4 světové premiéry Opelu na IAA

14. 09. 2011
Sdílet článek

Čtyři novinky představuje Opel na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, který je pro širokou veřejnost otevřený od 15. do 25. září. Ostrá verze Astra GTC dostane motory výkonového rozpětí od 88 do 132 kW. Výrazný sportovní náboj vyzařuje i z velkoprostorové Zafiry Tourer. Užitkové Combo se dočkalo atraktivnější a prostornější karoserie. Čtveřici světových premiér německé automobilky doplňuje koncepční model Rak e.

Astra GTC
Řada GTC je samostatným modelem v programu značky Opel a ultimativní verzí modelu Astra v oblasti designu a jízdní dynamiky. Nemá žádné společné díly exteriéru s jinými členy rodiny Astra s výjimkou krytů vnějších zpětných zrcátek a střešní antény. Oproti pětidveřové verzi modelu Astra má GTC o 10 až 15 mm sníženou světlou výšku, přičemž rozvor vzrostl o 10 mm ze 2685 mm na 2695 mm. I rozchod obou náprav je zvětšen na 1584 mm (+ 40 mm) vpředu a 1588 mm (+ 30 mm) vzadu.


Všechny verze kupé Astra GTC disponují konstrukcí přední nápravy HiPerStrut (High Performance Strut), která doplňuje patentovanou zadní nápravu Opel s vlečenými rameny, spojenými torzně pružnou příčkou a Wattovým přímovodem. Tato náprava vychází z konstrukce přední nápravy modelu Insignia OPC a je adaptována na velikost kompaktního kupé. Náprava HiPerStrut využívá stejné upevňovací body na karoserii jako náprava McPherson ostatních modelů řady Astra, ale má změněnou geometrii - především zmenšený odklon osy čepu řízení. Tím redukuje přenos rušivých sil od poháněných předních kol do řízení - což je slabinou mnoha výkonných automobilů s pohonem předních kol - a umožňuje řidiči plně využívat vysoký výkonový potenciál motorů. Změněná geometrie nápravy umožňuje bez negativních vlivů používat kola velkého formátu až do 20 palců.

Opel Astra GTC bude od začátku prodeje k dispozici se čtyřmi motory - třemi zážehovými a jedním turbodieselem - pokrývající výkonové rozpětí od 88 kW (120 k) do 132 kW (180 k). Od začátku roku 2012 nabídku motorů rozšíří nový turbodiesel 1.7 CDTI ve dvou verzích s výkonem 81 kW (110 k) a 96 kW (130 k), standardně vybavený systémem Start/Stop. V průběhu příštího roku přibudou dvě ještě úspornější verze 1.7 CDTI ecoFLEX s stejnými výkony 81 kW (110 k) a 96 kW (130 k), vybavené dalšími technologiemi snižujícími spotřebu paliva a emisemi CO2 pouze 109 g/km. V průběhu roku 2012 se začne prodávat i vysoce výkonná verze OPC. Vylepšený turbodiesel 2.0 CDTI s přímým vstřikováním paliva common-rail má zvýšený výkon na 121 kW (165 k). Díky funkci overboost poskytuje maximální točivý moment 380 Nm a modelu Astra GTC uděluje zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,9 sekundy. Maximální rychlost s tímto motorem je 210 km/h. Kombinovaná normovaná spotřeba paliva je 4,9 litru nafty na 100 km a emise CO2 dosahují hodnoty 129 g/km. S jednou náplní 56-litrové palivové nádrže může Astra GTC 2.0 CDTI absolvovat přes 1100 kilometrů.

K inovacím na palubě nového modelu Astra GTC patří asistenční systémy řidiče založené na druhé generaci kamerového systému Opel Eye s rozšířenou funkčností a čtvrtá generace bi-xenonových reflektorů Advanced Forward Lighting (AFL 4).

Zafira Tourer
Designéři pojali exteriér i kabinu Zafiry ve výrazném sportovním duchu. Uvnitř se představuje třetí generace systému úpravy interiéru Flex7. Stejně, jako u prvních dvou generací modelu Zafira, je hlavním principem uspořádání interiéru flexibilita bez nutnosti vyjímání sedadel. Zatímco dvě sedadla ve třetí řadě se dají nadále sklápět do podlahy zavazadlového prostoru, sedadla ve druhé řadě byla kompletně rekonstruována. Už je netvoří společná třímístná lavice, ale tři individuální sedadla, která se dají sklápět, čímž se vytváří zcela rovná podlaha. Sedadla se dají nezávisle podélně posouvat o 210 mm. Sedadla ve druhé řadě mohou být na přání vybavena systémem Lounge Seating, který poskytuje komfort a prostorové poměry na úrovni velké limuzíny. Díky „inteligentnímu“ mechanismu sklápění se dá opěradlo prostředního sedadla ve druhé řadě sklopit a otočit, čímž se vytvoří komfortní středová loketní opěrka pro cestující na vnějších sedadlech. V takovém případě lze vnější sedadla podélně posouvat až o 280 mm, což je o 70 mm více oproti standardní verzi a o 80 mm více oproti aktuálnímu modelu Zafira druhé generace. Navíc se každé vnější sedadlo dá posunout o 50 mm směrem do středu kabiny.

Základ pro řadu inovativních asistenčních systémů Zafiry tvoří druhá generace kamerového systému Opel Eye. Automobilka se pyšní skutečností, že Zafira jako první nabízí radarový adaptivní tempomat v kompaktním vanu. Nabídku motorů nového modelu Zafira Tourer budou zpočátku tvořit přeplňované vznětové a zážehové motory výkonového rozpětí od 81 kW (110 k) do 121 kW (165 k). Krátce po zahájení prodeje přibude v modelové řadě Zafira verze ecoFLEX s nízkou spotřebou paliva poháněná turbodieselem 2.0 CDTI se vstřikováním paliva common-rail a systémem Start/Stop. Model Zafira Tourer 2.0 CDTI ecoFLEX má nejnižší hodnotu emisí CO2 v segmentu kompaktních vanů – jen 119 g/km. K tomu výkon 96 kW (130 k) a maximální točivý moment 320 Nm (s funkcí overboost). Ve Frankfurtu debutuje i speciální ekonomická verze poháněná stlačeným zemním plynem CNG. Opel Zafira Tourer 1.6 CNG turbo ecoFLEX o výkonu 110 kW (150 k) se začne prodávat začátkem příštího roku.

Combo
Nejnovější verze známého modelu Combo se představuje jako rodinný vůz i užitková dodávka. Karoserie je k dispozici se dvěma hodnotami rozvoru - 2755 nebo 3105 mm - čemuž odpovídá délka vozidla 4,39 a 4,74 metru, jakož i se dvěma výškami střechy 1,85 nebo 2,10 metru. Nový Opel Combo se vyrábí jako variabilní rodinný van s pěti nebo sedmi sedadly a jako dvousedadlová skříňová dodávka s uzavřenou nebo zasklenou karoserií. Pro snadný přístup do nákladového prostoru lze van objednat s jedněmi (standardně) nebo dvěma (na přání) bočními posuvnými dveřmi. Osobní verze má standardně dvoje boční posuvné dveře a dveře zavazadlového prostoru se vyklápějí vzhůru. Na přání se montují asymetrické dvoukřídlé dveře zavazadlového prostoru. Pro určité verze skříňové dodávky lze objednat výklopný díl v zadní části střechy, umožňující přepravu dlouhých předmětů, jako například žebříku nebo trubek.

Verze s krátkým rozvorem uveze náklad objemu až 3800 litrů (při sklopených zadních sedadlech), variata s dlouhým rozvorem pak 4600 l. Výška podlahy nákladového prostoru je 54,5 cm.Spektrum užitečných hmotností dovoluje naložit až tunu nákladu. Nový Opel Combo je k dispozici se šesti motory: čtyřmi vznětovými, jedním zážehovým a jedním upraveným pro zkapalněný zemní plyn CNG (Compressed Natural Gas). Nabídka vznětových motorů obsahuje čtyřválcové turbodiesely 1.3 CDTI a 1.6 CDTI se stejným výkonem 66 kW (90 k), motor 1.6 CDTI s vyšším výkonem 77 kW (105 k) a turbodiesel 2.0 CDTI s výkonem 99 kW (135 k). Zážehový motor o objemu 1,4 litru dosahuje výkonu 70 kW (95 k). Motor CNG, spalující ekonomický a ekologický zemní plyn, dosahuje díky přeplňování turbodmychadlem výkon až 88 kW (120 k). Všechny motory umožňují dlouhý dojezd. Zážehový motor i turbodiesely mají palivovou nádrž s objemem 60 litrů, Combo CNG má nádrž na plyn s objemem 95 litrů a navíc benzínovou nádrž s objemem 22 litrů. Opel Combo s dlouhým rozvorem může být na přání vybaven 130-litrovou nádrží na plyn, umožňující dojezd až 750 km. Zážehový motor a motory 1.3 CDTI se kombinují s 5-stupňovou manuální převodovkou, motor na CNG a výkonnější vznětové motory mají 6-stupňovou manuální převodovku. U motoru 1.6 CDTI s výkonem 66 kW (90 k) lze objednat i automatizovanou 5-stupňovou převodovku Opel Easytronic. S výjimkou motoru na CNG mohou být všechny pohonné agregáty na přání vybaveny systémem Start/Stop

Rak e
Jméno „RAK e“ evokuje průkopnický prototyp poháněný raketovým motorem, který v minulém století vytvořil Fritz von Opel. V roce 1928 dosáhl vnuk zakladatele značky Opel na prototypu RAK 2 maximální rychlost 228 km/h. Dodatkové písmeno „e“ v názvu aktuální studie symbolizuje nejen elektrický pohon, ale současně vyjadřuje také ideu experimentálního vozidla. Lehká konstrukce karoserie studie RAK e je založena na ocelovém prostorovém rámu pokrytém povrchovými panely z konvenčního syntetického materiálu. To zajišťuje dostupnou cenu. Opel se při konstrukci karoserie záměrně vyhnul použití nákladných kompozitových materiálů, aby byla elektrická mobilita dostupná nejširšímu okruhu zákazníků. S pohotovostní hmotností 380 kg má RAK e pouze třetinovou hmotnost oproti modernímu malému automobilu. Nároky na energii jsou podle výrobce desetkrát menší než u běžného malého auta. Roční spotřebu energie experimentálního vozidla dokáže pokrýt solární panel na střeše garáže! Maximální rychlost je 100 km/h. Aerodynamicky tvarovaná studie RAK e s délkou přibližně 3 metry a výškou pouze 119 cm umožňuje jízdu zcela bez emisí s minimálními provozními náklady. Po nabití akumulátoru za 3 hodiny, s náklady za elektrickou energii přibližně 1 euro, má vozidlo dojezd do 100 km. V automobilu RAK e s omezenou maximální rychlostí na 45 km/h by svou řidičskou kariéry mohly v některých státech začínat osoby již ve věku od 16 let.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Opel/ms

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

899 000 Kč

Peugeot 308

Rok výroby 2024

567 999 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč