Test: Volkswagen Caddy 2.0 TDI je od podlahy až po střechu jiný

vloženo

Všechno jinak. Tak bychom mohli charakterizovat pátou generaci modelu Caddy. Volkswagen léta piloval ergonomii svých modelů a nyní dokonalé ovládání shodil ze stolu a vydal se jiným směrem. Jak se žije s pátou generací Volkswagenu Caddy a jak jezdí?

Test: Volkswagen Caddy 2.0 TDI je od podlahy až po střechu jiný Test: Volkswagen Caddy 2.0 TDI je od podlahy až po střechu jiný

Do testu jsme dostali civilní verzi přezdívanou ve VW interně "fešák". Jednalo se o vůz s krátkým rozvorem a sedmi sedadly, což je přesně alternativa k vymírajícím vozům kategorie MPV. O pohon se pak staral dvoulitrový diesel s výkonem 102 koní spojený s šestirychlostní manuální převodovkou.


Zájem o kdysi populární kategorii MPV upadá. A to daleko rychleji, než jsme čekali. Z kdysi početné skupiny aut se aktuálně prodává jen poslední pár modelů. Pokud si z odrbané nabídky nevyberete, můžete do svého hledáčku zařadit právě model Caddy, který díky svým vlastnostem uspokojí zájemce o SUV.

Nový Caddy Life měří ve zkoušeném krátkém provedení 4,5 metru, což je skoro o deset centimetrů více než má Berlingo od Citroënu. Z boku působí Caddy přes zachování klasické siluety šmrncovně (sedmnáctky v kombinaci s výrazným červeným lakem vypadají skvěle). Nejvýraznější změny se odehrály na předních a zadních partiích. Maska chladiče připomíná nový Golf, výhrady máme k rozpačitě působícímu barevnému provedení žebrování (mřížka nárazníku lakovaná do barvy karoserie vytváří dojem, že se jedná o elektromobil). Zadní partie jsou vcelku originální a sázejí na úzká sloupcová světla zajišťující co nejširší nákladový prostor.

Vpředu se nesedí tak vysoko jako v dodávce, přesto je z vozu excelentní výhled, především tedy šikmo vpřed, což je problém u většiny současných modelů. Do druhé řady sedadel se nastupuje pohodlně díky posuvným dveřím umístěných z obou stran. Namísto klasické lavice se Caddy spoléhá na tři samostatná sedadla, která jsou pohodlná a bez problémů pojmou dospělého člověka nebo dětskou autosedačku. Dvojice sedadel v třetí řadě tvoří samostatná plně vyjímatelná sedadla. Pokud dvojici sedadel vyjmete a necháte je doma, získáte zavazadelník s objemem 760 litrů (to je 160 litrů více než u Berlinga).

Místa je v kabině dostatek, díky velkému prosklení máte super výhled, jen se musíte smířit s tím, že zadní okna nelze otevřít. Potěší všudypřítomné USB porty a výklopné stolečky. Palubní deska je z velké části převzatá z aktuálního golfu a s tím souvisí naše největší výtka. Volkswagen roky piloval architekturu svých interiérů a když jí dotáhl k dokonalosti, vše hodil do koše a přišel s novým moderně působícím konceptem. Ovládání vozu se tak už nespoléhá na vychytané fyzické ovladače, které nachmatáte poslepu, ale zejména na dotyky. A to je problém. U klasického osobáku v podobě Golfu se s tím nějak naučíte žít, ale u užitkově pojatého vozu čekáte fyzické ovladače. Místo toho nastavujete téměř vše dotykově. Od teploty klimatizace, přes pouštění světel až po výhřev oken. U levnějšího zkoušeného provedení navíc chybí dotykový žlábek pod displejem, místo něho tu je nevzhledná plastová záslepka.

Caddy přijíždí na modulární platformě MQB, kterou sdílí s novým Golfem nebo Octavií. Proto mají všechny varianty vzadu tuhou nápravu s podélnými rameny a Panhardovou tyčí. Zkoušený vůz měl i stále rozumně velká kola. Sedmnáctky se staraly o slušný komfort, za větší bychom rozhodně nepřiplácely. Podvozek nabídne hlavně komfortní a minimum hluku od motoru i podvozku.

Pod kapotou hrají prim diesely, mít můžete klasický dvoulitr TDI dostupný hned ve třech verzích. Nejslabší základ produkuje 75 koní, zlatý zkoušený střed 102 a nejvýkonnější provedení pak 122 koní. Pokud chcete benzín, musíte sáhnout po patnáctistovce TSI o výkonu 114 koní. Mít můžete šestirychlostní manuální převodovku nebo sedmistupňové DSG. V nabídce je také provedení s pohonem všech kol 4Motion. Diesel z řady EA 288 Evo modelu Caddy postačí, v některých otáčkách produkuje nepříliš příjemný zvuk. Dvoulitr s výkonem 102 koní není žádný extra silák, v nižších rychlostech ovšem překvapuje pružností. Limitující výkon je znát hlavně v dálničních stoupání, kde je potřeba pro udržení rychlosti podřadit na pětku. Jet stotřicet není problém, ale udržovat takových 150 km/h na německé dálnici není už pohodlné. Spotřeba nafty je skvělá, s krabicí můžete jezdit klidně pod pět litrů na sto km. Dlouhodobě je možné se s lehkou nohou pohybovat za 5,5 l/100 km.

Volkswagen Caddy páté generace je naprosto univerzální auto, které se vzdálilo užitkovým vozům a je spíše takovým MPV. Navíc poskytuje široké možnosti konfigurace  - na výběr jsou dvě délky karoserie, pohon předních nebo všech kol a volit můžete pětimístné nebo sedmimístné provedení. Nový Caddy je modernější, má šmrncovnější kabát, lépe jezdí a poskytuje nevídanou variabilitu. Bohužel dotykové ovládání téměř všeho nám moc nesedlo.


redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Volkswagen Caddy 2.0 TDI je od podlahy až po střechu jiný Fotografie k článku Test: Volkswagen Caddy 2.0 TDI je od podlahy až po střechu jiný Fotografie k článku Test: Volkswagen Caddy 2.0 TDI je od podlahy až po střechu jiný Fotografie k článku Test: Volkswagen Caddy 2.0 TDI je od podlahy až po střechu jiný Fotografie k článku Test: Volkswagen Caddy 2.0 TDI je od podlahy až po střechu jiný Fotografie k článku Test: Volkswagen Caddy 2.0 TDI je od podlahy až po střechu jiný Fotografie k článku Test: Volkswagen Caddy 2.0 TDI je od podlahy až po střechu jiný Fotografie k článku Test: Volkswagen Caddy 2.0 TDI je od podlahy až po střechu jiný Fotografie k článku Test: Volkswagen Caddy 2.0 TDI je od podlahy až po střechu jiný Fotografie k článku Test: Volkswagen Caddy 2.0 TDI je od podlahy až po střechu jiný Fotografie k článku Test: Volkswagen Caddy 2.0 TDI je od podlahy až po střechu jiný Fotografie k článku Test: Volkswagen Caddy 2.0 TDI je od podlahy až po střechu jiný Fotografie k článku Test: Volkswagen Caddy 2.0 TDI je od podlahy až po střechu jiný Fotografie k článku Test: Volkswagen Caddy 2.0 TDI je od podlahy až po střechu jiný Fotografie k článku Test: Volkswagen Caddy 2.0 TDI je od podlahy až po střechu jiný Fotografie k článku Test: Volkswagen Caddy 2.0 TDI je od podlahy až po střechu jiný Fotografie k článku Test: Volkswagen Caddy 2.0 TDI je od podlahy až po střechu jiný Fotografie k článku Test: Volkswagen Caddy 2.0 TDI je od podlahy až po střechu jiný Fotografie k článku Test: Volkswagen Caddy 2.0 TDI je od podlahy až po střechu jiný Fotografie k článku Test: Volkswagen Caddy 2.0 TDI je od podlahy až po střechu jiný Fotografie k článku Test: Volkswagen Caddy 2.0 TDI je od podlahy až po střechu jiný

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test: Citroën ë-C4 - odvážný elektromobil za rozumné peníze

Test: Citroën ë-C4 - odvážný elektromobil za rozumné peníze

Dojezd přes 300 km, rychlé nabíjení, prostorná kabina, pohodlná jízda a cenovka začínající aktuálně na 804 900 Kč. To zní až neuvěřitelně. Do redakční garáže se dostal Citroën C4 v elektrickém provedení, který se stal..

Audi RS 3 v prodeji, 1,5 milionu nestačí

Audi RS 3 v prodeji, 1,5 milionu nestačí

Zákazníci v Evropě mohou modely Audi RS 3 Sportback a Audi RS 3 Limuzína již objednávat. Nové modely RS 3 budou uvedeny..

Test: Peugeot 5008 GT Pack - kupujte, v této kombinaci nebudou

Test: Peugeot 5008 GT Pack - kupujte, v této kombinaci nebudou

Zmodernizovanou 5008 poznáte podle omlazené přední části, která na kapotě nese modelové označení. Novinek je víc, ale..

Registrace elektroaut tvoří mizivé procento, na vině není jen cena

Registrace elektroaut tvoří mizivé procento, na vině není jen cena

Za první letošní první půlrok tvoří registrace elektroaut na celkovém počtu prodaných nových vozidel pouhé 1,1%. O něco..

Luxusní sedan DS 9 láká na komfortní svezení a zajímavou cenu

Luxusní sedan DS 9 láká na komfortní svezení a zajímavou cenu

DS 9 byl uveden na český trh a jeho cena začíná na 1 325 000 Kč za verzi Performance Line s motorem PureTech 225 EAT8...