Test: Peugeot 208 1.2 PureTech 130 GT Line - čiperný a pohlednější konkurent Fabie

Potřeby prakticky založených motoristů v třídě malých automobilů léta uspokojuje Škoda Fabia. Co když ale netoužíte po voze přerůstajícím třídu a je pro vás styl důležitější než objem zavazadlového prostoru?

A jedno takové auto nám přijelo do dnešního testu. Je od francouzské automobilky Peugeot a na silnici patří v daném segmentu k tomu vůbec nejhezčímu, co si můžete aktuálně pořídit.


Design je subjektivní věc, ale podle celé redakce patří 208 aktuálně k vůbec nejhezčím malým automobilům na trhu. Kabát peugeotu se podle nás vydařil na jedničku. Je atraktivní, má styl a hned lví drápy jako poznávací znamení. Při přiblížení k němu s klíčkem v kapse Vás dokonce pozdraví zablikáním světel.

Dobré pocity z testované 208 pokračují i po otevření dveří. Kabina působí díky i-Cockpitu a zploštělému malinkému volantu futuristicky a zároveň zajímavě. V zemi galského kohouta si dali záležet nejen na originalitě, ale také na samotném provedení. Malý peugeot se může zpracováním a kvalitou použitých materiálů srovnávat s nejlepšími. Francouzská automobilka se vás snaží přesvědčit, že i-Cockpit je ideálním řešením a že simuluje funkci head-up displeje, čímž se můžete pořád dívat na silnici před sebou. V praxi to ovšem tak růžové není. Věnec volantu u většiny řidičů zakrývá digitální kapličku provedenou ve 3D, takže v podstatě můžete neustále hledět na silnici před Vámi. Rozvržení některých ovládacích prvků je zpočátku hodně matoucí, řidič si ale nakonec zvykne. S nabídkou prostoru je to vpředu dobré, vzadu horší (holt 208 se nehoní za centimetry jako ostatní konkurenti).

Pohonná jednotka PureTech s objemem 1.2 litru, třemi válci, turbodmychadlem a více než dostatečným výkonem je k dostání pouze v kombinaci s 8stupňovou automatickou převodovkou. Maloobjemový motor má poměrně znatelnou prodlevu na plyn, částečnou turbodíru v nízkých otáčkách a software převodovky není z nejrychlejších. Kabina je dobře odhlučněna a při hluk se nedostavuje ani při vyšších rychlostech. Peugeot nabízí pro vyšší cestovní pohodu příplatkový akustický balíček s protihlukovým čelním sklem.

Auto je při jízdě po většinu času příjemně komfortní a skoro až houpavé, ovšem jen do momentu, než nastanou díry a výmoly o které je 208 schopná zakopávat. Platí to zejména pro sedmnáctipalcová kola, která jsou pro tlumiče velké sousto. Zde musíme zmínit sesterskou Corsu, která s jinak nastaveným podvozkem funguje daleko přesvědčivěji. Testovány kousek disponoval voličem jízdních režimů, který nabídne režim Eco, Normal a Sport. Sportovní režim pak vůz znatelně oživí, přidá se tužší řízení a více jadrnější zvuk.

Peugeot 208 nás překvapil zejména na "německé" dálnici, kde mu nedělalo dělat problém držet cestovní rychlost mezi 150-160 km/h, přičemž uvnitř vozu panovala stále ještě velmi příjemná akustická atmosféra.

Největší předností 208 je luxusně pojatý interiér, odvážný vzhled a čiperný tříválec spojený s fantastickým automatem. Malý Peugeot oslňuje krásou, umí vzít za srdce a je vhodným vozem pro všechny, kteří řadí styl nad maximální praktičnost.

Plusy

  • vnější vzhled
  • prémiově pojatý interiér
  • akustický komfort
  • čiperný tříválec
  • fantastický automat
  • jízdní vlastnosti na kvalitním asfaltu
  • brzdy

Mínusy

  • měkčí odpružení si nerozumí s rozbitou silnicí
  • není vidět na přístrojovou kapličku
  • méně místa vzadu
 
Peugeot 208 1.2 PureTech EAT8 GT LINE  
Motor přeplňovaný tříválec 1 199 cm3
Výkon 96 kW (130 k) při 5 500 ot./min.
Točivý moment 230 Nm při 1 750 ot./min.
Převodovka 8°automatická EAT
Pohon předních kol
Provozní / celk. hmotnost (kg) 1 233 / 1630
Akcelerace 0-100 km/h 8,7 s
Maximální rychlost 208 km/h
Spotřeba (l/100 km) 5,4 / 4,0 / 4,4
Objem palivové nádrže 44 l
Rozměry (délka/šířka/výška) 4 055 / 1745 / 1430 mm
Rozvor 2 540 mm
Objem zavazadlového prostoru 309 l

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Audi A4

Rok výroby 2011

265 777 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

719 000 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč

BMW Řada 5

Rok výroby 2020

849 000 Kč