Úvodní prolog Rallye Dakar přerušila nehoda. Kamiony neodstartovaly.

vloženo

Rallye Dakar 2016 má za sebou první závodní den, vývoj prologu, bohužel, narušila vážná nehoda. Úvodní speciálka kategorie kamionů byla proto zrušena. Po zahajovacím ceremoniálu závodníci vyjeli do prologu 38. ročníku Rallye Dakar. Trasa vedla z Buenos Aires do Rosaria. Z celkových 357 kilometrů, které na jezdce v sobotu čekaly, zabrala měřená část jen 11 kilometrů. Výsledky měly rozřadit závodníky pro start v následující etapě. Prolog však dokončily pouze motocykly a čtyřkolky. Během závodu automobilů došlo k vážné nehodě.

Úvodní prolog Rallye Dakar přerušila nehoda. Kamiony neodstartovaly. Úvodní prolog Rallye Dakar přerušila nehoda. Kamiony neodstartovaly.

Vůz s číslem 360 vyjel z trati a srazil několik diváků, přičemž se jednalo o automobil MINI řízený čínskou pilotkou Kuo Mej-ling účastnící se tohoto závodu poprvé. Toto neštěstí znamenalo zrušení úvodní speciálky pro posádky kamionů. Nečekaný vývoj závodu všechny zaskočil. Martin Macík i jeho tým se na start těšili a byli připraveni bojovat během prologu o umístění v první dvacítce, přesto rozhodnutí organizátorů plně respektují a je jim moc líto všech, kteří byli nehodou postiženi.     


Karavana Rallye Dakar se dala do pohybu. Liazka týmu KM Racing pilotovaná Martinem Macíkem vyrazila spolu s dalšími 346 závodními vozidly na trať dlouhou přes 9000 km. Celkem 560 účastníků vjelo do závodu na 136 motocyklech, ve 45 čtyřkolkách, 111 autech a 55 kamionech. Doprovázejí je také jejich servisní vozy, auta novinářů a organizátorů či vrtulníky dohlížející na bezpečnost. Bohužel, právě záchranné a bezpečnostní složky musely zasáhnout hned v úvodním prologu.

První rychlostní část letošního ročníku měla podobný průběh jako každý rok, rovné rychlé cesty s prudkými zatáčkami. Kategorie motocyklů a čtyřkolek dokončily prolog podle plánu. Poté přišla na řadu soutěž automobilů a došlo k nehodě, kterou nikdo neočekával. Na sedmém kilometru automobil s číslem 360 vyjel z trati a dostal se mezi diváky. Neštěstí okamžitě přerušilo závod. Organizátoři ihned přivolali záchranáře a další bezpečnostní síly a začali zraněné ošetřovat a transportovat do nemocnic. Závod byl přerušen.

Dobře se vedlo všem jezdcům týmu BARTH Racing. David Pabiška si udržel své startovní číslo a na start se v úvodní etapě postaví na 37. místě. Rudolf Lhotský poskočil startovním polem oproti svému startovnímu číslu hodně dopředu a zítra se na start úvodní etapy dle neoficiálních výsledků postaví na 82. místě. Josef Macháček s Martinem Plechatým dojeli na 44. místě a také pro ně to měl být posun startovním polem směrem vzhůru.

Komentáře českých účastníků soutěže Rallye Dakar:

Mrzí nás, že došlo hned v úvodu k takovému neštěstí. Nikdo z nás nic podobného neočekával. Respektujeme rozhodnutí pořadatelů, zdraví a bezpečnost by měly být na prvním místě,“ komentoval vývoj závodu Martin Macík. „Plánovali jsme, že během prologu se budeme snažit o postup do první dvacítky, protože úvodních dvacet kamionů startuje s delšími časovými intervaly, které znamenají výhodu. Ale nedá se nic dělat, pokusíme se o to v další části závodu,“ dodal Martin. 

Ve vší radosti jsme si užili pódium, kde jsme si opět navlékli opičí masky, a poté jsme vystartovali do spojovací části etapy. Když jsme dojeli na start rychlostní zkoušky, dozvěděli jsme se, co se stalo. Následně jsme se dozvěděli, že prolog byl zrušen,“ konstatoval šéf týmu Bonver Dakar Project Tomáš Vrátný. „Je nám moc líto, co se stalo, ale věříme, že je to první a zároveň poslední nepříjemná událost, která Dakar postihla.


Fotografie k článku

Fotografie k článku Úvodní prolog Rallye Dakar přerušila nehoda. Kamiony neodstartovaly. Fotografie k článku Úvodní prolog Rallye Dakar přerušila nehoda. Kamiony neodstartovaly. Fotografie k článku Úvodní prolog Rallye Dakar přerušila nehoda. Kamiony neodstartovaly.

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test ojetiny: Alfa Romeo 166 – křižník s výjimečným motorem

Test ojetiny: Alfa Romeo 166 – křižník s výjimečným motorem

Dřívější vlajková loď automobilky Alfa Romeo, model 166, dodnes poskytne skutečně excelentní cestovní komfort. Navíc jej lze sehnat i s legendárním šestiválce „Busso“, který tento model mění ve sbírkový..

Levnější verze Škody Octavia G-TEC vstupuje na trh, půl milionu ale stále nestačí

Levnější verze Škody Octavia G-TEC vstupuje na trh, půl milionu ale stále nestačí

Na českém trhu přibyla Octavia s motorem 1,5 G-TEC/96 kW a šestistupňovou manuální převodovkou. Její doporučená..

Test ojetiny: Citroën Xantia – jízda na obláčku

Test ojetiny: Citroën Xantia – jízda na obláčku

Hydropneumatické pérování dostává model Xantia do úplně jiných dimenzí. Komfortní odpružení přitom nevyžaduje..

Hyundai Ioniq 5 je úplně jiný elektromobil, bude fungovat jako dobíječka

Hyundai Ioniq 5 je úplně jiný elektromobil, bude fungovat jako dobíječka

Nejnovější model automobilky Hyundai stojí na nové platformě e-GMP a přináší výhody typické pro čistokrevný..

Test: Kia Xceed 1.6 CRDi SCR MHEV iMT - Je lepší v naftě?

Test: Kia Xceed 1.6 CRDi SCR MHEV iMT - Je lepší v naftě?

Je tišší než ProCeed, praktičtější než klasický Ceed a jezdí prostě skvěle. Premiérově ale dostal zbrusu novou..