Volkswagen Arteon - brutalita v základní DNA

Jestliže se mezi námi stále najdou jedinci, kteří současnou produkci automobilky Volkswagen nepovažují za dostatečně atraktivní, pak jim německý „lidový“ výrobce definitivně zavřel ústa. Představil totiž auto, u jehož popisu se člověku vytrácejí slova!

Volkswagen Arteon, nástupce kultovního modelu Passat CC (později jen CC), míří dokonce výš než současný Passat a chystá se šlápnout na kuří oko také sesterskému Audi A5 Sportback. V prémiovém segmentu střední třídy bude tedy pořádně dusno a narovinu si přiznejme, Volkswagen nic tak krásného už dlouho nevyrobil.


Zástupci automobilky to dobře vědí a novinku se proto rozhodli naservírovat na zlatém podnosu, který lze metaforicky vnímat jako vnější paket R-Line a žluto-zlatý lak. Podobnou barvu ostatně předváděl také dva roky starý koncept Sport Coupe GTE, od kterého se novinka liší jen pramálo. A to je dobře, Volkswagen měl totiž konečně odvahu dát lidem to, co se jim před dvěma lety tak moc líbilo.



Nový Arteon se netají ambicemi stát se vlajkovou lodí značky a uvnitř proto nabídne všechny současné vymoženosti, jimiž Volkswagen disponuje a také více prostoru. Oproti klasickému passatu je novinka o 9,4 cm delší, o necelé 1,6 cm širší a také o 2,8 cm nižší. Kvůli zmíněnému prostoru byl ale posunut také rozvor - o plných 5 centimetrů. Místa na zadních sedadlech je tedy požehnaně. Postavy s výškou nad 185 centimetrů však budou mít potíž v oblasti hlavy. Zkrátka daň za siluetu elegantního kupé.



Standardem u každého provedení bude také full-LED osvětlovací technika. Palubní deska se ale moc neliší od současného passatu a kromě skleněného multimediálního displeje o velikosti 9,2 palcu, jaký má třeba i modernizovaná Octavia, zůstala většina věcí při starém. Rozdíl však poznáte při osobním setkání. Materiály jsou skutečně prvotřídní, a přestože v současnosti ještě nemáme k dispozici výbavový katalog, dostali jsme informaci, že všechny prvky včetně dřeva a hliníku, budou pravé. Žádný plast! Ten se v prémiové třídě nenosí.



Konstruktéři se však nezaměřili pouze na design. Volkswagen Arteon je totiž fastback, což v praxi znamená, že má pět dveří, a do jeho 563 litrů velkého zavazadelníku tak naložíte daleko více věcí. Zadní sedadla se dají navíc i standardně sklopit do vodorovné pozice, čímž vznikne prostor až 1 557 litrů. „Kdo říkal, že co je krásné, neumí být praktické?“

V nabídce novinky figuruje hned několik pohonných jednotek, přičemž základ tvoří zbrusu nový motor 1.5 TSI Evo naladěný na 150 koňských sil. Ten bude k dispozici pouze s pohonem předních kol. Zbytek už jsou pouze dvoulitry, u kterých si vždy lze připlatit za pohon všech kol a také převodovku DSG. Motor 2.0 TSI bude k dispozici s výkonem 190 koní a nechybí samozřejmě ani královská varianta se shodným výkonem, jaký má i Škoda Superb, 280 koní.



Vznětovou část nabídky doprovázejí rovněž tři verze. Ve všech ale figuruje vznětový motor 2.0 TDI, menšího motoru se u nafty nedočkáte. V základu bude motor naladěn na 150 koní, za drobnější příplatek dostane koní 190 a vrcholné provedení 2.0 Bi-TDI, jaké známe již z řádky předchozích modelů, disponuje nezměněným výkonem 240 koní a točivým momentem na hodnotě 500 Nm.

Novinku lze objednávat již letos na jaře a první vozy dorazí k zákazníkům začátkem léta. V této době u nás mimochodem očekávejte také plnohodnotný test tohoto vozu. Opravdu se na něj těšíme. V průběhu příštího roku by se pak měla novinka podívat také na americký trh. Množí se proto už také spekulace o hybridní verzi, která by americké zákazníky zaslepené kauzou Dieselgate lépe oslovila. No nechme se překvapit. Jisté je ale jedno. Už teď mu to vážně sluší!


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

text: Martin Müller foto: Volkswagen

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Peugeot 508

Rok výroby 2022

719 000 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč

Peugeot 308

Rok výroby 2024

567 999 Kč

Audi A4

Rok výroby 2011

265 777 Kč