Králem nejnižších emisí nejsou koncernové vozy, ale japonské Suzuki
V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (34,3 %), Hyundai (9,8 %) a Volkswagen (8,1 %). Jak je na tom český trh a jednotlivé automobilky z pohledu průměrných emisí oxidu uhličitého? Srovnali jsme 20 nejvíce registrovaných značek osobních automobilů v České republice, jejichž celkový tržní podíl představoval v uplynulém roce 95 %.
V roce 2021 vzrostly meziročně průměrné emise CO2 u nových osobních automobilů o 12 % na 136 g/km, deset automobilek se dostalo pod tuto hranici. Lídrem mezi nejregistrovanějšími značkami v České republice v oblasti průměrných emisí CO2 bylo v uplynulém roce Suzuki 118 g/km, následoval Renault 122 g/km a Opel 126 g/km. Z dvaceti uvedených značek jediné Mitsubishi emise CO2 snížilo o 7 %.
Za poměrně významným meziročním růstem průměrných emisí stojí řada faktorů, zejména pak nárůst podílu SUV z 35 % na 43 %, méně naftových motorizací s nízkým CO2, v neposlední řadě také uplatnění RDE (Real Driving Emissions) v rámci měření WLTP. V uplynulém roce se řada automobilek potýkala s nedostatkem komponent-čipů, v důsledku čehož preferovaly výrobu automobilů s vyšší marží, větší vozidla nebo vozidla vyšších tříd.
Vývoj emisí CO2
U nově registrovaných osobních vozidel byly v roce 2021 evidovány průměrné emise oxidu uhličitého 136 gramů na ujetý kilometr, meziročně +12,4 %. Vývoj v období 2010-2021 je uveden v grafu pod článkem.
redakce
Fotografie k článku



Sdílet článek
Komentáře k článku:
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Všechny články o značce / modelu
NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY
Budou elektromobily vozidly budoucnosti? Zelená stopa a dostupnost dobíjejících stanic mluví v jejích prospěch
Milujete zvuk spalovacího motoru nebo se vám naopak líbí zcela tichý chod elektromobilů? Právě tyto tiché vozy jsou pravděpodobně naší budoucností. Jaké jsou jejich výhody, které aspekty mluví v jejich prospěch a jak je..
Mazda CX-90 odhalena. Velké SUV pohání silný benzínový šestiválec
Ke konci roku 2023 hodlá Mazda uvést čtyři modely z kategorie Large Product Group na globální trh, kde je o SUV velký..
Ohřívat auto v zimě na volnoběh nebo raději hned jet?
Autu v zimě déle trvá, než se zahřeje na provozní teplotu. Teprve u dostatečně teplého motoru má motorový i převodový..
Dřevěné garáže: výhody a nevýhody
Dřevěná garáž v současnosti zaznamenává prudký nárůst popularity. Stále více lidí se rozhoduje právě pro tento druh..
Na nové BMW M3 CS stačí čtyři miliony. Stovku umí za 3,4 sekundy a jede až 302 km/h
BMW M3 CS je vysokovýkonný sportovní sedan navržený pro jízdy na závodních okruzích. Jeho cena byla stanovena na 3 965..