Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - nový diesel jede lépe a ještě levněji

vloženo

Tohle by měl být sen českých chalupářů a rodin. Auto, které moc nežere, pěkně jezdí, převeze hromadu věcí a nestojí majlant. Bohužel tomu tak není a Honda Civic desáté generace s dieselem pod kapotou je spíše alternativou k masově prodávaným modelům. A ještě za předpokladu, že přijdete originálnímu vzhledu na chuť.

Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - nový diesel jede lépe a ještě levněji Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - nový diesel jede lépe a ještě levněji

Aktuální generace Civicu přišla na trh vroce 2017 a dosud vsázela pouze na benzínové agregáty, čemuž je konec. Výběr se rozšířil o novou vznětovou chloubu v podobě čtyřválcové šestnáctistovky slibující extrémně úsporný provoz. Jaká je realita?


Hondu Civic desáté generace mohl od příchodu na trh pohánět litrový benzínový tříválec nebo čtyřválcová patnáctistovka. Obě pohonné jednotky zvládly uspokojit většinu zákazníků po celém světě, ale evropský trh si žádal diesel. Japonská automobilka nelenila a přispěchala s přepracovanou vznětovou šestnáctistovkou i-DTEC, která se chlubí výkonem 88 kW, maximem točivého momentu 300 Nm a nízkou spotřebou paliva (výrobce udává 3,4 l/100 km). Přestože se nový agregát obejde bez systému vstřikování kapaliny AdBlue, s přehledem plní přísnou emisní Euro 6d.

Motor o obsahu 1,6 litru využívá stejný moderní systém vstřikování paliva Bosch jako dříve a je vybaven malým a vysoce účinným turbodmychadlem, nízkotlakým systémem recirkulace spalin EGR a vysokým průtokem v sání, které zajišťuje výrazné víření směsi ve válcích. Pevná a lehká kliková hřídel a otevřený celohliníkový blok motoru odlévaný pod vysokým tlakem minimalizují hmotnost motoru. U nové šestnáctistovky byla k bloku válců přidána další litá žebra za účelem zvýšení konstrukční pevnosti (došlo i ke snížení hluku, vibrací a otřesů).

Se vznětovou šestnáctistovkou umí Civic zrychlit z nuly na 100 km/h za 10,4 sekundy, přičemž za výrobcem udávaných 3,5 l/100 km bude jezdit jen mistr ekologické rallye, všichni ostatní se budou pohybovat o litr výše. Průměrná spotřeba 4,5 l/100 km je dlouhodobě udržitelná a představuje špičku, jelikož se pro její dosažení nemusíte nikterak výrazně omezovat. Diesel vyhoví všem, kdo jezdí dlouhé trasy - úspora paliva oproti benzínovému agregátu je tu výrazná a rychle smaže rozdíl v pořizovací ceně. Za hodnoty začínající pětkou či šestkou budou jezdit vyložení letci.

Podvozek se lidem v japonské automobilce podařilo bravurně vyladit. Mixem svých vlastností patří k tomu nejlepšímu, co můžete dostat. Civic umí být zároveň komfortní ale i dostatečně sportovní. Nezalekne se ani ostrého tempa na zatáčkovité trati. Všemu sekunduje fantastické řízení a maximálně přesné řazení.

Na klasickou krycí roletku u zavazadlového prostoru zapomeňte. V Hondě přišli s velmi odvážným, avšak praktickým řešením. Roletku jednoduše vytáhnete z boku, což je vcelku i pohodlné. Vyklopné páté dveře zaručují dostatek vstupního prostoru a dobrého přístupu k zavazadlům. Kufr sám o sobě je dostatečně objemný a nelze k němu mít žádnou výhradu.

Přední sedadla jsou umístěna hodně nízko - oproti předchůdci dokonce o 35 milimetrů, což se s dalšími změnami podílí na snížení těžiště vozu o 14 milimetrů. Pozice za volantem je tedy vcelku sportovní. Přístrojové desce dominuje přístrojový štít rozdělený na tři části. Spodní část prostředního budíku je vyhražená palubnímu počítači, jehož údaje se přepínají přímo na volantu. Ovládání je poměrně složité a orientace vyžaduje zvyk.

Oproti tomu středový panel je přehledný. Honda vsadila na klasické kruhové ovladače klimatizace a několik tlačítek. Vše ostatní se ovládá přes dotykový displej. Dotykově se ovládá i hlasitost audiosoustavy, což není příliš šťastné řešení - záchranu poskytují tlačítka na volantu.

Honda Civic je neprávem přehlíženým automobilem. Snad za to může japonský vzhled nebo získaná mimozemská pověst. Přitom se jedná o čistě praktický automobil, který vyhoví nejen rodinným potřebám. Krásně jezdí, nežádá mnoho paliva a ještě umí vzít za srdce. Nejen vzhledem ale i svou náturou se sportovními geny.


redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Honda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - nový diesel jede lépe a ještě levněji Fotografie k článku Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - nový diesel jede lépe a ještě levněji Fotografie k článku Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - nový diesel jede lépe a ještě levněji Fotografie k článku Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - nový diesel jede lépe a ještě levněji Fotografie k článku Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - nový diesel jede lépe a ještě levněji Fotografie k článku Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - nový diesel jede lépe a ještě levněji Fotografie k článku Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - nový diesel jede lépe a ještě levněji Fotografie k článku Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - nový diesel jede lépe a ještě levněji Fotografie k článku Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - nový diesel jede lépe a ještě levněji Fotografie k článku Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - nový diesel jede lépe a ještě levněji Fotografie k článku Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - nový diesel jede lépe a ještě levněji Fotografie k článku Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - nový diesel jede lépe a ještě levněji Fotografie k článku Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - nový diesel jede lépe a ještě levněji Fotografie k článku Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - nový diesel jede lépe a ještě levněji Fotografie k článku Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - nový diesel jede lépe a ještě levněji Fotografie k článku Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - nový diesel jede lépe a ještě levněji Fotografie k článku Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - nový diesel jede lépe a ještě levněji Fotografie k článku Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - nový diesel jede lépe a ještě levněji Fotografie k článku Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - nový diesel jede lépe a ještě levněji Fotografie k článku Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - nový diesel jede lépe a ještě levněji Fotografie k článku Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - nový diesel jede lépe a ještě levněji Fotografie k článku Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - nový diesel jede lépe a ještě levněji Fotografie k článku Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - nový diesel jede lépe a ještě levněji Fotografie k článku Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - nový diesel jede lépe a ještě levněji Fotografie k článku Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - nový diesel jede lépe a ještě levněji Fotografie k článku Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - nový diesel jede lépe a ještě levněji Fotografie k článku Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - nový diesel jede lépe a ještě levněji Fotografie k článku Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - nový diesel jede lépe a ještě levněji Fotografie k článku Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - nový diesel jede lépe a ještě levněji

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Nejrychlejší Peugeot je tady. Není to sporťák, ale rodinná 508

Nejrychlejší Peugeot je tady. Není to sporťák, ale rodinná 508

Automobilka Peugeot se pochlubila novým přírůstkem v podobě plug-in hybridu. Srdcem modelu 508 PSE je benzinový motor 1,6 l a dva elektromotory, každý pro jednu nápravu. Dohromady produkují 360 koní. Novinka umí..

Test: Hyundai i10 1.0 D-CVVT. Proč už nemá konkurenci?

Test: Hyundai i10 1.0 D-CVVT. Proč už nemá konkurenci?

Hyundai i10 je takřka poslední mezi živými. Proč? Stále se zpřísňující flotilové emise kategorii sympatických..

Ford představil sportovně pojatou Pumu ST. Má 200 koní a samosvorný diferenciál

Ford představil sportovně pojatou Pumu ST. Má 200 koní a samosvorný diferenciál

Nový Ford Puma ST nabízí 200 koní, akceleraci 0-100 km/h za 6,7 sekundy, unikátní samosvorný diferenciál a přepínatelné..

Test ojetiny: Ford Puma – malé kupé s velkým kouzlem

Test ojetiny: Ford Puma – malé kupé s velkým kouzlem

Malý sportovní vůz Ford Puma přijel na trh s trojicí motorů, ale jen s tím nejsilnějším se stane srdeční záležitostí. V..

Omlazený Suzuki Swift stojí od 312 900 Kč, s pohonem všech kol 385 900 Kč

Omlazený Suzuki Swift stojí od 312 900 Kč, s pohonem všech kol 385 900 Kč

Jediný malý hatchback s možností pohonu všech kol přichází do Česka v modernizovaném provedení. Nová je maska chladiče..