Volkswagen Passat GTE nabídne ještě delší dojezd při jízdě na elektřinu

vloženo

Externě nabíjitelný hybridní model Passat GTE se rozjíždí nehlučně pomocí elektrického pohonu. Výrazným zlepšením oproti předchůdci je prodloužení dojezdu v elektrickém režimu až na 54 km (Variant2), resp. 56 km (Limuzína) podle nové zkušební metodiky WLTP.

Volkswagen Passat GTE nabídne ještě delší dojezd při jízdě na elektřinu Volkswagen Passat GTE nabídne ještě delší dojezd při jízdě na elektřinu

Nový Passat GTE lze již objednávat. Volkswagen zdokonalil nejprodávanější model střední třídy na světě (více než 30 milionů vozů) v téměř všech ohledech. To se týká také externě nabíjitelného hybridního pohonu modelu Passat GTE. Energetická kapacita akumulátorů vzrostla o 31 procent na 13 kWh. Předchůdce měl elektrický dojezd 50 km v kombinovaném cyklu EU. Nový Passat GTE ujede na jedno nabití akumulátorů podle této metodiky cca 70 km. V novém jízdním cyklu WLTP, který věrněji simuluje reálný provoz, to překoná až 56 km.


Na delších trasách a při rychlosti více než 140 km/h je hospodárný zážehový motor TSI podporován výkonným elektromotorem. Passat GTE tak dosahuje mimořádné dynamiky zejména v mimořádně sportovním režimu „GTE“.

Vzhledem k delšímu dojezdu s nulovými emisemi je nový externě nabíjitelný hybridní pohon ideální především pro řidiče, kteří žijí ve městě, nebo do města dojíždějí do zaměstnání. Hospodárný Passat GTE může být totiž v městských oblastech provozován jako vozidlo s nulovými emisemi. Dokonce i v milionových metropolích, ať se jedná o Berlín nebo Paříž, postačuje kapacita nové sady akumulátorů k překonání většiny každodenních vzdáleností výhradně s elektrickým pohonem, a tím s nulovými emisemi.

Akumulátory modelu Passat GTE lze nabíjet z vnějšího zdroje elektrického proudu prostřednictvím zásuvky na přídi. Kromě toho je nabíjení možné i za jízdy, aby byla na posledním úseku delší trasy k dispozici dostatečná zásoba elektrické energie pro bezemisní jízdu do cílové oblasti. A to je nyní ještě jednodušší. Místo dosavadních pěti provozních režimů má nyní řidič k dispozici pouze tři módy: „E-Mode“ (výhradně elektrická jízda), „GTE“ (sportovní jízda rychlostí až 222 km/h s možností využívat nejvyšší výkon hybridní soustavy 160 kW/218 k a maximální točivý moment 400 N.m) a „Hybrid“ (automatické kombinování elektromotoru o výkonu 85 kW/116 k a motoru TSI s výkonem 115 kW/156 k). Akumulátory jsou za jízdy nabíjeny, pokud řidič aktivuje prostřednictvím informačního a zábavního systému režim „Hybrid“. Přitom se na dotykovém displeji objeví symbol akumulátoru rozděleného na deset dílků. Na něm si může řidič nastavit, jakou část kapacity akumulátorů si přeje zachovat pro pozdější jízdu s elektrickým pohonem.

V cíli může být elektrická energie do akumulátorů doplněna konvenčním způsobem. Nový Passat GTE je díky delšímu dojezdu v režimu elektrického pohonu všestranným automobilem, který překonává dlouhé vzdálenosti s mimořádně nízkou spotřebou paliva a městskými ulicemi dokáže projíždět s nulovými emisemi. Nový Passat GTE je na českém trhu k dispozici za ceny od 1 126 900 Kč (Variant: 1 153 900 Kč).

Pro české zákazníky je velmi zajímavá skutečnost, že emise CO2 modelu Passat GTE jsou pod hranicí 50 g/km, takže budou mít nárok na registrační značku pro elektricky poháněné automobily. Díky tomu mohou například bezplatně parkovat v Praze. V budoucnosti má být pro elektromobily a externě nabíjitelné hybridní vozy zavedena řada dalších zvýhodnění.

redakce


Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Volkswagen Passat GTE nabídne ještě delší dojezd při jízdě na elektřinu Fotografie k článku Volkswagen Passat GTE nabídne ještě delší dojezd při jízdě na elektřinu Fotografie k článku Volkswagen Passat GTE nabídne ještě delší dojezd při jízdě na elektřinu Fotografie k článku Volkswagen Passat GTE nabídne ještě delší dojezd při jízdě na elektřinu

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test: Lexus RX 450h L - vymazlený recept na pohodu

Test: Lexus RX 450h L - vymazlený recept na pohodu

Také jste si nevšimli, že čtvrtá generace modelu RX má po modernizaci? Změny jsou totiž minimální a vyniknou až při srovnání s předchůdcem. Novinek je ovšem dost. Tak třeba adaptivní dálková světla s technologií..

Nový Ford Kuga v Česku, půl milionu rozhodně nestačí

Nový Ford Kuga v Česku, půl milionu rozhodně nestačí

Zájemci si novinku od modrého oválu mohou pořídit za zaváděcí akční cenu začínající na 599 900 Kč. U autozizovaných..

Na Hondu Civic Type R 2020 stačí milion korun

Na Hondu Civic Type R 2020 stačí milion korun

Japonský hothatch můžete mít v základní výbavě S za 969 900 Kč. Za tuto částku dostatene přeplňovaný dvoulitrový..

Test: Mini Countryman S E ALL4 ještě lepší knedlík, než dříve

Test: Mini Countryman S E ALL4 ještě lepší knedlík, než dříve

Mini kyne jako houskový knedlík. Z prapůvodních sedmi metráků se vykrmilo v případě modelu Countryman na více než..

Test ojetiny: BMW řady 3 – Prémiová moderna za příznivou cenu

Test ojetiny: BMW řady 3 – Prémiová moderna za příznivou cenu

BMW 3, typové řady E90, lze dnes už pořídit za méně než sto tisíc korun. Moderní a stále současně působící automobil si..