Test: Suzuki Swace 1.8 Hybrid Premium – brácha má prima brášku

Benzínový hybridní kombík se spotřebou nižší než u legendárního dieselu 1.9 TDI, to je Suzuki Swace

Po třech letech na trhu má Suzuki Swace po faceliftu. Modernizace přinesla jinou grafiku LED světlometů a přepracované displeje (přístrojový štít je plně digitální a zmizel z něj otáčkoměr). Přepracovaný infotainment přišel také o postranní tlačítka. 


Swace můžete koupit pouze v jediné specifikaci a ve dvou výbavových stupních. Základ tvoří zkoušený základ Premium za 727.900 Kč. Vyšší výbava Elegance přijde na 819.900 Kč a přidává mimo jiné monitorování slepých úhlů, parkovací senzory vpředu i vzadu, bezklíčové odemykání, středovou loketní opěrku čalouněnou kůží nebo bezdrátové nabíjení telefonů. 

Ve srovnání se sesterskou Toyotou Corollou Sport Tourer je model Swace o 10.000 Kč dražší, má ovšem ve výbavě navíc DAB, vyhřívaná přední sedadla, vyhřívaný volant, elektricky nastavitelnou bederní opěrku řidiče, sklopitelná zrcátka, blinkry v zrcátkách, zatmavená okna, startování tlačítkem, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, vyhřívané stěrače, senzor deště a metalízu. Toyota oproti tomu nabízí navigaci. Suzuki má pevně danou výbavu stejně jako u Toyoty. U té lze vybírat z několika paketů a zvolit můžete silnější dvoulitrový motor.

V kabině se dobře žije, posádka má dostatek prostoru a špatně na tom není ani zavazadlový prostor. Ten pojme 596 litrů zavazadel. Díky pravidelnému tvaru a dvojité podlaze je dobře využitelný. Dost věcí se nám vešlo pod dno místo rezervního kola. Nakládací hrana není zbytečně vysoko. Dětskou sedačku lze přes Isofix uchytit na krajní zadní sedadla.

Swace je dodáván v jediné možné hybridní variantě – posílené čtvrté generaci od Toyoty. Atmosférický benzinový motor o objemu 1,8 litru pracující v Atkinsonově cyklu produkuje 72 kW výkonu a 142 Nm točivého momentu. Hlavní jednotkou je tu ovšem elektromotor poskytující 70 kW a 185 newtonmetrů. Systémový výkon automobilka udává 104 kW, což je o 14 kilowattů více než před modernizací. Díky tomu Swace zvládá stovku za 9,4 sekundy (místo původních 11,1 s). Maximální rychlost zůstala na 180 km/h. 

Díky baterii s kapacitou 3,6 Ah dokáže Swace jezdit čistě na elektřinu, na jízdu bez spalovacího motoru hybridní systém přepíná automaticky, v nízkých rychlostech může řidič tuto možnost zvolit i manuálně stisknutím tlačítka EV. Řidič má na výběr tři jízdní režimy – Normal, Eco a Sport. Jízda je maximálně snadná. Zmáčknete startovací tlačítko, zařadíte "D" a po uvolnění brzdového pedálu se vůz nenuceně a tiše rozjíždí. O pohyb se stará elektromotor do doby, než výrazněji stlačíte plynový pedál k podlaze. Pak přichází na pomoc spalovací jednotka. Jakmile povolíte nohu na plynovém pedálu, vůz rekuperuje elektřinu zpět do baterií. Pokud řadící volič přesunete do polohy "B", rekuperace je výraznější.

Suzuki Swace

Přestože automobilka udává průměrnou spotřebu paliva 4,5 l/100 km, my dokázali po 950 ujetých kilometrech cestování test zakončit hodnotou 3,9 l/100 km. Českou republiku jsme přejeli napříč a dokonce zdolali několik horských sedel v Jeseníku. Objem palivové nádrže činí 46 litrů a v pohodě vystačí na tisíc kilometrů.

Suzuki Swace pracuje s převodovkou CVT a roztáčena jsou výhradně přední kola. Při plné akceleraci o sobě hybrid dává vědět monotónním hlukem. Konstrukce podvozku spojuje vzpěry McPherson vpředu s lichoběžníkovou nápravou vzadu. Kombinace precizního naladění a nízkého těžiště zaručuje výtečnou ovladatelnost a slušnou směrovou stabilitu. Swace umí být velmi komfortní, zejména pak na zkoušených pneumatikách o rozměru 205/55 R16. Pokud zvolíte kola větší (na Corolle jsme vyzkoušeli o dva palce větší kola), cestovní pohody rapidně ubude. Swace se chová naprosto nezáludně a poddajně. Nemá ambice řezat zatáčky ani okupovat rychlý dálniční pruh. Jeho doménou je klidná jízda s nízkou spotřebou paliva.

Suzuki Swace

Sňatek z rozumu, tak bychom nejlépe charakterizovali počin automobilky Suzuki, které sáhlo po osvědčeném modelu od Toyoty. Pořídit si Suzuki Swace místo Toyoty není vůbec špatný nápad. Zkoušený vůz za 727.900 Kč nabídne bohatší výbavu (doopravdy nám nic nechybělo), pohodlnou a úspornou jízdu. 

Plusy:

+ Výbava
+ Dostatek výkonu (po posílení)
+ Pořizovací cena
+ Jednoduché ovládání
+ Zázračná spotřeba paliva 
+ Zavazadelník

Mínusy:

- hluk ve vyšších rychlostech a otáčkách
- pískání hybridní soustavy (zejména při dobíjení)

 
Pohonná jednotka elektromotor a benzinový čtyřválec 1,8 l
Benzínový motor - max. výkon 72 kW / 5.200 ot./min.
Benzínový motor - točivý moment 142 Nm při 3.600 ot./min.
Elektromotor - výkon 70 kW
Elektromotr - točivý moment 185 Nm
Převodovka e-CVT
Pohon předních kol
Hmotnost pohot. / celk. 1.495 / 1.885 kg
Akcelerace 0-100 km/h 9,4 sekundy
Maximální rychlost 180 km/h
Spotřeba udávaná (kombi) 4,5 l/100 km
Spotřeba naměřená (kombi) 3,9 l/100 km
Objem palivové nádrže 43 litrů
Rozměry (délka/šířka/výška) 4.655/1.790/1.460 mm
Rozvor 2.700 mm
Objem zavazadlového prostoru 596/1.606 litrů
Světlá výška 135 mm

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Petr Šikl

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nový Ford Mustang v prodeji. Základ za 1,6 milionu korun má osmiválec
Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou Test: Kia Stonic 1.2 DPI - moc nejede, ale nic lepšího neseženete

Tipy z autobazarů

Hyundai I30

Rok výroby 2019

269 000 Kč

Toyota Avensis

Rok výroby 2005

108 900 Kč

Škoda Enyaq iV

Rok výroby 2022

1 599 000 Kč

Fiat Ostatní

Rok výroby 1963

129 000 Kč