Test: Volkswagen ID. Buzz Long - když je Multivan nudný
Volkswagen ID. Buzz Long Pro spojuje retro kouzlo legendárního „Bulliho“ s moderní elektrickou technologií a nabízí prostorný interiér pro až sedm cestujících. Překvapí komfortní jízdou, obratností i úspornou spotřebou, čímž se stává originální alternativou k Multivanu. Na silnici ho nepřehlédnete. Obléká se dost výstředně, ale mile a k tomu dobře jezdí.
Model ID. Buzz je odkazem na slavnou historii Volkswagenu. Kromě krátké verze je v prodeji prodloužená verze Long, kterou můžeme považovat za plnohodnotnou alternativu k Multivanu. Potřebné centimetry přinášejí variabilnější kabinu šesti až sedmimístnou. Rozvor se prodloužil o 250 mm, zadní posuvné dveře o 192 m a dvojice sedadel v třetí řadě jsou plnohodnotná. Tyto sedadla lze posouvat, sklápět i úplně vyjímat. Bohužel v druhé řadě je z vozu nedostanete. Kufr nabídne od 306 litrů až po 2.469 litrů v případě sklopených sedadel v druhé řadě.
Přední sedadla jsou pohodlná, výtku máme jen k použitým materiálům, zejména pak použité čalounění v zavazadelníku je náchylné na opotřebení. Pochvalu zaslouží ambientní podsvícení, které si s vámi barevně hraje a elektrické otevírání bočních dveří a šoupacích okének v nich.
Sázka na retro design inspirovaný ikonickou T1 se vyplatila. Model ID. Buzz se lidem většinou líbí, působí mile a naprosto originálně. ID. Buzz můžete mít v pětimístném provedení, v prodloužené variantě nebo jako užitkový model ID. Buzz Cargo s dvojicí předních sedadel. Kromě toho je k dispozici i ostřejší provedení GTX s pohonem všech kol.
Námi zkoušený Long Pro má poháněná zadní kola, baterii o kapacitě 86 kWh (využitelná je 79 kWh) maximální rychlost 160 km/h a dojezd 483 km. Celková hmotnost dosahuje 3.125 kg. Motor poskytuje výkon 210 kW (286 koní), takže výkonu máte vždy dostatek, i při plném obsazení.

Volkswagen udává průměrnou spotřebu 20,7 kWh/100 km. Po 444 najetých kilometrech se nám spotřeba ustálila na 18,5 kWh/100 km, což jsme u dlouhého provedení vůbec nečekali. Na rychlonabíječce Volkswagen slibuje sice nabíjení výkon 200 kW, realita je ovšem horší – od zhruba poloviny kapacity baterie nabíjecí výkon klesá k 100 kW. Přesto nabití baterie z 5 % na 80 % kapacity zabere zhruba půl hodiny.

Nová je generace elektromotoru, který v testovaném voze dává 210 kW (286 k) výkonu a 560 Nm točivého momentu, který je přenášen na zadní nápravu. A musíme konstatovat, že výkonu je dostatek i za plného obsazení. Je pravdou, že s ID. Buzzem se jezdí jinak – odlišně. Pokud s ním pojedete jako s dieselem nebo benzínem, nebudete spokojeni s dojezdem, který rapidně klesá při těžké noze na plynovém pedálu. To se Buzzu vůbec nelíbí a energii z baterie rychle vyčerpáte. Pokud ovšem s vozem tzv. splynete a uklidníte se, dá se dlouhodobě jezdit do 19 kWh/100 km, aniž budete brzdou provozu. Nám se za volantem Buzzu nejen líbilo, ale dařilo se jezdit relativně levně, přičemž přišla řada i na dálnice. Kromě toho ID. Buzz překvapí fantastickým rejdem, díky čemuž je parkování velmi snadné. Cestování zpříjemní světlomety IQ.Light LED Matrix.

Bateriový minivan potěší pohodově naladěným podvozkem, tuhou karoserií, skvělým odhlučněním a mimořádně komfortním projevem. Podvozek tlumí nerovnosti, a to nejen pocitově, ale také akusticky. Samotná jízda je totiž tichá a ani hluk od pneumatik není nijak zásadně otravný. ID. Buzz obouval kvalitní Continentaly o rozměru 235/50 R20 vpředu a 265/45 R20 vzadu. I přes přítomnost dvacetipalcových příplatkových kol byl ID. Buzz překvapivě pohodlný.
Volkswagen poskytuje na sadu akumulátorů modelu ID. Buzz záruku 8 let nebo 160 000 kilometrů. Akční cena začíná na 1.149.900 Kč, verze Long pak na 1 300.900 Kč.

Pokud tedy nepotřebujete Volkswagen T7 a raději preferujete zábavný retro styl, je ID. Buzz Long Pro skvělou volbou. Jedná se o stylové MPV, která Vám udělá život lepší – veselejší. Je tu sice pár drobností, které vzhledem k cenovce vozu nepotěší, ale nic tak originálního a dobře jezdícího aktuálně u žádné jiné automobilky nekoupíte.
Plusy:
+ Design (skoro každý se za ním otočí)
+ Konečně fungující infotainment
+ Prostornost a zavazadelník
+ Jízdní komfort
+ Obratnost (otočí se na pětníku)
+ Prodloužená varianta, verze Cargo a provedení GTX (4x4)
Mínusy:
- Řada prvků výbavy za příplatek
- Nekonzistentní brzdný účinnek v poslední fázi
| Technické údaje | Volkswagen ID. Buzz Pro |
|---|---|
| Motor | synchronní elektromotor s permanentními magnety |
| Výkon | 210 kW (286 k) |
| Točivý moment | 560 Nm |
| Převodovka | automatická - stálý redukční převod |
| Pohon | zadních kol |
| Celková hmotnost | 3.125 kg |
| Akcelerace 0–100 km/h | 7,9 |
| Max. rychlost | 160 km/h |
| Udávaná spotřeba: | 20,7 kWh / 100 km |
| Naše spotřeba: | 18,5 kWh / 100 km |
| Dojezd udávaný | 483 km |
| Kapacita baterie | 86 kWh (využitelná 79 kWh) |
| Rozměry (délka/šířka/výška) | 4.962 / 1.985 / 1.927 mm |
| Rozvor | 3.239 mm |
| Pořizovací cena verze Long Pro | 1 300.900 Kč |
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidel
Volkswagen Arteon 2.0 TSI 140kW DSG Facelift
Volkswagen Caravelle 2.0 TDI 9.MÍST*MIRROR LINK*DPH