS 3 Sportback přesvědčí pohotovými reakcemi při vjezdu do zatáčky, kterou může na vozovce s nízkou přilnavostí projíždět na přání řidiče kontrolovaným smykem.

Také podvozek pětidveřového modelu stanovuje nová měřítka. V porovnání s modelem Audi A3 Sportback je karoserie snížena o 25 mm. Naklápěcí ložiska přední nápravy, progresivní řízení, sportovní podvozek RS a na přání dodávaný systém adaptivního tlumení Audi magnetic ride mají specifickou charakteristiku RS. Na přání montuje Audi za 19“ kola na přední nápravě brzdové kotouče z keramického materiálu vyztuženého uhlíkovými vlákny, což je novinka v segmentu prémiových kompaktních vozů.

Celkový charakter modelu Audi RS 3 Sportback završují sportovní úpravy exteriéru a interiéru společně s velkorysou výbavou. Nový vrcholný model řady A3 se objeví u českých prodejců Audi v létě 2015 se vstupní cenou 1 343 900 Kč.

AC&C Public Relations, s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Audi

Fotografie k článku

Fotografie k článku Audi RS 3 Sportback dostalo pětiválec a stovku umí za 4,3 s Fotografie k článku Audi RS 3 Sportback dostalo pětiválec a stovku umí za 4,3 s Fotografie k článku Audi RS 3 Sportback dostalo pětiválec a stovku umí za 4,3 s Fotografie k článku Audi RS 3 Sportback dostalo pětiválec a stovku umí za 4,3 s Fotografie k článku Audi RS 3 Sportback dostalo pětiválec a stovku umí za 4,3 s Fotografie k článku Audi RS 3 Sportback dostalo pětiválec a stovku umí za 4,3 s Fotografie k článku Audi RS 3 Sportback dostalo pětiválec a stovku umí za 4,3 s Fotografie k článku Audi RS 3 Sportback dostalo pětiválec a stovku umí za 4,3 s Fotografie k článku Audi RS 3 Sportback dostalo pětiválec a stovku umí za 4,3 s Fotografie k článku Audi RS 3 Sportback dostalo pětiválec a stovku umí za 4,3 s Fotografie k článku Audi RS 3 Sportback dostalo pětiválec a stovku umí za 4,3 s Fotografie k článku Audi RS 3 Sportback dostalo pětiválec a stovku umí za 4,3 s

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test: Suzuki Ingis 1.2 DualJet 4x4 Hybrid - prcek, co se nezdá

Test: Suzuki Ingis 1.2 DualJet 4x4 Hybrid - prcek, co se nezdá

Suzuk Ignis nemá kromě Fiatu Panda přímého soupeře. Konkurenci totiž převyšuje možností pohonu všech kol, což je prvek u ultra kompaktních aut nevídaný. O to víc nás zajímalo, jak jezdí inovované provedení vybavené..

BMW 4 Cabrio stojí 1,3 milionu, ve verzi M440i xDrive o půl milionu více

BMW 4 Cabrio stojí 1,3 milionu, ve verzi M440i xDrive o půl milionu více

Nová generace otevřeného modelu BMW střední třídy, nyní s plátěnou střechou startuje na ceně 1 319 500 Kč. Za tuto..

Volkswagen Touareg eHybrid a Touareg R v prodeji, dva miliony nestačí ani na jeden

Volkswagen Touareg eHybrid a Touareg R v prodeji, dva miliony nestačí ani na jeden

Volkswagen pokračuje v hybridní ofenzivě a ve fázi předprodeje začíná svým zákazníkům nabízet dvě nové verze modelu..

Test ojetiny: Honda Accord – pověst láká, vysoký nájezd ne

Test ojetiny: Honda Accord – pověst láká, vysoký nájezd ne

Honda Accord sedmé generace dodnes zaujme designem, láká ale i skvělou pověstí. Drtivá většina ojetin má ale opravdu..

Hyundai i20 N - hodně ostrý hatchback je tady, má 230 koní a samosvor

Hyundai i20 N - hodně ostrý hatchback je tady, má 230 koní a samosvor

Zcela nový model i20 N bude uveden na evropské trhy na jaře 2021. Novinka umí stovku za 6,7 sekundy a letí až 230 km/h...