Test ojetiny: Hyundai i30 – třetí generace stále táhne

vloženo

Hyundai i30 třetí generace dostal na rozdíl od svých předchůdců tři různé karoserie, čímž zaujal mnoho motoristů už jako nový a nejinak je tomu na trhu ojetin. Konkurent mladoboleslavské Octavie si rozhodně na nezájem nemůže naříkat.

Test ojetiny: Hyundai i30 – třetí generace stále táhne Test ojetiny: Hyundai i30 – třetí generace stále táhne

Třetí generace vozu Hyundai i30 přijela na trh v roce 2017 a to hned ve třech karosářských verzích. Kromě již dříve nabízeného hatchbacku a kombi byl nově do nabídky zahrnut také liftback, kterému výrobce přiřadil označení fastback. Všechny tři karosářské varianty jsou designově zdařilé, právě verze fastback ale působí nejdynamičtěji. Navíc díky splývavé zádi nabídne praktičtější zavazadlový prostor než má hatchback.


Moderní interiér automobilu plně odpovídá současným trendům, když nezklame zdařilým designem palubní desky, velkým centrálně umístěným displejem, dostatkem místa pro posádku a pohodlnými sedadly. Zavazadelník hatchbacku disponuje objemem 395 litrů v základním uspořádání, což je na hatchback pěkná hodnota. Provedení liftback (tedy pod označením fastback) disponuje zavazadelníkem o objemu 450 litrů a nejpraktičtější varianta kombi má nákladový prostor o objemu 602 při zachování pětimístného uspořádání interiéru. Všechny tři verze navíc potěší dostatečně bohatou základní výbavou.

Dobře si vůz stojí i po stránce bezpečnosti, když v bariérovém testu Euro NCAP získal plný počet hvězd – tedy pět z pěti možných.  Za bezpečnost posádky Hyundai i30 třetí generace dostal hodnocení 88%, za bezpečnost dětí v autosedačkách 84%. Ohleduplnost k chodcům byla ohodnocena 64 procenty a přítomnost asistenčních systémů 68 procenty. Bezpečnostní stránka je tedy dalším kladem, který má jistě vliv na zájem motoristů o ojeté „í-třicítky“.

Z motorizací jsou jistě lepší volbou silnější pohonné jednotky, opravdu vyhnout se je třeba jen nejmenšímu agregátu, přeplňovanému litrovému tříválci T-GDI. Rozvody tohoto benzinového motoru jsou řešeny řetízkem, což by se zdálo jako bezúdržbové řešení. Jenže u této tříválcové pohonné jednotky 1.0 T-GDI existuje riziko vnitřního poškození, což se může projevit i ulomením zubu na kole vačkové hřídele – může se to přitom stát i při velice nízkém nájezdu. Vznik tohoto fatálního problému může zapříčinit předčasný zážeh jednoho válce a tedy cuknutí proti běhu motoru – k tomu zpravidla dochází kombinací několika faktorů, mezi něž patří vysoká teplota (přítomnost turbodmychadla) a průnik oleje naředěného benzinem skrz pístní kroužky.

Lepší volbou je tedy bez debat benzinová patnáctistovka nebo jeden z naftových motorů. Ty jsou navíc opravdu úsporné, což při dnešních cenách paliv oceníte dvojnásob. „U vozidel s vyšším počtem ujetých kilometrů se můžete setkat s vůlemi na přední nápravě,“ upozorňuje Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. „Občas můžete potkat i vůz s hlučnějším ložiskem kola, které se typickým hučením hlásí o výměnu,“ uvádí zástupce AAA AUTO. Hyundai i30 poslední generace patří mezi mladší ojetiny a tak je řada vozů v dobrém stavu.

„Ani u mladších ročníků s nižším nájezdem nepodceňte kontrolu výbavy vozidla, prověřte vše včetně klimatizace,“ nabádá Jindřich Topol z AAA AUTO. „Zvýšenou pozornost si pak zaslouží ojetiny z dovozu, kde existuje zvýšené riziko manipulace s počítadlem ujeté vzdálenosti ale i opravy po vážné havárii,“ dodává. Cena prověření těchto rizik je vzhledem k ceně těchto mladších ojetin naprosto zanedbatelná a jde tedy o malou investici, která se určitě vyplatí.


Milan Jirouš (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Hyundai

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test ojetiny: Hyundai i30 – třetí generace stále táhne Fotografie k článku Test ojetiny: Hyundai i30 – třetí generace stále táhne Fotografie k článku Test ojetiny: Hyundai i30 – třetí generace stále táhne Fotografie k článku Test ojetiny: Hyundai i30 – třetí generace stále táhne

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Suzuki prodlužuje záruku u svých modelů na 5 roků

Suzuki prodlužuje záruku u svých modelů na 5 roků

Vysokou kvalitu a vyhlášenou spolehlivost osobních vozů Suzuki nově podtrhuje prodloužená záruka Suzuki Premium, která pokrývá záruční případy nad rámec tovární záruky až do nájezdu 150 000 km nebo 5 let stáří vozidla...

Kia Stinger GT v Česku končí, její místo přebírá model EV6 GT, který umí stovku za 3,5 sekundy

Kia Stinger GT v Česku končí, její místo přebírá model EV6 GT, který umí stovku za 3,5 sekundy

Kia Czech plánuje uzavřít zákaznické objednávky na model Stinger GT ke konci roku 2022. Sportovní sedan, jenž vydláždil..

České ceny Hondy Civic Type R začínají na 1 299 900 Kč

České ceny Hondy Civic Type R začínají na 1 299 900 Kč

Objednat zcela nový model Honda Civic Type R lze od 1.12.2022 přičemž první dodávky v Evropě se očekávají v průběhu..

Ford Ranger přijíždí s šestiválcem v nové luxusní variantě Platinum

Ford Ranger přijíždí s šestiválcem v nové luxusní variantě Platinum

Luxusní Ranger Platinum pohání šestiválcový třílitrový diesel o výkonu 240 koní a točivém momentu 6600 Nm. Šestiválec..

Novou DS 7 můžete mít za milion, ale také za dvojnásobek

Novou DS 7 můžete mít za milion, ale také za dvojnásobek

Včera automobilka DS předtavila v pražském paláci Lucerna model DS 7, který má zároveň české cenovky. S dieselem jej..