Volkswagen Arteon - brutalita v základní DNA

Jestliže se mezi námi stále najdou jedinci, kteří současnou produkci automobilky Volkswagen nepovažují za dostatečně atraktivní, pak jim německý „lidový“ výrobce definitivně zavřel ústa. Představil totiž auto, u jehož popisu se člověku vytrácejí slova!

Volkswagen Arteon, nástupce kultovního modelu Passat CC (později jen CC), míří dokonce výš než současný Passat a chystá se šlápnout na kuří oko také sesterskému Audi A5 Sportback. V prémiovém segmentu střední třídy bude tedy pořádně dusno a narovinu si přiznejme, Volkswagen nic tak krásného už dlouho nevyrobil.


Zástupci automobilky to dobře vědí a novinku se proto rozhodli naservírovat na zlatém podnosu, který lze metaforicky vnímat jako vnější paket R-Line a žluto-zlatý lak. Podobnou barvu ostatně předváděl také dva roky starý koncept Sport Coupe GTE, od kterého se novinka liší jen pramálo. A to je dobře, Volkswagen měl totiž konečně odvahu dát lidem to, co se jim před dvěma lety tak moc líbilo.



Nový Arteon se netají ambicemi stát se vlajkovou lodí značky a uvnitř proto nabídne všechny současné vymoženosti, jimiž Volkswagen disponuje a také více prostoru. Oproti klasickému passatu je novinka o 9,4 cm delší, o necelé 1,6 cm širší a také o 2,8 cm nižší. Kvůli zmíněnému prostoru byl ale posunut také rozvor - o plných 5 centimetrů. Místa na zadních sedadlech je tedy požehnaně. Postavy s výškou nad 185 centimetrů však budou mít potíž v oblasti hlavy. Zkrátka daň za siluetu elegantního kupé.



Standardem u každého provedení bude také full-LED osvětlovací technika. Palubní deska se ale moc neliší od současného passatu a kromě skleněného multimediálního displeje o velikosti 9,2 palcu, jaký má třeba i modernizovaná Octavia, zůstala většina věcí při starém. Rozdíl však poznáte při osobním setkání. Materiály jsou skutečně prvotřídní, a přestože v současnosti ještě nemáme k dispozici výbavový katalog, dostali jsme informaci, že všechny prvky včetně dřeva a hliníku, budou pravé. Žádný plast! Ten se v prémiové třídě nenosí.



Konstruktéři se však nezaměřili pouze na design. Volkswagen Arteon je totiž fastback, což v praxi znamená, že má pět dveří, a do jeho 563 litrů velkého zavazadelníku tak naložíte daleko více věcí. Zadní sedadla se dají navíc i standardně sklopit do vodorovné pozice, čímž vznikne prostor až 1 557 litrů. „Kdo říkal, že co je krásné, neumí být praktické?“

V nabídce novinky figuruje hned několik pohonných jednotek, přičemž základ tvoří zbrusu nový motor 1.5 TSI Evo naladěný na 150 koňských sil. Ten bude k dispozici pouze s pohonem předních kol. Zbytek už jsou pouze dvoulitry, u kterých si vždy lze připlatit za pohon všech kol a také převodovku DSG. Motor 2.0 TSI bude k dispozici s výkonem 190 koní a nechybí samozřejmě ani královská varianta se shodným výkonem, jaký má i Škoda Superb, 280 koní.



Vznětovou část nabídky doprovázejí rovněž tři verze. Ve všech ale figuruje vznětový motor 2.0 TDI, menšího motoru se u nafty nedočkáte. V základu bude motor naladěn na 150 koní, za drobnější příplatek dostane koní 190 a vrcholné provedení 2.0 Bi-TDI, jaké známe již z řádky předchozích modelů, disponuje nezměněným výkonem 240 koní a točivým momentem na hodnotě 500 Nm.

Novinku lze objednávat již letos na jaře a první vozy dorazí k zákazníkům začátkem léta. V této době u nás mimochodem očekávejte také plnohodnotný test tohoto vozu. Opravdu se na něj těšíme. V průběhu příštího roku by se pak měla novinka podívat také na americký trh. Množí se proto už také spekulace o hybridní verzi, která by americké zákazníky zaslepené kauzou Dieselgate lépe oslovila. No nechme se překvapit. Jisté je ale jedno. Už teď mu to vážně sluší!


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

text: Martin Müller foto: Volkswagen

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: Alfa Romeo Tonale 1.3 Turbo PHEV - kráska co má 280 koní a jezdí za pět litrů
Test: Toyota Prius plug-in hybrid - zachraňuje planetu a svého majitele jentak neomrzí Mazda CX-80 v prodeji. S šestiválcem stojí jako Škoda Kodiaq Škoda Enyaq cenově dostupnější. Přijíždí ve verzi Tour za 899.000 Kč Modernizovaná Kia Picanto má český ceník. Základ koupíte za 319.980 Kč

Tipy z autobazarů

Audi A4

Rok výroby 2011

199 777 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

709 000 Kč

Citroën C3

Rok výroby 2016

139 000 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

299 000 Kč