Test: Volkswagen ID. Buzz Long - když je Multivan nudný | Autanet.cz

Test: Volkswagen ID. Buzz Long - když je Multivan nudný

Volkswagen ID. Buzz Long Pro spojuje retro kouzlo legendárního „Bulliho“ s moderní elektrickou technologií a nabízí prostorný interiér pro až sedm cestujících. Překvapí komfortní jízdou, obratností i úspornou spotřebou, čímž se stává originální alternativou k Multivanu. Na silnici ho nepřehlédnete. Obléká se dost výstředně, ale mile a k tomu dobře jezdí.

Model ID. Buzz je odkazem na slavnou historii Volkswagenu. Kromě krátké verze je v prodeji prodloužená verze Long, kterou můžeme považovat za plnohodnotnou alternativu k Multivanu. Potřebné centimetry přinášejí variabilnější kabinu šesti až sedmimístnou. Rozvor se prodloužil o 250 mm, zadní posuvné dveře o 192 m a dvojice sedadel v třetí řadě jsou plnohodnotná. Tyto sedadla lze posouvat, sklápět i úplně vyjímat. Bohužel v druhé řadě je z vozu nedostanete. Kufr nabídne od 306 litrů až po 2.469 litrů v případě sklopených sedadel v druhé řadě. 


Přední sedadla jsou pohodlná, výtku máme jen k použitým materiálům, zejména pak použité čalounění v zavazadelníku je náchylné na opotřebení. Pochvalu zaslouží ambientní podsvícení, které si s vámi barevně hraje a elektrické otevírání bočních dveří a šoupacích okének v nich.

Sázka na retro design inspirovaný ikonickou T1 se vyplatila. Model ID. Buzz se lidem většinou líbí, působí mile a naprosto originálně. ID. Buzz můžete mít v pětimístném provedení, v prodloužené variantě nebo jako užitkový model ID. Buzz Cargo s dvojicí předních sedadel. Kromě toho je k dispozici i ostřejší provedení GTX s pohonem všech kol.

Námi zkoušený Long Pro má poháněná zadní kola, baterii o kapacitě 86 kWh (využitelná je 79 kWh) maximální rychlost 160 km/h a dojezd 483 km. Celková hmotnost dosahuje 3.125 kg. Motor poskytuje výkon 210 kW (286 koní), takže výkonu máte vždy dostatek, i při plném obsazení.

Volkswagen udává průměrnou spotřebu 20,7 kWh/100 km. Po 444 najetých kilometrech se nám spotřeba ustálila na 18,5 kWh/100 km, což jsme u dlouhého provedení vůbec nečekali. Na rychlonabíječce Volkswagen slibuje sice nabíjení výkon 200 kW, realita je ovšem horší – od zhruba poloviny kapacity baterie nabíjecí výkon klesá k 100 kW. Přesto nabití baterie z 5 % na 80 % kapacity zabere zhruba půl hodiny. 

Dosažená spotřeba

Nová je generace elektromotoru, který v testovaném voze dává 210 kW (286 k) výkonu a 560 Nm točivého momentu, který je přenášen na zadní nápravu. A musíme konstatovat, že výkonu je dostatek i za plného obsazení. Je pravdou, že s ID. Buzzem se jezdí jinak – odlišně. Pokud s ním pojedete jako s dieselem nebo benzínem, nebudete spokojeni s dojezdem, který rapidně klesá při těžké noze na plynovém pedálu. To se Buzzu vůbec nelíbí a energii z baterie rychle vyčerpáte. Pokud ovšem s vozem tzv. splynete a uklidníte se, dá se dlouhodobě jezdit do 19 kWh/100 km, aniž budete brzdou provozu. Nám se za volantem Buzzu nejen líbilo, ale dařilo se jezdit relativně levně, přičemž přišla řada i na dálnice. Kromě toho ID. Buzz překvapí fantastickým rejdem, díky čemuž je parkování velmi snadné. Cestování zpříjemní světlomety IQ.Light LED Matrix.

ID.Buzz Long sedadla

Bateriový minivan potěší pohodově naladěným podvozkem, tuhou karoserií, skvělým odhlučněním a mimořádně komfortním projevem. Podvozek tlumí nerovnosti, a to nejen pocitově, ale také akusticky. Samotná jízda je totiž tichá a ani hluk od pneumatik není nijak zásadně otravný. ID. Buzz obouval kvalitní Continentaly o rozměru 235/50 R20 vpředu a 265/45 R20 vzadu. I přes přítomnost dvacetipalcových příplatkových kol byl ID. Buzz překvapivě pohodlný. 

Volkswagen poskytuje na sadu akumulátorů modelu ID. Buzz záruku 8 let nebo 160 000 kilometrů. Akční cena začíná na 1.149.900 Kč, verze Long pak na 1 300.900 Kč.

Pokud tedy nepotřebujete Volkswagen T7 a raději preferujete zábavný retro styl, je ID. Buzz Long Pro skvělou volbou. Jedná se o stylové MPV, která Vám udělá život lepší – veselejší. Je tu sice pár drobností, které vzhledem k cenovce vozu nepotěší, ale nic tak originálního a dobře jezdícího aktuálně u žádné jiné automobilky nekoupíte. 

 

Plusy:

+ Design (skoro každý se za ním otočí)

+ Konečně fungující infotainment

+ Prostornost a zavazadelník

+ Jízdní komfort

+ Obratnost (otočí se na pětníku)

+ Prodloužená varianta, verze Cargo a provedení GTX (4x4)

 

Mínusy:

- Řada prvků výbavy za příplatek

- Nekonzistentní brzdný účinnek v poslední fázi

 

Technické údaje Volkswagen ID. Buzz Pro
Motor synchronní elektromotor s permanentními magnety
Výkon 210 kW (286 k)
Točivý moment 560 Nm
Převodovka automatická - stálý redukční převod
Pohon zadních kol
Celková hmotnost 3.125 kg
Akcelerace 0–100 km/h 7,9
Max. rychlost 160 km/h
Udávaná spotřeba: 20,7 kWh / 100 km
Naše spotřeba: 18,5 kWh / 100 km
Dojezd udávaný 483 km
Kapacita baterie 86 kWh (využitelná 79 kWh)
Rozměry (délka/šířka/výška) 4.962 / 1.985 / 1.927 mm
Rozvor 3.239 mm
Pořizovací cena verze Long Pro 1 300.900 Kč

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

red

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: MGS5 EV Exclusive umí jednu věc dokonale
Platnost evidenční kontroly v ČR se prodlužuje na dva roky Test: Honda Jazz je malý velký prcek s obrovskou výhodou BMW M2 CS je lehčí, výkonnější a schopnější Test: Opel Astra 1.5 Diesel AT8 nabídne hned několik trumfů

Tipy z autobazarů

Škoda Yeti 1.2 TSi Active

Škoda Yeti 1.2 TSi Active

Rok výroby 2012

128 900 Kč
Nissan Navara 2,3 HARD TOP

Nissan Navara 2,3 HARD TOP

Rok výroby 2016

419 900 Kč
Land Rover Discovery 3,0 TD6 HSE AWD AUT 7 míst Odp

Land Rover Discovery 3,0 TD6 HSE AWD AUT 7 míst Odp

Rok výroby 2019

649 000 Kč
Škoda Octavia 1.5 TSI 110kW Ambition Plus

Škoda Octavia 1.5 TSI 110kW Ambition Plus

Rok výroby 2022

415 000 Kč