Test: Peugeot 208 1.2 PureTech 130 GT Line - čiperný a pohlednější konkurent Fabie
Potřeby prakticky založených motoristů v třídě malých automobilů léta uspokojuje Škoda Fabia. Co když ale netoužíte po voze přerůstajícím třídu a je pro vás styl důležitější než objem zavazadlového prostoru?
A jedno takové auto nám přijelo do dnešního testu. Je od francouzské automobilky Peugeot a na silnici patří v daném segmentu k tomu vůbec nejhezčímu, co si můžete aktuálně pořídit.
Design je subjektivní věc, ale podle celé redakce patří 208 aktuálně k vůbec nejhezčím malým automobilům na trhu. Kabát peugeotu se podle nás vydařil na jedničku. Je atraktivní, má styl a hned lví drápy jako poznávací znamení. Při přiblížení k němu s klíčkem v kapse Vás dokonce pozdraví zablikáním světel.
Dobré pocity z testované 208 pokračují i po otevření dveří. Kabina působí díky i-Cockpitu a zploštělému malinkému volantu futuristicky a zároveň zajímavě. V zemi galského kohouta si dali záležet nejen na originalitě, ale také na samotném provedení. Malý peugeot se může zpracováním a kvalitou použitých materiálů srovnávat s nejlepšími. Francouzská automobilka se vás snaží přesvědčit, že i-Cockpit je ideálním řešením a že simuluje funkci head-up displeje, čímž se můžete pořád dívat na silnici před sebou. V praxi to ovšem tak růžové není. Věnec volantu u většiny řidičů zakrývá digitální kapličku provedenou ve 3D, takže v podstatě můžete neustále hledět na silnici před Vámi. Rozvržení některých ovládacích prvků je zpočátku hodně matoucí, řidič si ale nakonec zvykne. S nabídkou prostoru je to vpředu dobré, vzadu horší (holt 208 se nehoní za centimetry jako ostatní konkurenti).
Pohonná jednotka PureTech s objemem 1.2 litru, třemi válci, turbodmychadlem a více než dostatečným výkonem je k dostání pouze v kombinaci s 8stupňovou automatickou převodovkou. Maloobjemový motor má poměrně znatelnou prodlevu na plyn, částečnou turbodíru v nízkých otáčkách a software převodovky není z nejrychlejších. Kabina je dobře odhlučněna a při hluk se nedostavuje ani při vyšších rychlostech. Peugeot nabízí pro vyšší cestovní pohodu příplatkový akustický balíček s protihlukovým čelním sklem.
Auto je při jízdě po většinu času příjemně komfortní a skoro až houpavé, ovšem jen do momentu, než nastanou díry a výmoly o které je 208 schopná zakopávat. Platí to zejména pro sedmnáctipalcová kola, která jsou pro tlumiče velké sousto. Zde musíme zmínit sesterskou Corsu, která s jinak nastaveným podvozkem funguje daleko přesvědčivěji. Testovány kousek disponoval voličem jízdních režimů, který nabídne režim Eco, Normal a Sport. Sportovní režim pak vůz znatelně oživí, přidá se tužší řízení a více jadrnější zvuk.
Peugeot 208 nás překvapil zejména na "německé" dálnici, kde mu nedělalo dělat problém držet cestovní rychlost mezi 150-160 km/h, přičemž uvnitř vozu panovala stále ještě velmi příjemná akustická atmosféra.
Největší předností 208 je luxusně pojatý interiér, odvážný vzhled a čiperný tříválec spojený s fantastickým automatem. Malý Peugeot oslňuje krásou, umí vzít za srdce a je vhodným vozem pro všechny, kteří řadí styl nad maximální praktičnost.
Plusy
- vnější vzhled
- prémiově pojatý interiér
- akustický komfort
- čiperný tříválec
- fantastický automat
- jízdní vlastnosti na kvalitním asfaltu
- brzdy
Mínusy
- měkčí odpružení si nerozumí s rozbitou silnicí
- není vidět na přístrojovou kapličku
- méně místa vzadu
Peugeot 208 1.2 PureTech EAT8 GT LINE | |
---|---|
Motor | přeplňovaný tříválec 1 199 cm3 |
Výkon | 96 kW (130 k) při 5 500 ot./min. |
Točivý moment | 230 Nm při 1 750 ot./min. |
Převodovka | 8°automatická EAT |
Pohon | předních kol |
Provozní / celk. hmotnost (kg) | 1 233 / 1630 |
Akcelerace 0-100 km/h | 8,7 s |
Maximální rychlost | 208 km/h |
Spotřeba (l/100 km) | 5,4 / 4,0 / 4,4 |
Objem palivové nádrže | 44 l |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 4 055 / 1745 / 1430 mm |
Rozvor | 2 540 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 309 l |