Volkswagen Caddy TGI se chlubí dojezdem 610 km, resp. 760 km ve verzi Maxi

vloženo

Model Caddy TGI s motorem na CNG umožňuje řidičům dojet do cíle velmi ekologicky a hospodárně. V případě, že nestačí 26 kg, resp. 37 kg zemního plynu v nádrži, může Caddy využít k dalšímu pohybu 13 litrovou nádrž benzínu. Motor 1.4 TGI je možné kombinovat s šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou DSG.

Volkswagen Caddy TGI se chlubí dojezdem 610 km, resp. 760 km ve verzi Maxi Volkswagen Caddy TGI se chlubí dojezdem 610 km, resp. 760 km ve verzi Maxi

Model Caddy splňuje přání zákazníků, ať se jedná o verzi pro přepravu osob, skříňovou verzi, variantu s normálním rozvorem či verzi Maxi s prodlouženým rozvorem, všestranný Caddy Alltrack, obytnou verzi pro volný čas, vozidlo taxislužby nebo kombi. Zákazníci si mohou tento model objednávat s dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG nebo s manuální převodovkou.


Ve všech výše uvedených modelových variantách je Caddy k dispozici s motorem TGI na stlačený zemní plyn CNG, který je velmi ekologický a především velmi hospodárný. Mimořádně silnou stránkou modelu Caddy TGI je jeho dojezd. V režimu provozu na zemní plyn jsou hodnoty dojezdu 610 km, resp. 760 km ve verzi Maxi nejlepší ve své třídě. Caddy TGI je tak „králem dojezdu“ mezi vozidly na CNG, která jsou v současnosti nabízena na evropském trhu. Hodnoty kombinované spotřeby paliva jsou pouhých 4,1 kilogramu na 100 kilometrů, resp. 4,3 kg/100 km u verze Caddy Maxi. Vozidlo je koncipováno především pro provoz na CNG, spalování benzinu z nádrže o objemu 13 litrů přichází ke slovu pouze za specifických provozních podmínek. Nádrže na CNG s kapacitou 26 kg zemního plynu jsou u modelu Caddy TGI uloženy pod podlahou. Verze Caddy Maxi TGI disponuje pěti válcovými nádržemi, rovněž pod podlahou, které pojmou pozoruhodných 37 kg stlačeného zemního plynu. Výhodou uložení nádrží na CNG pod podlahou je zachování objemu nákladového, resp. zavazadlového prostoru, který má hodnotu 3200 litrů v modelu Caddy, resp. 4130 litrů v modelu Caddy Maxi.

volkswagen caddy na zemní plyn

Nádrže zásobují palivem motor TGI se zdvihovým objemem 1,4 litru, který splňuje emisní normu EU 6. Základem konstrukce je nově vyvinutý zážehový motor TSI. Pro provoz na zemní plyn byly upraveny mimo jiné hlava válců, ventilový rozvod, klikový mechanismus, písty, palivový systém a ventily. Vývojáři optimalizovali také řídicí jednotku motoru, katalyzátor a výfukové turbodmychadlo. S možností pohonu na stlačený zemní plyn se počítalo již od prvních fází vývoje řady zážehových motorů TSI.

Přeplňovaná jednotka modelu Caddy TGI poskytuje nejvyšší výkon 81 kW (110 k) od 4800 min-1. Maximální točivý moment motoru 1.4 TGI ve výši 200 N.m je k dispozici mezi 1500 a 3500 min-1. Nejvyšší rychlost modelu Caddy TGI s manuální převodovkou je 174 km/h, resp. 172 km/h s převodovkou DSG.

Nádrže na zemní plyn v modelech Caddy TGI a Caddy Maxi TGI doplňuje nádrž na benzín o objemu 13 litrů. Benzín se používá ke spuštění motoru a v zahřívací fázi. Zásoba benzinu slouží také jako záruka mobility, pokud by nebyla po vyprázdnění nádrží na zemní plyn v bezprostřední blízkosti žádná z více než 3200 plnicích stanic CNG v Evropě.

Nový Caddy Edition TGI, limitovaná edice, nabízí bohatou sériovou výbavu, která zahrnuje mimo jiné multifunkční kožený volant s kontrastním prošitím a hlavici řadicí páky a páku ruční brzdy v obdobném designu. Limitovaná edice skříňové verze je sériově vybavena mimo jiné výškově nastavitelnými sedadly řidiče a spolujezdce s integrovanými výsuvnými schránkami, bederní opěrkou pro sedadlo řidiče, audiosystémem Composition Audio se dvěma reproduktory a rozhraním pro mobilní telefony. TGI Edition ve verzi pro přepravu osob disponuje výbavou rozšířenou navíc o navigační systém Discover Media s šesti reproduktory, systémem elektronického zesilování hlasu, vstupem USB a rozhraním pro mobilní telefony nebo paketem pro konektivitu, jakož i výškově a podélně nastavitelnou středovou loketní opěrkou s celkem třemi držáky nápojů.

volkswagen caddy

Exteriér modelu Caddy Edition TGI zdobí logo „Edition“ nad boční ochrannou lištou a na zadním výklopném víku, jakož i logo TGI na střešních sloupcích B. Vnější zpětná zrcátka, kliky dveří a krycí lišty mechanismu posuvných dveří jsou lakovány v barvě karoserie. Verze pro přepravu cestujících zahrnuje rovněž nárazníky v barvě karoserie, chromované ozdobné prvky na bočních ukazatelích směru a tmavě tónovaná skla oken.

Nový Caddy TGI ve skříňové verzi je v České republice nabízen za ceny od 483 806 Kč s 6stupňovou manuální převodovkou. Ceny osobní verze kombi začínají 579 941 Kč. Skříňový Caddy Maxi TGI lze pořídit již od  439 574 Kč (531 885 Kč včetně DPH) a vstupní cena osobní verze Maxi je 521 670 Kč (631 220 Kč včetně DPH). Skříňový Caddy Edition se na českém trhu nabízet nebude, paket Caddy Edition bude v nabídce jako příplatková výbava pro Caddy Comfortline.


Petr Šikl, Volkswagen

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Volkswagen Caddy TGI se chlubí dojezdem 610 km, resp. 760 km ve verzi Maxi Fotografie k článku Volkswagen Caddy TGI se chlubí dojezdem 610 km, resp. 760 km ve verzi Maxi Fotografie k článku Volkswagen Caddy TGI se chlubí dojezdem 610 km, resp. 760 km ve verzi Maxi Fotografie k článku Volkswagen Caddy TGI se chlubí dojezdem 610 km, resp. 760 km ve verzi Maxi

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test: Hyundai i10 1.0 D-CVVT. Proč už nemá konkurenci?

Test: Hyundai i10 1.0 D-CVVT. Proč už nemá konkurenci?

Hyundai i10 je takřka poslední mezi živými. Proč? Stále se zpřísňující flotilové emise kategorii sympatických benzínových miniautíček nadobro zabíjejí. Automobilce Hyundai tak patří jednoznačně..

Ford představil sportovně pojatou Pumu ST. Má 200 koní a samosvorný diferenciál

Ford představil sportovně pojatou Pumu ST. Má 200 koní a samosvorný diferenciál

Nový Ford Puma ST nabízí 200 koní, akceleraci 0-100 km/h za 6,7 sekundy, unikátní samosvorný diferenciál a přepínatelné..

Test ojetiny: Ford Puma – malé kupé s velkým kouzlem

Test ojetiny: Ford Puma – malé kupé s velkým kouzlem

Malý sportovní vůz Ford Puma přijel na trh s trojicí motorů, ale jen s tím nejsilnějším se stane srdeční záležitostí. V..

Omlazený Suzuki Swift stojí od 312 900 Kč, s pohonem všech kol 385 900 Kč

Omlazený Suzuki Swift stojí od 312 900 Kč, s pohonem všech kol 385 900 Kč

Jediný malý hatchback s možností pohonu všech kol přichází do Česka v modernizovaném provedení. Nová je maska chladiče..

Škoda Fabia Combi, která ve většině případů zastala funkci rodinného vozu, slaví dvacátiny

Škoda Fabia Combi, která ve většině případů zastala funkci rodinného vozu, slaví dvacátiny

Fabia Combi slaví kulaté výročí. Úspěšný příběh tohoto modelu odstartoval jeho představením před 20 lety na pařížském..