Ženevský autosalon 2016 živě - nový Scénic hlavním lákadlem u Renaultu
Nová generace Scénicu se objeví v českých showroomech koncem roku. Francouzská automobilka by z MPV nejraději udělala crossover, přesto po prvním kontaktu s ním musíme konstatovat, že se stále jedná o MPV. Renault zvedl světlou výšku podvozku a zvětšil rozchod kol na úkor převisů. Nová generace je tak ve všech směrech větší než předchůdce a zájemce bude lákat na pět dieselových a dva benzinové motory.
Současné provedení Renultu Scénic je na trhu od roku 2009, přičemž za tu dobu prošlo dvěma modernizacemi. Pro Renault se jedná o důležitý model, jelikož Scénic patří mezi nejprodávanější MPV v Evropě.
Nový Renault Scénic bude dalším modelem založeným na platformě CMF, která slouží celé řadě automobilů nejen od Renaultu, ale také z dílny japonského Nissanu. Jeho vzhled byl inspirován velmi úspěšným Capturem. V interiéru nic převratného neočekávejte. Ten je stejný jako u většího Espacu nebo menšího Meganu.
Zavazadelník pojme 572 litrů v základním uspořádání a v dalších schránkách rozmístěných různě po interiéru najdete ještě celkem 63 litrů. Standardem je dělené zadní sedadlo v poměru 60/40, přičemž jednotlivé části lze také posouvat v podélném směru. Scénic nabídne řadu různých asistenčních systémů. Těšit se můžeme třeba na hlídání jízdních pruhů, adaptivní tempomat, couvací kameru, automatické přepínání dálkových světel, aktivní parkovací asistent nebo dokonce systém detekce chodců.
Nový Renault Scénic bude nabízen se šesti vznětovými (Energy dCi 95, Energy dCi 110, Energy dCi 110 Hybrid Assist, Energy dCi 110 EDC, Energy dCi 130, Energy dCi 160 EDC) a dvěma zážehovými motory (Energy TCe 115 a Energy TCe 130, oba pouze s manuálními převodovkami). Zajímavostí je verze Energy dCi 110 Hybrid Assist, která umí při deceleraci ukládat kinetickou energii a využívat ji při zrychlování.