3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
Ze žhavých novinek letošní výstavy ve švýcarské Ženevě, jsme pro vás vybrali 3 kombi, která rozhodně stojí za pozornost a zároveň nezruinují váš rozpočet. Již jsme o nich psali, o některých se ale objevily nové informace, a tak si připomeneme jejich hlavní výhody
1. Hyundai i30 Wagon
Již před mezinárodním autosalonem vydala značka Hyundai oficiální fotografie, u nichž jsme se o detailech „třicítky“ mohli rozepsat více. Teprve výstava nám však poskytla zbylé a pro většinu uživatelů ta nejzásadnější data a také reálný pohled na to, jak se i30 Wagon tváří naživo.
Motorovou nabídku nového kombi tvoří tři benzíny a tři diesely. Mezi zástupci takzvaně čistého paliva najdeme základní motor 1.4 s atmosférickým plněním o výkonu 100 koní. O 20 koňských sil více poskytne nadopovaný tříválec 1.0, načež vrchol zážehových variant dotvoří zcela nový motor 1.4 T-GDi o výkonu 140 koní. Za diesely pak bojuje jediný motor – 1.6 CRDi. Ten však bude k dispozici rovněž ve třech výkonových rozmezích. 95, 110 a 136 koní.
Nejpodstatnějšími údaji pro nastávající majitele jsou ale nepochybně informace o prostoru. Zde nová „třicítka“ válí.
Dispozice vozu odpovídají standardní verzi a vzadu proto více místa nečekejte. Zvětšený zavazadelník ale nově nabídne obřích 602 litrů objemu a po sklopení sedadel dosáhne hodnota na 1 650 litrů. A to už jsou parádní čísla. Nový Hyundai i30 Wagon naživo působí velmi stylově, a přestože se z fotografií zdály zadní proporce vozu až moc kulaté, v realitě tuto skutečnost nezaznamenáváme.
2. Opel Insignia Sports Tourer
Novinka jihokorejského výrobce co do prostoru strčí do kapsy dokonce i zbrusu nový Opel Insignia Sports Tourer, který je o třídu výš. Insignia v inkriminovaném provedení nabídne „jen“ 1 638 litrů. Nejnovější Opel se do našeho výběru ale nakonec dostal ze zcela jiných důvodů. Jde totiž (a nejen podle nás) o vůbec nejkrásnější kombi střední třídy, které má bezesporu zaděláno na obrovský úspěch. Zdali jsou naše statické dojmy správné samozřejmě, ukáže až první svezení, které je naplánováno na začátek letošního léta. Již teď ale můžeme říci, že naše očekávání z prvního osobního střetnutí vůz předčil.
V nabídce bude hned 6 motoru, přičemž všechny verze shodily zásadních 200 kilogramů hmotnosti (175 v případě liftbacku). Insignia tak mezigeneračně ani nepotřebovala posílit. Nových motorů se ale dočkala přesto. Novinka 1.5 Turbo nabídne 140 a 165 koní. Nejsilnější verze s motorem 2.0 Turbo pak přispěchá s královským výkonem 260 koňských sil. U této verze nebude chybět ani zcela nová 8 stupňová převodovka a samozřejmostí je také inteligentní pohon všech kol s funkcí torque vectoring. Naftovou část portfolia si rozdělily dva motory - 1.6 CDTI o výkonu 110 nebo 136 koňských sil a inovovaná jednotka 2.0 CDTI disponující nezměněným výkonem 170 koní.
V rámci nabídky bude Opel také vůbec poprvé poskytovat možnost, aby si finální barvu svého vozu (samozřejmě za jistý poplatek) navrhli sami zákazníci. Jedná se o takzvaný program Opel Exclusive, díky němuž budeme s jistotou svědky také nečekaně roztodivných insignií. Opel se tímto programem ale jasně zařadil zase o kousek blíže k prémiové třídě, za což si jistě zaslouží palec nahoru.
3. BMW řady 5 Touring
Jistě, v souvislosti s touto novinkou se pojem „nezruinuje“ zdá poněkud irelevantní. Pohledem racionálně smýšlejícího člověka je ale okamžitě jasné, že kvality nového BMW řady 5 daleko předčí jeho cenovku. Odveze například až 1 700 litrů zavazadel a v porovnání s předchozí generací F11 zchudl nový Touring o výrazných 100 kilogramů. BMW to ale samozřejmě nemělo tak lehké jako například Opel se svými vozy Insignia Grand Sport a Sports Tourer. Ani předchozí generace řady 5 (F10/F11) totiž nevážila více, než se v dané třídě před 6 lety nosilo a citelnou zásluhu na snížení hmotnosti a zároveň enormním nárůstu torzní tuhosti tak mají nově vyvinuté materiály z hořčíku, vysokopevnostní ocel a hlavně polymer s podílem uhlíkových vláken.
Mnichovská novinka vjíždí do prodeje se čtyřmi motory - dvěma dieselovými a dvěma benzínovými. Základem je varianta 530i s dvoulitrovým čtyřválcem s 252 koňmi. Silnější verze 540i xDrive pak kromě vysokého výkonu 340 koní z nadopovaného šestiválce přiváží ke standardně dodávané 8 stupňové převodovce také pohon všech kol.
Dieselová provedení jsou zpočátku nastavena o něco střídměji. Verze 520d produkuje 190 koňských sil a jako jediná z nabídky pracuje s šestistupňovou manuální převodovkou. Silnější diesel si ale opět nekoupíte jinak než s pohonem všech kol a automatem. Jmenuje se 530d xDrive a přiváží 265 koní.
Nové kombi dorazí v létě tohoto roku, ještě před tím, vám ale přineseme test zbrusu nového sedanu řady 5, který se co nevidět ohřeje v naší garáži.
To byly tři nejzajímavější kombi letošní Ženevy, jejichž koupě dává opravdový smysl. Všechna spojuje jedno – velký zavazadlový prostor, inovativní technologie a zbrusu nové motory, které jsou v reálném provozu ještě úspornější, než dříve. Abychom se však podívali také na něco ostřejšího, pověnujeme se v zítřejším pokračování 3 nejostřejším kombi, která jsou v premiéře na letošní motoristické akci roku rovněž k vidění. A již teď napovíme, že pod 500 koní se ani jeden z těchto vozů nepodívá. Takže zítra!