Test ojetiny: Hyundai i30 - třetí generace stále táhne | Autanet.cz

Test ojetiny: Hyundai i30 - třetí generace stále táhne

Hyundai i30 třetí generace dostal na rozdíl od svých předchůdců tři různé karoserie, čímž zaujal mnoho motoristů už jako nový a nejinak je tomu na trhu ojetin. Konkurent mladoboleslavské Octavie si rozhodně na nezájem nemůže naříkat.

Třetí generace vozu Hyundai i30 přijela na trh v roce 2017 a to hned ve třech karosářských verzích. Kromě již dříve nabízeného hatchbacku a kombi byl nově do nabídky zahrnut také liftback, kterému výrobce přiřadil označení fastback. Všechny tři karosářské varianty jsou designově zdařilé, právě verze fastback ale působí nejdynamičtěji. Navíc díky splývavé zádi nabídne praktičtější zavazadlový prostor než má hatchback.


Moderní interiér automobilu plně odpovídá současným trendům, když nezklame zdařilým designem palubní desky, velkým centrálně umístěným displejem, dostatkem místa pro posádku a pohodlnými sedadly. Zavazadelník hatchbacku disponuje objemem 395 litrů v základním uspořádání, což je na hatchback pěkná hodnota. Provedení liftback (tedy pod označením fastback) disponuje zavazadelníkem o objemu 450 litrů a nejpraktičtější varianta kombi má nákladový prostor o objemu 602 při zachování pětimístného uspořádání interiéru. Všechny tři verze navíc potěší dostatečně bohatou základní výbavou.

Dobře si vůz stojí i po stránce bezpečnosti, když v bariérovém testu Euro NCAP získal plný počet hvězd – tedy pět z pěti možných.  Za bezpečnost posádky Hyundai i30 třetí generace dostal hodnocení 88%, za bezpečnost dětí v autosedačkách 84%. Ohleduplnost k chodcům byla ohodnocena 64 procenty a přítomnost asistenčních systémů 68 procenty. Bezpečnostní stránka je tedy dalším kladem, který má jistě vliv na zájem motoristů o ojeté „í-třicítky“.

Z motorizací jsou jistě lepší volbou silnější pohonné jednotky, opravdu vyhnout se je třeba jen nejmenšímu agregátu, přeplňovanému litrovému tříválci T-GDI. Rozvody tohoto benzinového motoru jsou řešeny řetízkem, což by se zdálo jako bezúdržbové řešení. Jenže u této tříválcové pohonné jednotky 1.0 T-GDI existuje riziko vnitřního poškození, což se může projevit i ulomením zubu na kole vačkové hřídele – může se to přitom stát i při velice nízkém nájezdu. Vznik tohoto fatálního problému může zapříčinit předčasný zážeh jednoho válce a tedy cuknutí proti běhu motoru – k tomu zpravidla dochází kombinací několika faktorů, mezi něž patří vysoká teplota (přítomnost turbodmychadla) a průnik oleje naředěného benzinem skrz pístní kroužky.

Lepší volbou je tedy bez debat benzinová patnáctistovka nebo jeden z naftových motorů. Ty jsou navíc opravdu úsporné, což při dnešních cenách paliv oceníte dvojnásob. „U vozidel s vyšším počtem ujetých kilometrů se můžete setkat s vůlemi na přední nápravě,“ upozorňuje Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. „Občas můžete potkat i vůz s hlučnějším ložiskem kola, které se typickým hučením hlásí o výměnu,“ uvádí zástupce AAA AUTO. Hyundai i30 poslední generace patří mezi mladší ojetiny a tak je řada vozů v dobrém stavu.

„Ani u mladších ročníků s nižším nájezdem nepodceňte kontrolu výbavy vozidla, prověřte vše včetně klimatizace,“ nabádá Jindřich Topol z AAA AUTO. „Zvýšenou pozornost si pak zaslouží ojetiny z dovozu, kde existuje zvýšené riziko manipulace s počítadlem ujeté vzdálenosti ale i opravy po vážné havárii,“ dodává. Cena prověření těchto rizik je vzhledem k ceně těchto mladších ojetin naprosto zanedbatelná a jde tedy o malou investici, která se určitě vyplatí.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Milan Jirouš (text+foto)

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Mercedes-Benz GLS

Rok výroby 2024

2 750 000 Kč

Seat Leon

Rok výroby 2023

585 000 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2018

409 900 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2018

415 000 Kč