Test: Subaru Outback je autem, které začíná tam, kde ostatní končí
Loučení s modelem, které dosáhlo téměř dokonalosti
Subaru Outback je japonský stroj, kterému nedělá nic problém. V aktuální generaci se s ním budeme muset rozloučit a zamáčknout slzu. Outback dosáhl svého vrcholu, aby mohl odejít. Ano, zní to hodně nostalgicky a přesně tak to cítíme. Odchází totiž vyjímečný vůz, který poskytovanou bezpečností a svými schopnosti překonává většinu prémiových konkurentů.
Šestá generace Outbacku přijela před lety s novým digitálním interiérem, přičemž implementaci povinných asistentů věnovali konstruktéři značnou dávku poctivosti. Přechod na výškově umístěný tablet se vcelku povedl. Není potřeba žádného dlouhého zkoumání, ovládání je jednoduché. Například ovládání teploty se provádí buď fyzickými tlačítky nebo dotykově na obrazovce. Stejně tak hlasitost audiosoustavy se upravuje nepřekonatelným kruhovým ovladačem.
Dominantní 11,6” dotykový HD displej zobrazuje v horní části jízdní údaje, ve střední pak hlavní funkce infotainmentu, přičemž spodní pás je vyhrazen klimatizaci. Vše přehledné a funkční. Ikony jsou navíc dostatečně velké a umístěné daleko od sebe, takže i při jízdě mimo silnici nebude mít problém trefit příslušnou ikonu. Ke každé funkci se navíc dostanete maximálně pomocí dvou kliků.

Ze zajímavé výbavy si lze dopřát prémiové audio Harman-Kardon s dvanácti reproduktory, kůži Nappa nebo kamery pro sledování prostoru okolo vozu (vše spojené s výbavou Touring). Lidem žijícím aktivně japonská automobilka nabízí výbavový stupeň Field, který má sedadla potažená syntetickou tkaninou StarText s atraktivním zeleným prošíváním. Látka připomíná kůži, je ovšem plně umyvatelná a odolnější. Výsadou výbavy Field jsou černě provedené ochranné prvky předního i zadního nárazníku nebo podélné ližiny s nosností až 318 kg na místě (za jízdy 100 kg). Ostatní verze se spoléhají na výsuvné příčníky s nižší nosností (185 kg za jízdy, za jízdy 67,5 kg).

Outback se prodává ve čtyřech výbavových stupních – Active, Comfort, Field nebo Touring, přičemž již v základu nechybějí aktivní natáčecí Bi-LED přední světlomety, LED mlhovky, elektricky ovládaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, 18“ kola z lehkých slitin, kožený volant, elektricky nastavitelná sedadla vpředu, elektricky ovládaná okna, bezklíčový vstup, dvouzónová automatická klimatizace, vyhřívaný multifunkční volant, vyhřívání předních a zadních sedadel, multimediální systém s 11,6“ obrazovkou s šesticí reproduktorů, funkcemi Android Auto a Apple CarPlay a navigací, adaptivní tempomat, aktivní udržování v jízdním pruhu, hlídání mrtvých úhlů, automatické přepínání tlumených a dálkových světel, osm airbagů nebo zadní parkovací kamera.

Sice mělký, ale široký a dobře obestavěný kufr pojme pod podlahou i rezervní kolo
Kromě toho u Outbacka nikdy nechybí EyeSight, což je bezpečnostní systém s dvojicí kamer, které sledují dění před autem a v případě potřeby elektronika adekvátně zasáhne. Novinkou je téměř dvojnásobně velké zorné pole kamer a celá řada vylepšených bezpečnostních funkcí. Kamery jsou integrovány přímo na čelním sklu a kromě vylepšeného adaptivního tempomatu s funkcí udržování vozu uprostřed jízdního pruhu je umí systém rozpoznat nejen dopravní značky, ale také dělící čáru nebo neoznačenou krajnici. Outback dokáže eliminovat střet s protijedoucím vozidlem či chodcem při odbočování. Novinkou u Subaru je také systém RAB, který dokáže zastavit vůz před překážkou při couvání. Kamera nechybí ani uvnitř vozu, ta dokáže rozpoznat obličej řidiče a nastavit mu sedadlo, volant, klimatizaci nebo zpětná zrcátka. Jednou se zaregistrujete a už se nemusíte o nastavování starat. A během jízdy dávají kamery pozor, jestli jste v pořádku a sledujete dění na silnici.

Tady musí být snad každý spokojený
Zvýšené kombi se spoléhá na rozvor 2.745 mm, díky čemuž nebude mít problém s prostorností. Kufr pojme v základu 561 litrů a vyniká širokým vstupem. Ve výbavě nechybí bezdotykové elektrické ovládání víka zavazadelníku, to se provádí jednoduchým pohybem lokte nebo ruky u senzoru zabudovaného do znaku. Praktickou záležitostí je možnost odsunutí krycí roletky jedním pohybem. Palivová nádrž pojme 63 litrů Naturalu.
Motor se vždy páruje s převodovkou Lineartronic typu CVT. Ta dostala osm virtuálních stupňů místo sedmi a díky novému hydraulickému systému se podařilo snížit ztráty oproti předchůdci o více než 20 %. Na dálnici se pak motor v závislosti na okolním terénu převaluje kolem hranice dvou tisíc otáček. Spotřeba se nám po 500 ujetých kilometrech ustálila na hodnotě 7,8 l/100 km. S Outbackem jsme jezdili po ucpané Praze, v lehkém terénu ale i rychleji po dálnici. První dvě stovky kilometrů se nám dařilo jezdit dokonce za 7,5 l/100 km, naopak ve městě si Outback žádal až 13 l/100 km.

Startování Boxeru je zážitek, čtyřválec dokáže zahýbat celým vozem
Subaru při uvedení na trh šesté generace se chlubilo využitím vyššího podílu vysokopevnostní oceli, která by měla v případě nárazu absorbovat o 40 % více energie. Dle automobilky se také podařilo mezigeneračně zvýšit tuhost karoserie v ohybu o 90 %, torzní tuhost o 70 % a tuhost zadního pomocného rámu dokonce o 100 %. Outback proto působí naprosto stabilně a jistě při všech manévrech. Podvozek je jednoduše návykový. Funguje tak dobře, že časem na rozbité vozovce, stejně tak před retardéry nebudete zpomalovat. Outback všechny tyto nástrahy překoná s nevídaným klidem. Tuhá karoserie v kombinaci s tlumiči s dostatečným zdvihem zaručují příjemně plavnou a ničím nerušenou jízdu, a to třeba i po hodně rozbité okresce. Dočkáte se maximálně tak jemného pohupování karoserie.
Ač tohle Subaru svou zavalitou karosérií nevypadá, nechá si líbit i ostřejší zacházení. Můžete si to valit po okresce, škubnout volantem a zvýšené kombi to ustojí s naprosto ledovým klidem. Hbitě mění směr a drží se sveřepě zvolené stopy. Je to až nelogické, kam japonští konstruktéři na této podvozkové platformě posunuli jízdní dovednosti nového Outbacku. Nelíbí se Vám na silnici? Nevadí. Pošlete Outback na pole a nepřestanete se divit.

Outback umí působit stále mechanicky, v každém okamžiku víte, že je to stroj a ne nějaká hračka
Subaru Outback je modelem, který začíná tam, kde ostatní končí. Myslíme tím zejména schopnosti mimo asfalt. Outback si špatně nevede ani na dálnici, kde jízda stotřicítkou je tak komfortní, že kilometry ubíhají nečekaně rychle. Nevadí mu ani městské popojíždění, kde se nemusí zdržovat něčím jako jsou retardéry nebo obrubníky. Jen při městském provozu je nutné tohoto dinosaura pořádně nakrmit, spotřeba atmosférického čtyřválec ve spojení se čtyřkolkou a automatem leze rychle nahoru. Na druhou stranu, za necelého 1,3 milionu korun jen těžko seženete podobně schopné kombi.
Plusy (+)
- prostornost
- bohatá výbava
- jízdní vlastnosti na jakékoli povrchu
- dobře fungující systém Eyesight
- univerzálnost
- výhled z vozu
- zachování tlačítek
- světlá výška (prostupnost terénem)
- svítivost předních světel
Mínusy (-)
- slabší dynamika (podvozek snese daleko víc)
- minimální možnosti konfigurace
- na první pohled méně přehledný středový displej
- nemáme ho v garáži
- v Česku pouze doprodej
| Technické údaje | Subaru Outback 2.5i Touring |
| Motor: | benzínový čtyřválec Boxer |
| Objem motoru: | 2.498 ccm |
| Výkon: | 124 kW (169k) / 5000-5800 ot./min. |
| Točivý moment max.: | 252 Nm / 3800 ot./min. |
| Max. rychlost: | 193 km/h |
| Zrychlení 0 – 100 km/h: | 10,2 s |
| Spotřeba uváděná/naměřená: | 8,6/8,0 l/100 km |
| Objem pal. nádrže: | 63 l |
| Délka/šířka/výška: | 4.870/1.875/1.670 mm |
| Rozvor: | 2.745 mm |
| Zavazadelník: | 561/1.822 l |
| Provozní/celková hmotnost: | 1.721/2.200 kg |
| Základní cena: | 1 130.000 Kč (Active) |
| Cena test. modelu: | 1 290.000 Kč (Touring) |
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidel
Subaru Outback 2.5 Comfort+Nappa 2023 nove
Subaru Outback 2.5 TOURING 2024 6let záruka