Test: Peugeot 208 1.5 BlueHDi - poslední malý mohykán s velkým srdcem

Najít na trhu malý automobil poháněný čtyřválcovým dieselem je téměř nemožné. Francouzská automobilka se lvem ve znaku jde proti aktuálním trendům a nabízí u modelu 208 vznětovou patnáctistovku BlueHDi. A nás zajímalo, zda v Evropském autu roku 2020 má diesel vůbec smysl.

Stále přísnější emisní normy mohou za to, že z malých automobilů vymizely vznětové motory. Ty se spoléhají většinou na benzínové tříválce a nejnověji používají mild-hybridní technologie.


Malý Peugeot ověnčený titulem Evropského auta roku se po stránce designu povedl a je svěžím zpestřením v třídě malých aut.

Jisté odlišnosti se dočkáte i po otevření dveří. Interiér působí futuristicky se sportovním nádechem. Použité materiály i kvalita zpracování je na velmi dobré úrovni, zde koncern PSA udělal velký posun vpřed. Ne každému ovšem může být specifické provedení palubní desky s malým volantem a vyvýšenými přístroji, které mohou komplikovat nalezení ideální polohy řidiče za volantem. Zploštělý volant nejen ve spodní části, ale i v té horní působí hodně moderně, v praxi řada řidičů raději ocení klasické tvarování.

peugeot 208 interiér

Virtuální kokpit s 3D prvky za volantem umí okouzlit. Nastavit lze u něj několik režimů zobrazení. Jedná se hlavně o frajeřinku, bonus podtrhující styl a netradiční řešení. V praxi 3D zobrazování k ničemu jinému dobré není. Zbytek palubní desky včetně dotykového displeje nezapře původ k francouzské automobilce. Sedadla jsou vcelku příjemná a dokonce i pohodlná při delších cestách. Oceníte je také v zatáčkách, kde poskytují tělu slušnou boční oporu. Místa je pro řidiče a spolujezdce vpředu akorát, vzadu už to pro dospělé na delší cesty příliš není.

Ačkoliv podvozek větší 2008 jsme dříve kritizovali, u nižšího modelu 208 je vše v pořádku. Fyziku jednoduše neošálíte. Nižší vůz působí daleko jistěji a díky nižší hmotnosti lépe filtruje nerovnosti a jezdí levněji. Příjemný je také dostatečný komfort a vrozená hbitost.

Diesel 1.5 BlueHDI o výkonu sto koní není žádný trhač asfaltu, přesto působí vcelku svižně a pružně. Výraznější zátah přichází už při překročení hranice 1500 ot/min. přičemž nad hranicí 4 tisíc rychle vadne. Nejlepší je se pohybovat mezi 2000-3000 ot./min. Sto koní výkonu bohatě vzhledem k nízké hmotnosti vozu stačí, plánovat není potřeba ani předjíždění. Na německé dálnici můžete úplně v pohodě letět dlouhodobě 150-160 km/h, aniž by se posádka cítila nebezpečně či nekomfortně.

peugeot 208 1.5 bluehdi

Čtyřválec točí při dálniční stotřicítky na šestku kolem dvou tisíc otáček a díky tomu lze dlouhodobě jezdit za hodnoty začínající pětkou. Na udávaných 4,1 l/100 km jsme se po týdnu testování sice nedostali, ale o litr vyšší spotřeba v kombinovaném režimu není vzhledem k naší dynamické jízdě vůbec špatná.

Jako každé moderní auto nabízí Peugeot 208 samozřejmě také celou řadu bezpečnostních a asistenčních systémů. Kromě nouzového brzdění je to například asistent udržení v jízdním pruhu, sledování mrtvého úhlu, rozpoznávání dopravních značek, parkovací asistent nebo již zmiňovaný adaptivní tempomat.

peugeot 208 gt line

Nový Peugeot 208 se dá pořídit v základu už za 299 000 Kč (1.2 PureTech 75 s výbavou Like). Dieselová varianta nové dvěstěosmičky pak začíná na 405 000 Kč ve druhém výbavovém stupni Active. Námi testovaná verze ve vrcholné výbavě GT Line přišlo v době testu bez příplatkové výbavy na 485 000 Kč.

Nová 208 s motorem 1.5 BlueHDi jezdí skvěle, komfortně a levně. K tomu ještě přidává pořádný styl v podobě atraktivního kabátu a moderně pojaté kabiny. Při malých vnějších rozměrech se tohle lvíče chová dospěle a dlouhé trasy nepředstavují závažnější problém.

Plusy

  • atraktivní vzhled
  • jízdní vlastnosti
  • spotřeba paliva
  • kvalita materiálů a zpracování

Mínusy:

  • méně místa vzadu
  • netradiční rozvržení palubní desky
 
Značka, model Peugeot 208 1.5 BlueHDi GT Line
Motor vznětový přeplňovaný čtyřválec 1 499 cm3
Výkon 75 kW (100 koní) při 3 500 ot./min.
Točivý moment 250 Nm při 1 750 ot./min.
Převodovka šestistupňová manuální
Pohon předních kol
Provozní hmotnost 1 165 kg
Akcelerace 0-100 km/h 10,2 s
Maximální rychlost 188 km/h
Spotřeba kombi udávaná / naměřená 4,1 /5,6 l/100 km
Objem palivové nádrže 41 litrů
Rozměry (délka/šířka/výška) 4 055 / 1 745 / 1 430 mm
Rozměry (délka/šířka/výška) 2 540 mm
Objem zavazadlového prostoru 299 / 994 litrů
Pořizovací cena test. vozu: 555 000 Kč (1.5 BlueHDi GT Line)

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nový Ford Mustang v prodeji. Základ za 1,6 milionu korun má osmiválec
Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou Test: Kia Stonic 1.2 DPI - moc nejede, ale nic lepšího neseženete

Tipy z autobazarů

Fiat Ostatní

Rok výroby 1963

129 000 Kč

Ford Mondeo

Rok výroby 2019

455 000 Kč

Toyota Avensis

Rok výroby 2005

108 900 Kč

Škoda Enyaq iV

Rok výroby 2022

1 599 000 Kč