Test: Peugeot 208 1.2 PureTech 130 GT Line - čiperný a pohlednější konkurent Fabie

Potřeby prakticky založených motoristů v třídě malých automobilů léta uspokojuje Škoda Fabia. Co když ale netoužíte po voze přerůstajícím třídu a je pro vás styl důležitější než objem zavazadlového prostoru?

A jedno takové auto nám přijelo do dnešního testu. Je od francouzské automobilky Peugeot a na silnici patří v daném segmentu k tomu vůbec nejhezčímu, co si můžete aktuálně pořídit.


Design je subjektivní věc, ale podle celé redakce patří 208 aktuálně k vůbec nejhezčím malým automobilům na trhu. Kabát peugeotu se podle nás vydařil na jedničku. Je atraktivní, má styl a hned lví drápy jako poznávací znamení. Při přiblížení k němu s klíčkem v kapse Vás dokonce pozdraví zablikáním světel.

Dobré pocity z testované 208 pokračují i po otevření dveří. Kabina působí díky i-Cockpitu a zploštělému malinkému volantu futuristicky a zároveň zajímavě. V zemi galského kohouta si dali záležet nejen na originalitě, ale také na samotném provedení. Malý peugeot se může zpracováním a kvalitou použitých materiálů srovnávat s nejlepšími. Francouzská automobilka se vás snaží přesvědčit, že i-Cockpit je ideálním řešením a že simuluje funkci head-up displeje, čímž se můžete pořád dívat na silnici před sebou. V praxi to ovšem tak růžové není. Věnec volantu u většiny řidičů zakrývá digitální kapličku provedenou ve 3D, takže v podstatě můžete neustále hledět na silnici před Vámi. Rozvržení některých ovládacích prvků je zpočátku hodně matoucí, řidič si ale nakonec zvykne. S nabídkou prostoru je to vpředu dobré, vzadu horší (holt 208 se nehoní za centimetry jako ostatní konkurenti).

Pohonná jednotka PureTech s objemem 1.2 litru, třemi válci, turbodmychadlem a více než dostatečným výkonem je k dostání pouze v kombinaci s 8stupňovou automatickou převodovkou. Maloobjemový motor má poměrně znatelnou prodlevu na plyn, částečnou turbodíru v nízkých otáčkách a software převodovky není z nejrychlejších. Kabina je dobře odhlučněna a při hluk se nedostavuje ani při vyšších rychlostech. Peugeot nabízí pro vyšší cestovní pohodu příplatkový akustický balíček s protihlukovým čelním sklem.

Auto je při jízdě po většinu času příjemně komfortní a skoro až houpavé, ovšem jen do momentu, než nastanou díry a výmoly o které je 208 schopná zakopávat. Platí to zejména pro sedmnáctipalcová kola, která jsou pro tlumiče velké sousto. Zde musíme zmínit sesterskou Corsu, která s jinak nastaveným podvozkem funguje daleko přesvědčivěji. Testovány kousek disponoval voličem jízdních režimů, který nabídne režim Eco, Normal a Sport. Sportovní režim pak vůz znatelně oživí, přidá se tužší řízení a více jadrnější zvuk.

Peugeot 208 nás překvapil zejména na "německé" dálnici, kde mu nedělalo dělat problém držet cestovní rychlost mezi 150-160 km/h, přičemž uvnitř vozu panovala stále ještě velmi příjemná akustická atmosféra.

Největší předností 208 je luxusně pojatý interiér, odvážný vzhled a čiperný tříválec spojený s fantastickým automatem. Malý Peugeot oslňuje krásou, umí vzít za srdce a je vhodným vozem pro všechny, kteří řadí styl nad maximální praktičnost.

Plusy

  • vnější vzhled
  • prémiově pojatý interiér
  • akustický komfort
  • čiperný tříválec
  • fantastický automat
  • jízdní vlastnosti na kvalitním asfaltu
  • brzdy

Mínusy

  • měkčí odpružení si nerozumí s rozbitou silnicí
  • není vidět na přístrojovou kapličku
  • méně místa vzadu
 
Peugeot 208 1.2 PureTech EAT8 GT LINE  
Motor přeplňovaný tříválec 1 199 cm3
Výkon 96 kW (130 k) při 5 500 ot./min.
Točivý moment 230 Nm při 1 750 ot./min.
Převodovka 8°automatická EAT
Pohon předních kol
Provozní / celk. hmotnost (kg) 1 233 / 1630
Akcelerace 0-100 km/h 8,7 s
Maximální rychlost 208 km/h
Spotřeba (l/100 km) 5,4 / 4,0 / 4,4
Objem palivové nádrže 44 l
Rozměry (délka/šířka/výška) 4 055 / 1745 / 1430 mm
Rozvor 2 540 mm
Objem zavazadlového prostoru 309 l

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: Toyota C-HR hybrid je fantastický vesmírný stroj, který jezdí za hubičku
Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Test: Kia Sportage v hybridu zdolala rakouské Alpy překvapivě levně Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč Test: Kia Ceed SW - benzínové kombi se spotřebou dieselu

Tipy z autobazarů

Peugeot 508

Rok výroby 2017

245 000 Kč

Mercedes-Benz Třídy E

Rok výroby 2017

679 000 Kč

BMW Řada 5

Rok výroby 2019

699 000 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

299 000 Kč