Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
Ve srovnání s minulou generací je nový Swift Sport o 80 kg lehčí (pohotovostní hmotnost jen 970 kg) a sází na silnější přeplňovaný motor. Čtyřválec 1.4 BoosterJet poskytuje točivý moment 230 N.m, což je o 70 N.m více, než nabízela atmosférická šestnáctistovka v minulé generaci. Právě poměr hmotnosti a točivého momentu 4,2 kg/N.m dělá z nového "žluťáska" hodně rychlý a zábavný vůz.
Záplava SUV a různých elektrických modelů převálcovala novinku od Suzuki, která může být pro řadu zapálených řidičů velmi zajímavou volbou.
Novinka se oproti předchůdci kompletně změnila. „Víme, že naši zákazníci si nadevše cení dynamických jízdních zážitků, proto jsme postavili nový Swift Sport lehčí, rychlejší a povzbuzující v každém směru,“ říká šéfinženýr Swiftu Sport Masao Kobori.
Protože je Swift Sport vozem pro pravé řidičské nadšence, je vybaven manuální šestistupňovou převodovkou a precizně vyladěným podvozkem. Rozvor náprav se mezigeneračně zvětšil o 20 mm a rozchod předních i zadních kol narostl o 40 mm. Delší a širší podvozek zlepšil stabilitu vozu, ovladatelnosti prospělo snížení o 15 mm. Tyto úpravy rovněž propůjčují Swiftu Sport dravější postoj, což jej činí ještě atraktivnějším na pohled.
Atletický design byl přizpůsoben sportovnímu charakteru. Od běžných provedení Swiftu se verze Sport odlišuje agresivnějším stylingem přední partie, spoilery, speciálním designem sedmnáctipalcových kol a zezadu pak hlavně dvojitou koncovkou výfuku. Mezi sedmi nabízenými odstíny karoserie září žlutá Champion Yellow, používaná na rallyovém speciálu Suzuki Works, který se účastnil Junior World Rally Championship.
Interiér se sportovním nádechem stimuluje veškeré řidičovy smysly. Dynamický charakter Swiftu Sport umocňují červené dekorační prvky na čalounění, obložení dveří i samotné přístrojové desce, které vévodí sportovní zploštělý volant.
Swift Sport ovšem vedle dynamických zážitků nabízí také spoustu luxusní výbavy zvyšující komfort i bezpečí posádky. V interiéru například nechybí multimediální systém s dotykovou obrazovkou a sedmipalcovým displejem. Mezi pokročilé jízdní asistenty patří adaptivní tempomat, sledování jízdního pruhu nebo protikolizní systém s detekcí chodců. Kombinace kamery a laserového snímače zajišťuje maximální funkčnost systému v nejrůznějších podmínkách.
Petr Šikl, Suzuki
Vyhledat vozidla v inzerci: Suzuki
Fotografie k článku







Sdílet článek
Komentáře k článku:
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Všechny články o značce / modelu
NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY
Dacie mají novou vizuální identitu a pojedou maximálně 180 km/h
Uvedení nové identity značky je pro společnost Dacia také příležitostí uvést do praxe závazek, který skupina Renault přijala na výroční valné hromadě 23. dubna 2021. Dacia se tak stane první značkou skupiny, která..
Splašené kombi, to je nové BMW M3 v provedení Touring
BMW M3 Touring bude nabízené ve verzi Competition s pohonem všech kol M xDrive ve spojení s osmistupňovým automatem a..
Všichni z cesty! Přijíždí nový vůz Škoda Fabia RS Rally2
Mladoboleslavská automobilka představila závodní verzi Fabie vycházející z aktuální čtvrté generace. A po čertech ji to..
Nový Volkswagen Amarok šokuje jednou věcí v kabině
Displeje vládnou novým automobilům. Kromě elektromobilů Tesla nebo modelů od Renaultu téměř všechny automobilky..
Nová Kia Niro má český ceník, na hybrid stačí třičtvrtě milionu korun
Druhou generaci nejprodávanějšího elektromobilu od automobilky KIA je možné objednat již nyní. Samotné uvedení na trh..