Test: Citroën C5 Aircross Shine Hybrid 225 e-EAT8 nezastaví ani Alpy | Autanet.cz

Test: Citroën C5 Aircross Shine Hybrid 225 e-EAT8 nezastaví ani Alpy

Dostál Citroën své pověsti výrobce komfortních vozů? Jak se popral se zástavbou baterií u plug-in hybridní C5 Aircross a za kolik jezdí?

Výrobce počítal už při návrhu modelu C5 Aircross se zabudováním baterií. Ty našly své místo pod zadními sedadly a nikterak neubírají prostor cestujícím. Trochu uskromnit se musejí akorát zavazadla, když kufr plug-in hybridu nabídne o 120 litrů využitelného objemu méně. Nám 460 litrů stačilo. O 10 litrů benzínu méně pojme také palivová nádrž.


Francouzský počin nabídne tři samostatná, sklopná a podélně posuvná sedadla s nastavením sklonu opěradla. Sedadla můžete posouvat v rozmezí 15 cm, přičemž sklon opěradel lze nastavit v pěti polohách. V závislosti na pozici sedadel se zavazadlový prostor u hybridu pohybuje od 460 do 600 litrů (verze poháněné spalovacími motory nabídnou 580 až 720 litrů). Po sklopení opěradel je možné vykouzlit rovnou ložnou plochu s využitelným objemem 1.510 litrů. V zavazadlovém prostoru potěší dvojitá podlaha, kde se ukrývají dobíjecí kabely.

Hybridní Citroën je už v základní výbavě dobře vybaven. Nechybí například digitální přístrojová kaplička za volantem s displejem o úhlopříčce 12,3 palce, který nabízí několik možností zobrazení a od běžných verzí se odlišuje použitou grafikou. Druhý displej desetipalcový displej se nachází uprostřed palubní desky a je vyhrazen multimediálnímu systému. Co potěší běžné motoristy je volant klasického tvaru, který není miniaturní a skvěle se hodí k pohodlnému charakteru vozu. V sedadla za velkým volantem si tak budete připadat jako kormidelník pořádné zaoceánské lodi.

test citroen c5 aircross

Plug-in přibral na hmotnosti téměř tři metráky, proto nás hodně zajímal jízdní projev. A právě ten se postaral o velké překvapení. Hybrid jezdí velmi zejména komfortně, umí se jemně zhoupnout a nerovnosti tlumí měkce. Celkově hybrid jezdí plavně a hlavně plynule. Vozu vyhovuje poklidné tempo, na nějaké závodění není stavěný, přesto s ním lze jet rychle a zároveň bezpečně. Ujíždějící přední kola na mokrém asfaltu díky řízení včas podchytíte.

Posádka je tak hýčkána velmi slušným cestovním komfortem a Citroënu se podařilo zamaskovat vyšší hmotnost. Vpředu nalezneme modifikovaný McPherson, vzadu víceprvkové zavěšení (narozdíl od většiny konkurentů). Specialitkou jsou pak tlumiče pérování s hydraulickými dorazy (ty si můžeme představit jako zdvojený tlumič). To vše přispívá k pohodové jízdě, kterou ještě více umocňuje tichý pohyb při jízdě na baterie.

O pohon se starají přední kola, které pohání elektromotor nebo v případě potřeby benzínový čtyřválec o výkonu 133 kW (181 koní) s maximálním točivým moment 300 Nm. Hybridní ústrojí umí vyvinout až 165 kW (225 koní), což zaručuje odpovídající dynamiku. Baterie s kapacitou 14,2 kWh má stačit podle automobilky na zdolání 66 kilometrů v čistě elektrickém režimu. Naše praxe byla ovšem o něco horší. I v teplých dnech nám uložená kapacita vystačila zhruba na 45 km. Při delších cestách mimo město se spotřeba pohybovala s prázdnými bateriemi na solidních 5,5 litrech, což není ve výsledku vůbec špatné. Trasu dlouhou přes 1.600 km jsme za plného obsazení při několika horských přejezdech (sedla 1.800 m.n.m.), převážně dálniční jízdy a popojíždění v kolonách zdolali za 6,9 l/100 km. A to jsme vůbec nedobíjeli. Osvědčilo se nám při sjezdu z horských sedel ukládat elektřinu (tlačítko eSAVE) a vytvořit si klidně 25 km elektrického dojezdu.

Pokud budete vůz dobíjet, spotřeba benzínu bude rapidně padat. Dobíjení ze standardní zásuvky trvá 7 až 8 hodin, z výkonnější dobíječky se dobije zhruba za dvě hodiny. K vozu dostanete palubní dobíječku 3,7 kW, za výkonnější (7,4 kWh) se připlácí osm tisíc. 

C5 Aircross můžete mít ve dvou výbavách – Plus nebo Max a s třemi druhy motorizací. Základ tvoří mild-hybrid, střed diesel a vrchol nabídky námi zkoušený plug-in hybrid. Všechny verze se spoléhají na automatické převodovky. Ceny startují na 719.000 Kč (hybrid), přičemž plug-in hybrid přijde aktuálně na 1 010.000 Kč. A to není ve srovnání s konkurenty vůbec špatná nabídka. Vyšší výbava je otázkou příplatku deseti tisíc korun, za které dostanete přední mlhové světlomety, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clovou, čalounění v Alcataře, chromové koncovky výfuku, hliníkové disky kol Pulsar, podélné střešní nosiče a paket Drive Assist Plus. 

Zkoušený vůz nás mile potěšil. Dokázal poskytnout komfortní svezení a oproti elektromobilům nezávislost na elektřině, potažmo dobíjecích stanicích. Nemusíte se s ním bát vyrazit napříč Evropou, benzínová nádrž s 43 litry objemu zaručuje solidní rádius bez nutnosti tankovat či dobíjet na každém rohu. Nejlepší je, že z velké části C5 Aircross jezdí jako elektromobil, v podstatě, co sežere do kopce, to si pak vyrobí cestou z kopce. A pokud jezdíte každý den do práce zhruba čtyřicet kilometrů, užijete si tiché jízdy a nulových emisí. Škoda jen menšího kufru a velkých kol.

Plusy:

+ Originální vzhled

+ Cestovní komfort

+ Dostatek prostoru

+ Samostatná posuvná zadní sedadla

+ Bohatá výbava

+ Přítomnost fyzických ovladačů

+ Možnost ukládat elektřinu

+ Dobrý výhled z vozu

 

Mínusy:

- Menší zavazadelník a palivová nádrž plug-in hybridu

- Zdolávání ostrých nerovností

- Vyšší hmotnost

 

Technické parametry:

Spalovací motor:
Zdvihový objem: 1.598 ccm
Max. výkon: 133 kW (181 k) / 6.000 ot./min.
Max. točivý moment:  300 Nm / 3.000 ot./min.

Elektrický motor: 
Max. výkon: 81 kW (110 k) / 2.500 ot./min.
Max. točivý moment:  320 Nm / 500-2.500 ot./min.

Pohon: předních kol

Převodovka: automatická 8°

Kapacita baterie: 14,2 kWh

Max. dojezd na baterii: 66 km

Max. rychlost: 225 km/h (135 km/h v elektrickém režimu)

Zrychlení z 0-100 km/h: 8,7 s

Počet míst: 5

Objem zavazadlového prostoru: 460 - 600 litrů

Objem palivové nádrže: 43 litrů

Provozní / celková hmotnost: 1.845 / 2.310 kg


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

red

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: MGS5 EV Exclusive umí jednu věc dokonale
Platnost evidenční kontroly v ČR se prodlužuje na dva roky Test: Honda Jazz je malý velký prcek s obrovskou výhodou BMW M2 CS je lehčí, výkonnější a schopnější Test: Opel Astra 1.5 Diesel AT8 nabídne hned několik trumfů

Tipy z autobazarů

Nissan Navara 2,3 HARD TOP

Nissan Navara 2,3 HARD TOP

Rok výroby 2016

419 900 Kč
Land Rover Discovery 3,0 TD6 HSE AWD AUT 7 míst Odp

Land Rover Discovery 3,0 TD6 HSE AWD AUT 7 míst Odp

Rok výroby 2019

649 000 Kč
Škoda Superb 2.0 TSI 206kW L&K 4x4 DSG

Škoda Superb 2.0 TSI 206kW L&K 4x4 DSG

Rok výroby 2022

779 000 Kč
Mazda MX-30 e-SKYACTIV EV

Mazda MX-30 e-SKYACTIV EV

Rok výroby 2023

445 000 Kč