Peugeot 208 GTi se vrací. Má 280 koní, samosvor a lepivé pneumatiky | Autanet.cz

Peugeot 208 GTi se vrací. Má 280 koní, samosvor a lepivé pneumatiky

Legendární model se vrací jako elektrický sportovní hatchback, který udělá stovku za 5,7 sekundy

Dnes na ikonickém okruhu 24 hodin Le Mans Peugeot odhalil svůj nový model E-208 GTi.


Alain Favey, generální ředitel značky Peugeot, Jean-Marc Finot, CEO Stellantis Motorsport, Matthias Hossann, šéf designu značky Peugeot a Paul Di Resta, oficiální pilot týmu Peugeot TotalEnergies, představili tento model fanouškům značky a médiím ve fanzóně Peugeot.

Legenda GTi se vrací v jednom z nejúspěšnějších modelů segmentu B: Peugeotu E-208. Nový E-208 GTi klade důraz na řidičské zážitky a v rámci kategorie elektrických sportovních hatchbacků nastavuje novou laťku: výkon 280 koní a zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 5,7 sekundy.

Před čtyřiceti lety Peugeot vstoupil do automobilové historie. Uvedl model 205 GTi, který se stal legendou. Peugeot 205 GTi s motory o objemu 1.6 l (1984) a později 1.9 l (1986) definoval nový koncept malého hatchbacku. Spojoval výjimečné výkony a radost z jízdy se sportovním, a přesto decentním designem a mimořádnou všestranností.

Během čtyř dekád značka Peugeot uvedla do světa sportovních vozů další pozoruhodné verze modelů, které byly oceňovány jak pro své výkony – například 306, 206, 207 či 208. Značka se prosazovala se i v motorsportu a připsala si četná vítězství, zejména v silniční a dálkové rallye. Povýšila tak označení GTi na známku kvality a výjimečnosti těch nejikoničtějších modelů značky Peugeot.

Dnes Peugeot nechává legendu GTi znovu zazářit. Představuje moderní, zábavnou a sebevědomou interpretaci své DNA. Nový Peugeot E-208 GTi je prvním 100% elektrickým modelem GTi. Je výrazem udržitelné radosti z jízdy, kombinující jedinečné a v tomto segmentu bezkonkurenční výkony s praktickou všestranností.

E-208 GTi je tedy více GTi než kdy dříve! A stejně tak víc, než kdy dříve jsou pro značku Peugeot důležité zážitky z jízdy. Peugeot společně s 208 GTi zahajuje novou éru GTi modelů značky.

Výsledek práce inženýrů divize Peugeot Sport a designérů značky, nový Peugeot E-208 GTi, nabízí nejlepší výkony ve své kategorii, současně se ale vyznačuje diskrétní elegancí. Svou sílu nedává okázale najevo, ale dává o ní tušit. Znalci a milovníci rychlé jízdy ji poznají na první pohled.

Stejně jako všechny modely GTi za posledních 40 let vyniká Peugeot E-208 GTi svým sebevědomým postojem. Za ten vděčí karoserii snížené o 30 mm a rozšířeným rozchodům kol vpředu o 56 mm a vzadu o 27 mm.  Velká 18palcová kola s podpisem „Peugeot GTi“ celkový dojem posilují. Jejich perforovaná struktura je poctou ikonickým „děrovaným“ kolům z modelu 205 GTi. Nejde ovšem jen o design. Tyto otvory jsou nejen efektní, ale i funkční – pomáhají chladit brzdy.

Oblouky blatníků jsou dalším místem, kde se estetika setkává s funkčností. Byly rozšířeny tak, aby pojmuly širší rozchody kol. Jsou ozdobeny elegantní a sportovní červenou linkou – dalším odkazem 205 GTi. Spodní část oblouků je rozšířená směrem ven, aby odhalila pneumatiky, což ještě více umocňuje sportovní výraz vozu. Na spodní část předního nárazníku byl přidán spoiler. Specifický aerodynamický difuzor v černé lesklé barvě je umístěn pod zadním nárazníkem a obsahuje malé LED zadní mlhové světlo.

Dominantní barvou karoserie modelu E-208 GTi je a vždy byla červená. Nyní dostává jasně červený odstín, který je v rámci modelové řady Peugeot exkluzívní a nápadně připomíná ikonický lak, jenž proslavil první modely 205 GTi.

Tato legendární červená barva přenáší svou energii také do interiéru vozu. Červené koberečky i bezpečnostní pásy ve voze E-208 GTi jsou pokračováním tradice slavného předchůdce a stejně jako u něj i zde vytvářejí v kabině unikátní atmosféru. Podobný návrat do minulosti naznačuje i design předních sedadel s integrovanými opěrkami hlavy, a to díky centrálnímu červenému čalounění, které se táhne přes sedák i opěradlo. Také červené prošití na pravé straně sedadel připomíná model 205 GTi 1.6. Duch legendy tak ožívá, tentokrát ve zcela novém pojetí.

Kompaktní volant, který se stal poznávacím znakem vozů značky Peugeot, je v modelu E-208 jednoznačným zdrojem potěšení z jízdy. Je tvořen perforovanou červenou kůží na bocích, alcantarou na horní a dolní části a středovým emblémem, který je rovněž vyveden v červené.

Stávající generace modelu Peugeot 208 disponuje energickým a svěžím designem. Ten se stal jedním z faktorů prodejního úspěchu tohoto vozu. Pro designéry byl tak při tvorbě E-208 GTi jasnou volbou. Karoserie modelu 208 představovala pro vývoj verze GTi ideální základ. Pro dosažení finální podoby však bylo třeba snížit výšku vozu a rozšířit rozchody kol, což dalo novému vozu jeho charakteristický výrazný postoj.

Peugeot E-208 GTi převzal z klasické modelové řady 208 také světelný podpis se třemi drápy, typický znak, kterým se modely značky Peugeot jednoznačně identifikují. Světelný podpis u E-208 GTi je obzvlášť působivý. Vpředu jsou tři světelné full LED drápy integrovány do nárazníku a pro výraznější efekt používají tři nezávislé optické moduly. Vzadu jsou umístěny tři horizontální drápy tvořené třemi LED linkami.

E-208 GTi spojuje sportovnost a eleganci. Rafinovanost typickou pro modely GTi dokazují jemné, ovšem nepřehlédnutelné červené prvky v interiéru vozu. Najdete je v masce chladiče, kolem emblémů Peugeot, ve světlometech, na lemech blatníků, na předních brzdových třmenech, pod zadním spoilerem, na prošitích táhnoucích se přes palubní desku…

Peugeot E-208 GTi byl navržen týmy divize Peugeot Sport ve spolupráci s designéry značky. Na efektivitě jejich společného výtvoru se podepsaly zkušenosti a profesionalita inženýrů divize Peugeot Sport v oblasti motorsportu. Tito specialisté byli nekompromisní v otázkách efektivity a výkonu. A výsledek tomu přesně odpovídá: Peugeot E-208 GTi je nejvýkonnějším modelem segmentu B.

Poznatky získané týmem Peugeot TotalEnergies v Mistrovství světa ve vytrvalostních závodech (WEC) s hybridními vozy PEUGEOT 9X8, závodícími v kategorii Hypercar, byly pro návrh modelu Peugeot E-208 GTi klíčové, a to zejména při optimalizaci tepelného managementu a rekuperace energie. Inženýři Peugeot Sport také intenzivně pracovali na podvozku a brzdovém systému vozu. Odhalení nového modelu E-208 GTi v srdci francouzského a mezinárodního motorsportu, při jedné z největších sportovních událostí roku – 24 hodin Le Mans – není náhoda. Vyjadřuje snahu přenést know-how ze závodní trati na běžné silnice.

Výkonný elektromotor modelu Peugeot E-208 GTi se vyrábí v Trémery, ve východní Francii. Továrna specializovaná na produkci motorů, nyní vyrábí elektromotory v rámci společného podniku Emotors, vzniklého spojením Stellantis a Nidec Leroy-Somer.

Peugeot si pro model Peugeot E-208 GTi vyžádal to nejlepší a oslovil francouzské dodavatele pro specifické komponenty. To platí zejména pro pneumatiky, které jsou z hlediska efektivity důležitým prvkem. Pro vůz E-208 je dodává společnost Michelin, dlouholetý partner značky. Konkrétně se jedná o vysoce účinné pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 v rozměru 215/40-18.

Peugeot E-208 GTi je vybaven elektromotorem M4+ o výkonu 280 koní a s točivým momentem 345 Nm. Tento vůz tak nabízí nejlepší výkon v rámci segmentu B: zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 5,7 sekundy a maximální rychlost 180 km/h.

PEUGEOT E-208 GTi je vybaven samosvorným diferenciálem integrovaným do reduktoru, který optimalizuje chování vozu v zatáčkách a nabízí agilitu, efektivitu a stabilitu.

Elektrická baterie CATL s kapacitou 54 kWh u modelu Peugeot E-208 GTi těží z optimalizovaného řízení, které ji chrání při sportovním stylu jízdy, a z chlazení přizpůsobeného vysokému výkonu.

E-208 GTi má nejlepší poměr hmotnosti k výkonu ve svém segmentu (5,7 kg/k). Výhodu, kterou lze plně využít díky mnoha úpravám podvozku provedeným inženýry divize Peugeot Sport. Rozšířené rozchody kol a snížená karoserie, v kombinaci s pružinami a tlumiči se specifickými hydraulickými dorazy, pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2 a zadní příčnou stabilizační tyčí, poskytují ideální kompromis mezi účinností při sportovní jízdě a každodenním komfortem.

Systém ESP u modelu E-208 GTi nabízí specifický režim Sport, který deaktivuje systémy podpory řízení, aby maximalizoval zážitky za volantem – například na okruhu.

Model E-208 GTi je vybaven předními kotouči o průměru 355 mm s pevnými čtyřpístovými třmeny, speciálně navrženými pro optimalizaci chlazení a zajištění účinné a stálé brzdné síly za všech okolností. Brzdy konstruované v dílnách divize Peugeot Sport mají výrazné červeně lakované třmeny. Zadní brzdové třmeny pocházející z původního modelu Peugeot E-208 naopak designově nijak nevyčnívají.

Peugeot E-208 GTi je vybaven sedadly navrženými tak, aby umožnila uživateli splynout s vozem. Jsou výrazně obepínající – jak v oblasti sedáku, tak bočních částí – a zároveň mají integrované opěrky hlavy. Zajišťují oporu při sportovní jízdě, ale zároveň jsou pohodlná a praktická pro každodenní používání, čímž poskytují všestrannost, kterou si modely GTi vždy získávaly uznání.

Citlivost řízení u modelu E-208 GTi byla speciálně kalibrována tak, aby nabídla přímou odezvu přizpůsobenou dynamickému řízení. Společně se specifickým kompaktním volantem přispívá k řidičským zážitkům.

Když se uživatel chce ponořit do skutečně sportovní atmosféry, Peugeot E-208 GTi je vždy připraven. Digitální přístrojový štít a centrální obrazovka v červeném odstínu zprostředkovávají specifická zobrazení s údaji o výkonnostních charakteristikách vozu. Ambientní osvětlení je rovněž ve výchozím nastavení červené. K dispozici je ovšem ještě dalších sedm barev. Unikátní světelná atmosféra v interiéru je doprovázena zvukovými efekty, odvozenými od výkonu motoru, které přináší další smyslové podněty. Veškeré tyto elementy lze jej snadno aktivovat.

Označení GTi představovalo vždy záruku dokonalosti ve všech směrech – od výkonu přes úroveň výbavy až po kvalitu zpracování a výroby. Vysoký počet letitých, a přesto stále jezdících vozů Peugeot GTi, je jasným důkazem. GTi roku 2025 je ovšem odolnější než kdykoli předtím. Má tak za cíl stát se zdrojem bezstarostné radosti z elektrické jízdy.

Peugeot E-208 GTi zahrnuje to nejlepší z výbavy modelu Peugeot 208, a to jak v oblasti komfortu, tak asistenčních systémů. Je vybaven infotainmentem Peugeot i-Connect Advanced s online navigací TomTom, hlasovým ovládáním „OK PEUGEOT“ a funkcí bezdrátového zrcadlení (Apple CarPlay / Android Auto).

Alcantara na volantu a bocích středové konzoly, nové kvalitní látky na sedadlech, odolné specifické koberečky... Peugeot E-208 GTi používá materiály, které jsou přizpůsobeny intenzivnímu a dlouhodobému používání.

Díky baterii s hrubou kapacitou 54 kWh s optimalizovaným řízením a přirozeně efektivním vlastnostem modelu E-208  nabízí verze GTi dojezd 350 km v kombinovaném cyklu WLTP.

E-208 GTi lze dobít za 4 hodiny a 40 minut pomocí WallBoxu (7,4 kW). Funkce Smart Battery Management (omezení nabíjení na 80 %) dostupná při střídavém proudu (AC), umožňuje přizpůsobit úroveň nabití každodennímu využití. Peugeot E-208 GTi lze na 100kW rychlonabíjecí stanici nabít z 20 % na 80 % za méně než 30 minut.

Stejně jako všechny elektrické modely Peugeot, je i verze GTi vybavena službami pro plánování tras (e-Routes). Dále nabízí funkci V2L, která umožňuje napájet externí elektrické spotřebič přes vysokonapěťovou baterii vozu. Mobilní aplikace MyPEUGEOT® umožňuje dálkový přístup k několika funkcím: vyhřátí/vychlazení interiéru, plánování nabíjení baterie, naplánování navigace před odjezdem atd.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: Jaecoo J7 zastíní zaběhlé konkurenty a chyby se hledají těžko
Test: Opel Astra 1.5 Diesel AT8 nabídne hned několik trumfů Šestá generace Subaru Forester v Česku. Univerzální SUV se ničeho nebojí Test: Mazda CX-80 2.5 e-Skyactiv PHEV AWD Homura Test: Suzuki Swift 4x4 - nejlepší malé auto do sněhu

Tipy z autobazarů

Ford Kuga

Rok výroby 2018

438 800 Kč

Opel Astra

Rok výroby 2014

119 900 Kč

Land Rover Defender

Rok výroby 2022

1 349 000 Kč

Mercedes-Benz CL

Rok výroby 2011

1 299 000 Kč