Volkswagen uvádí nový elektrický model Space Vizzion. Budoucnost přichází.

Futuristická studie dostala elegantní karoserii kombi, která disponuje součinitelem aerodynamického odporu Cx pouhých 0.24. Vůz má ve standardní výbavě baterie o kapacitě 82 kWh a na jedno nabití ujede podle metodiky WLTP až 590 km.

"Novinka přináší do nové éry mobility bezpříkladnou mnohostrannost, nekompromisní kvalitu a German Design,“ říká Klaus Bischoff, šéfdesignér značky Volkswagen. Za velmi dobrou aerodynamiku vozu mohou hladké linie karoserie a také otvory v přední masce, které tu jsou pro cílené vedení vzduchu směrem k zádi.


Ten prochází otvorem mezi předními Matrix LED světlomety nad velmi nízko umístěnou kapotou a také krajními segmenty předního nárazníku. Otvory v nárazníku a kapotě motoru byly koncipovány jako funkční konstrukční prvky a současně jsou nezaměnitelnými znaky vnějšího designu studie.

Vůz má svůj specifický světelný podpis také zezadu. Tam se nachází LED svítilny s netradiční grafikou, které spojuje linka napříč víkem zavazadlového prostoru. Kufr má základní objem 586 litrů a pod jeho podlahou najdete dva elektrické skateboardy. Ty mají sloužit pro dodatečný pohyb po městě.

O skvělé jízdní dovednosti se postará sériově dodávaný pohon všech kol 4Motion a s celkovým výkonem 250 kW by měl Space Vizzion zrychlit z 0 na 100 km/h za solidních 5,4 sekundy. Nejvyšší rychlost je pak elektronicky omezena na 175 km/h.

V rámci nabídky se dále hovoří o provedení s pohonem zadní nápravy. To nabídne výkon okolo 280 koní, stejnou maximálku a na jedno nabití má ujet ještě o něco více. Tak či tak, pro obě varianty platí, že s nabíjecím výkonem až 150 kW se kapacita baterií navýší na 80 % asi za 30 minut.

Nový Space Vizzion dostal podvozkovou platformu MEB a díky kompaktní konstrukci elektrického pohonu a uložení akumulátorů pod podlahou připomíná nabídka vnitřního prostoru spíše vozidlo vyšší než střední třídy. Podle výrobce se jedná o trvale udržitelný automobil, protože vůz využívá speciální materiály, které jsou vyrobeny z trvale udržitelných zdrojů.

V kabině tak můžeme spatřit nádherně vypadající sedačky s umělou kůží „AppleSkin™“, která obsahuje odpad z výroby jablečného moštu. Designéři se navíc v interiéru této studie zcela zřekli chromu, který byl nahrazen lakem, jehož vzhled chrom připomíná.

A jak už to bývá, i tohle pohledné rodinné kombi nabízí plno digitálních vychytávek. Patří mezi ně zcela digitalizovaná přístrojová deska o velikosti 15,6“ a řidič má přehledně zobrazeny veškeré důležité informace na průhledovém displeji s rozšířenou realitou. Nový je také volant s dotykovými ploškami a nechybí modré ambientní osvětlení interiéru.

Řidič pak automaticky a přirozeně vnímá další důležité informace prostřednictvím interaktivní světelné lišty „ID. Light“ mezi střešními A sloupky. Volkswagen zde vůbec poprvé ukazuje nový styl otevírání vozu. Místo klasických klik disponuje Space Vizzion pouze červenými pásky. Ty se po přiblížení řidiče s klíčem v kapse rozsvítí a vůz se sám otevře.

A kdy tohoto elektrického krasavce uvidíme na silnicích? Volkswagen tvrdí, že sériové provedení bude představeno na konci roku 2021. V různých verzích se pak začne prodávat na trzích v Severní Americe, Evropě a Číně.

redakce


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: Toyota C-HR hybrid je fantastický vesmírný stroj, který jezdí za hubičku
Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Test: Kia Sportage v hybridu zdolala rakouské Alpy překvapivě levně Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč Test: Kia Ceed SW - benzínové kombi se spotřebou dieselu

Tipy z autobazarů

BMW Řada 3

Rok výroby 2017

535 000 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2017

245 000 Kč

Audi A7

Rok výroby 2018

899 800 Kč

Dacia Duster

Rok výroby 2020

288 900 Kč