Test: Peugeot 208 1.5 BlueHDi - poslední malý mohykán s velkým srdcem
Najít na trhu malý automobil poháněný čtyřválcovým dieselem je téměř nemožné. Francouzská automobilka se lvem ve znaku jde proti aktuálním trendům a nabízí u modelu 208 vznětovou patnáctistovku BlueHDi. A nás zajímalo, zda v Evropském autu roku 2020 má diesel vůbec smysl.
Stále přísnější emisní normy mohou za to, že z malých automobilů vymizely vznětové motory. Ty se spoléhají většinou na benzínové tříválce a nejnověji používají mild-hybridní technologie.
Malý Peugeot ověnčený titulem Evropského auta roku se po stránce designu povedl a je svěžím zpestřením v třídě malých aut.
Jisté odlišnosti se dočkáte i po otevření dveří. Interiér působí futuristicky se sportovním nádechem. Použité materiály i kvalita zpracování je na velmi dobré úrovni, zde koncern PSA udělal velký posun vpřed. Ne každému ovšem může být specifické provedení palubní desky s malým volantem a vyvýšenými přístroji, které mohou komplikovat nalezení ideální polohy řidiče za volantem. Zploštělý volant nejen ve spodní části, ale i v té horní působí hodně moderně, v praxi řada řidičů raději ocení klasické tvarování.
Virtuální kokpit s 3D prvky za volantem umí okouzlit. Nastavit lze u něj několik režimů zobrazení. Jedná se hlavně o frajeřinku, bonus podtrhující styl a netradiční řešení. V praxi 3D zobrazování k ničemu jinému dobré není. Zbytek palubní desky včetně dotykového displeje nezapře původ k francouzské automobilce. Sedadla jsou vcelku příjemná a dokonce i pohodlná při delších cestách. Oceníte je také v zatáčkách, kde poskytují tělu slušnou boční oporu. Místa je pro řidiče a spolujezdce vpředu akorát, vzadu už to pro dospělé na delší cesty příliš není.
Ačkoliv podvozek větší 2008 jsme dříve kritizovali, u nižšího modelu 208 je vše v pořádku. Fyziku jednoduše neošálíte. Nižší vůz působí daleko jistěji a díky nižší hmotnosti lépe filtruje nerovnosti a jezdí levněji. Příjemný je také dostatečný komfort a vrozená hbitost.
Diesel 1.5 BlueHDI o výkonu sto koní není žádný trhač asfaltu, přesto působí vcelku svižně a pružně. Výraznější zátah přichází už při překročení hranice 1500 ot/min. přičemž nad hranicí 4 tisíc rychle vadne. Nejlepší je se pohybovat mezi 2000-3000 ot./min. Sto koní výkonu bohatě vzhledem k nízké hmotnosti vozu stačí, plánovat není potřeba ani předjíždění. Na německé dálnici můžete úplně v pohodě letět dlouhodobě 150-160 km/h, aniž by se posádka cítila nebezpečně či nekomfortně.
Čtyřválec točí při dálniční stotřicítky na šestku kolem dvou tisíc otáček a díky tomu lze dlouhodobě jezdit za hodnoty začínající pětkou. Na udávaných 4,1 l/100 km jsme se po týdnu testování sice nedostali, ale o litr vyšší spotřeba v kombinovaném režimu není vzhledem k naší dynamické jízdě vůbec špatná.
Jako každé moderní auto nabízí Peugeot 208 samozřejmě také celou řadu bezpečnostních a asistenčních systémů. Kromě nouzového brzdění je to například asistent udržení v jízdním pruhu, sledování mrtvého úhlu, rozpoznávání dopravních značek, parkovací asistent nebo již zmiňovaný adaptivní tempomat.
Nový Peugeot 208 se dá pořídit v základu už za 299 000 Kč (1.2 PureTech 75 s výbavou Like). Dieselová varianta nové dvěstěosmičky pak začíná na 405 000 Kč ve druhém výbavovém stupni Active. Námi testovaná verze ve vrcholné výbavě GT Line přišlo v době testu bez příplatkové výbavy na 485 000 Kč.
Nová 208 s motorem 1.5 BlueHDi jezdí skvěle, komfortně a levně. K tomu ještě přidává pořádný styl v podobě atraktivního kabátu a moderně pojaté kabiny. Při malých vnějších rozměrech se tohle lvíče chová dospěle a dlouhé trasy nepředstavují závažnější problém.
Plusy
- atraktivní vzhled
- jízdní vlastnosti
- spotřeba paliva
- kvalita materiálů a zpracování
Mínusy:
- méně místa vzadu
- netradiční rozvržení palubní desky
Značka, model | Peugeot 208 1.5 BlueHDi GT Line |
---|---|
Motor | vznětový přeplňovaný čtyřválec 1 499 cm3 |
Výkon | 75 kW (100 koní) při 3 500 ot./min. |
Točivý moment | 250 Nm při 1 750 ot./min. |
Převodovka | šestistupňová manuální |
Pohon | předních kol |
Provozní hmotnost | 1 165 kg |
Akcelerace 0-100 km/h | 10,2 s |
Maximální rychlost | 188 km/h |
Spotřeba kombi udávaná / naměřená | 4,1 /5,6 l/100 km |
Objem palivové nádrže | 41 litrů |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 4 055 / 1 745 / 1 430 mm |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 2 540 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 299 / 994 litrů |
Pořizovací cena test. vozu: | 555 000 Kč (1.5 BlueHDi GT Line) |
redakce
Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot
Fotografie k článku
























Sdílet článek
Komentáře k článku:
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Všechny články o značce / modelu
NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY
Kia EV9 se umí nabít na cestu z Prahy do Brna za 15 minut
Nejnovější elektrické SUV značky Kia s ultrarychlou 800V dobíjecí technologií prodlouží dojezd o 239 km za 15 minut a nabídne dojezd až 541 km. Šesti nebo sedmimístné SUV otevírá cestu k bezemisní, propojené a autonomní..
Modernizované modely Audi A6 a A7 ohromí novými výbavovými liniemi
Modely Audi A6 a Audi A7, včetně příslušných modelů S, vstupují do modelového roku 2024 s výrazným a ušlechtilým..
Test: Renault Arkana přináší styl za rozumné peníze a nízkou spotřebu
Německé prémiové SUV-kupé si nechávají za svůj styl tučně zaplatit. Pokud chcete tedy podobný vůz, můžete sáhnout po..
Na nový Hyundai Kona nestačí půl milionu, ale je hodně originální
Zcela nová Kona právě vstoupila na český trh. Výrazně zvětšená nová generace kompaktního SUV přichází do prodeje za..
Volkswagen Touareg má po modernizaci. Co je nového?
Volkswagen posouvá třetí generaci modelu Touareg na ještě vyšší úroveň rozsáhlou modernizací. Podvozek tohoto..